نمایندگی ال اس اف در شیراز و جنوب کشور: ما در نمایندگی خود شرایطی به وجود آورده ایم که تمام امکانات ساخت سازه ال اس اف را فراهم کنیم طراحی و ساخت ویلا با ال اس اف یکی از روش های ساخت می باشد که امروزه بسیار مورد توجه در تمام نقاط دیا قرار گرفته است و با توجه به این که مزایای ساخت ویلا با سازه ال اس اف  بسیار مورد توجه قرار گرفته است 

ما به مشتریان خود مشاوره  ارائه می دهیم که با طراحی و ساخت ویلا شما را در ساخت ویلای رویایی خود کمک کنیم. ساخت ویلای مدرن، ویلا با سازه ال اس اف یا ساخت اضافه بنا بر روی پشت بام مواردی است که شرکت تسکو سازه مجری ساخت آن میباشد ما تعهد داریم تا مطمئن شویم پروژه‌های شما به سرعت تکمیل می‌شوند. جهت مشاوره با کارشناس ما تماس بگیرید تا از مراحل کار خود مطلع شوید.

همانطور که شهرهای جنوبی کشور در حال توسعه است، ساخت ویلا مدرن هم روز به روز در حال افزایش است. تقریباً همه مردم اکنون می خواهند در ویلای مدرن زندگی کنند. ساخت یک ویلای مدرن دیگر زمان و هزینه زیادی در بر ندارد چون با جدیدتر شدن تکنولوژی ساخت مصالح ساختمانی ساخت ویلا با هر طرحی امکان پذیر میباشد.

نمایندگی سازه ال اس اف در شیراز

طراحی و ساخت ویلا در شرایط اقلیمی نامناسب کمی سخت و زمان بر میباشد استفاده از سازه ال اس اف راحت تر و زمان کمتری نسبت به دیگر سازه ها میبرد. طراحی سازه ال اس اف به ما در ساخت ویلا کمک میکند که به واسطه مزایای متعدد که دارد در طراحی های گوناگون به کار برده می شود. lsf یا سازه پیش ساخته شده نوعی اسکلت فولادی با سیستمی مدرن و مقاوم است که استفاده از آن در کشورهای غربی و اروپایی بسیار متداول می باشد.

در کشور ما نیز این سیستم را می توان یک پیشرفت مهم در صنعت ساختمان دانست که توانسته کلیه تاییدیه های لازم از ارگان های ذیربط مانند مرکز ملی تحقیقات ساختمان و مسکن، سازمان راه و شهرسازی، نظام مهندسی و شهرداری را کسب نماید. به همین دلیل امروزه اسکلت ویلا ها ، اضافه بنا ها، واحد تجاری و مسکونی با استفاده از این سازه بنا شده است. 

ساخت ویلا با سازه ال اس اف در شیراز

LSF را می توان نوعی سیستم پیش ساخته معرفی کرد که از پروفیل های فولادی تشکیل گردیده و وزن بسیار کمی دارد. در اصل فولاد به کار رفته در ساخت مقاطع این سازه ورق های نازک با پوشش گالوانیزه هستند که مراحل نورد و تبدیل آنها به پروفیل توسط تجهیزات خاص و مکانیزم رولی صورت می پذیرد و در نهایت با اتصالات خاص به اجرا در می آیند درواقع با اتصال پروفیل های فولادی چهارچوب و اسکلت اصلی ساختمان تشکیل می شود که قابلیت پوشش با انواع مصالح را دارا بوده و در ظاهر هیچ تفاوتی با ساختمان های معمولی نخواهد داشت.

علی رغم وزن بسیار سبک این سازه‌ های پیش ساخته از استحکام فوق العاده ای برخوردار هستند به طوری که در برابر یک زلزله 8 ریشتری مقاومت بالایی از خود به نمایش می گذارند لذا از نکات مثبتی که استفاده از سازه ال اس اف در شیراز می تواند به همراه داشته باشد کمک به استحکام ساختمان است.

