سازه سبک در ساختمان امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد برای این که بتوانید ساختمانی با سازه سبک بسازید یا سازه سبکی را بر روی آن قرار دهید باید این مطلب را بدانید بهترین روشی که امروزه از آن استفاده می شود سازه ال اس اف است .

سازه ال اس اف علاوه بر ساختار سبک وزن بیش از هر چیز مقاوم است. هرچه سازه سبک تر باشد، مصالح کمتری برای سازه نگهدارنده مورد نیاز است و آن را کارآمدتر و پایدارتر می کند. این امر باعث کاهش هزینه های تولید و صرفه جویی در مصالح می شود. علاوه بر این، ساختمان‌های سبک وزن را می‌توان به ‌راحتی تغییر داد سازه های سبک وزن به لطف استفاده همه جانبه خود، ارزش افزوده زیادی در معماری ارائه می دهند.

انواع سازه های سبک ساختمانی

اسکلت سازه سبک ال اس اف همان طور که از اسم آن مشخص است اسکلت سبک میباشد و به دلیل سنگینی که اسکلت سازه در ساختمان دارد در بعضی موارد نیاز به اسکلت سبک می باشد و در ایران به صورت ال اس اف انجام میشود و این مدل از سازه ال اس اف تکنولوژی آن از کشور نیوزلند بر اساس استاندارد های روز دنیا بوده و در کشور ما هم تمام استاندارد ها وتاییده های نظام مهندسی و شهرسازی را دارد.

و در دیگر کشورهای دنیا از این سیستم پیشرفته بر طبق قوانین و مقرارات ساختمان خود جهت ساخت ویلا و ساختمان های کم طبق و بخصوص اضافه بنا استفاده میکنند. سازه سبک ال اس اف با توجه به سبکی اسکلت و طراحی انجام شده یکی از سبک ترین ومقاوم ترین اسکلت سازه پیش ساخته در دنیا بوده و این سیستم در ایران هم با مانند تمام کشور های دنیا استقبال بسیار زیادی روبرو شده است که در تمام اقلیم آب و هوایی ایران از آن استفاده می شود.

بهترین روش ساخت