سازه ال اس اف چیست؟

مهم ترین ساختار سازه LSF

1- دارای ساختاری مقاوم اما سبک

2- سرعت بالای نصب سازه و پوشش توسط مصالح

3- امکان اتصال به سازه های بتنی یا فلزی طبقات زیرین

4- دارای تناسب با طراحی پلان معماری

5- بدون نیاز به تخریب و کثیف کاری

6- رعایت کلیه الزامات و استانداردهای مهم ساختمان سازی

7- سازگاری سازه ال اس اف در شیراز با محیط زیست

8- دارای مقاومت حرارتی بالا و غیر قابل حریق

9- پایداری عالی در برابر شرایط بد جوی مانند باد و طوفان

مهم ترین ویژگی های سازه LSF

کاربرد سازه ‏ال اس اف

امروزه استفاده از این سازه پیشرفته یکی از راهکارهای مناسب برای انواع ساخت و سازها به شمار می رود که مورد استقبال اکثر کشورهای جهان نیز واقع شده است. به این وسیله، عملیات ساخت و مونتاژ بخش های مختلف یک ساختمان با سرعت و سهولت بیشتری صورت می گیرد. از همین رو برای اهداف مختلف و ساخت و سازهای گوناگون مورد توجه و استفاده قرار گرفته است. در ادامه به برخی از موارد کاربرد سازه ال اس اف اشاره خواهیم کرد:

  • ساخت مجتمع های مسکونی چند واحدی
  • احداث مجموعه ‌های ورزشی و مجتمع های آموزشی
  • ساخت واحدهای صنعتی و کارخانه‌ ها
  • امکان طراحی و اضافه کردن یک نیم‌ طبقه برای محیط هایی با ارتفاع زیاد
  • افزودن طبقات بر روی پشت‌ بام ساختمان ها
  • مناسب احداث سریع شهرک ‌های مسکونی

همچنین ساخت هتل، مدارس، رستوران، اقامتگاه های بین راهی، متل، واحدهای تجاری و به طور کلی هر نوع سازی طبقاتی محدود، توسط ال اس اف در شیراز ممکن است.

هدف از طراحی سازه ال اس اف

تا این بخش از مقاله دانستیم که LSF یکی از مناسب ترین سیستم های ساختمانی است که امکان استفاده از آن برای اغلب پروژه ها وجود دارد. اما یکی از اهداف عمده و مهم طراحی چنین سازه سبک و مقاومی به حداقل رساندن نیروهایی است که به ساختمان وارد می آید که اصلی ترین آنها نیروی ناشی از زلزله است. از طرفی این سیستم به لحاظ برخورداری از دقت در طراحی، کیفیت مطلوب تولید و سرعت بالای اجرایی یک شیوه محبوب و مدرن به حساب می آید که اکثر شرکت های عمرانی و ساختمانی معتبر در سطح کشور و به ویژه شهر شیراز مجری این سیستم از پیش طراحی شده می باشند. علاوه بر آن با اجرای این سیستم می توان شاهد کاهش محسوس قیمت تمام شده پروژه های ساختمانی هم بود به همین دلیل امروزه سازه ال اس اف در شیراز و دیگر نقاط کشور به عنوان یک جایگزین عالی و مطمئن برای سازه های بتنی و یا اسکلت آهنی محسوب می شود.

سازه سبک ال اس اف

مراحل اجرای سازه ال اس اف در شیراز

نخستین مرحله برای اجرای سازه ال اس اف آماده سازی ماکت و ترسیم یک طرح کلی از ساختمان است که این طرح طبق نظر کارفرما تهیه می شود. در این الگو، کلیه فاکتورهای مهم مانند ضخامت ستون ها و میزان مقاومت آنها در برابر نیروهای وارده، مشخص خواهند شد. همچنین می بایست پیش از شروع مراحل ساخت اسکلت توسط این سیستم، کلیه مسیرهای انشعابات و اتصالات تعیین و تعریف گردند. پس از این مرحله، فرآیند پی ریزی و اسکلت بندی ساختمان توسط پروفیل های فولادی و گالوانیزه شده، آغاز می گردد. دیوارها به شکل میان تهی در نظر گرفته خواهند شد تا در نهایت توسط بتن و متریال لازم جهت عایق بندی پر شوند. آخرین مرحله از اجرای این سازه پیشرفته تکمیل سطوح داخل و خارج سقف، توسط پوشش های مورد نظر بوده و در ادامه نوبت به تاسیسات الکتریکی و مکانیکی ساختمان می رسد.

بیشتر بدانید: مراحل اجرای سازه ال اس اف

مزایای سازه ال اس اف در شیراز

استفاده از سازه های ال اس اف به دلیل بهره مندی از نقاط قوت فراوان در اغلب شهرهای ایران به سرعت گسترش یافته و بسیار کاربردی و موثر می باشد. اما به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی شهر شیراز که گرم و خشک است لزوم استفاده از این سیستم مدرن و کارآمد از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود. چراکه معمولا عمر مفید ساختمان های این شهر به دلیل تاثیرات منفی اقلیم گرم و خشک این منطقه نسبتأ کوتاهتر بوده و موجب بروز ترک هایی در سطح مصالح می گردد.

از طرفی یکی از مشکلات اجرای بتنی سازه ها در شهر شیراز تبادل راحت دما و انرژی در ساختمان است که منجر به صرف هزینه های بالا جهت عایق بندی و تعبیه سیستم های سرمایش و گرمایش می شود. بر همین اساس می توان از طراحی سازه ال اس اف در شیراز نهایت استفاده را داشت. چراکه این سازه ها به گونه ای طراحی شده اند که قادر به حفظ هوای محیط هستند، در عین حالی که یک عایق بی نظیر حرارتی و صوتی نیز می باشند.

مزایای سازه ال اس اف در شیراز

بیشتر بدانید: مزایای سازه ال اس اف

سیستم ال اس اف در شیراز

علاوه بر مزایایی که سازه LSF به همراه دارد این سیستم به واسطه ویژگی‌ های منحصر به فرد ساختاری خاصی در طراحی سازه دارد که برخی از آنها را در ادامه مورد اشاره قرار خواهیم داد:

  • دارای وزن بسیار سبک نسبت به سایر سازه‌ ها
  • سهولت و سرعت در نصب و اجرا
  • صرفه جویی در وقت
  • کاهش چشمگیر هزینه نیروی کار
  • قابلیت تولید انبوه و امکان نصب تعداد زیادی سازه در کمترین زمان
  • کیفیت و یکنواختی بالا
  • مقاوم و مستحکم
  • قابلیت نصب ال اس اف در شیراز و هر نوع وضعیت آب و هوایی
  • دوستدار محیط زیست و قابل بازیافت
  • مقاومت حرارتی بالا
  • مقاوم در برابر اکسیداسیون، برخورد با مواد شیمیایی و خوردگی‌
  • دوام و طول عمر بالا
  • مقاوم در برابر زلزله
  • مقاوم در برابر نفوذ حشرات موذی

معایب سازه ‏ال اس اف

به رغم آنکه در بخش قبل به تعداد زیادی از مزیت ها و موارد برتری سازه ال اس اف در مقایسه با دیگر سازه ها اشاره شد، اما این سیستم دارای معدود نواقصی نیز هست. نخستین مورد، لزوم وجود افراد متخصص و آموزش دیده جهت نصب این نوع سازه ها است. به طوری که تنها نیروهای کاملا حرفه ای و دارای مهارت قادر به اجرای چنین سیستمی هستند. دومین مورد محدودیتی است که در اجرای چند طبقه آن وجود دارد. به این معنی که استفاده از سازه ال اس اف در شیراز برای بیشتر از 2 طبقه امکانپذیر نمی باشد. لذا در صورت لزوم و برای نصب تعداد طبقات بیشتر، وجود برخی پیش نیازها و الزامات ضروری است که دربردارنده هزینه های بالایی خواهد بود.

بیشتر بدانید: معایب سازه ال اس اف

حرف آخر:

امروزه با توجه به سرعت رشد و توسعه جوامع استفاده از تازه ترین تکنولوژی ها در تمام زمینه ها اعم از ساختمان سازی حائز اهمیت فراوان است. شهر شیراز نیز یکی از شهرهای بزرگ کشورمان به شمار می رود که سرعت ساخت و ساز در آن روند بسیار زیادی دارد و میتوان از این سازه در ساخت ویلا و اضافه طبقه استفاده کرد. بنابراین صرف نظر از اینکه کشورمان یکی از مناطق زلزله خیز است و استفاده از سازه های سبک و مقاوم ضرورتی مهم محسوب می شود استفاده از سازه ال اس اف برای پیشرفت شهری و همگام بودن با این جریان الزامی است.

Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید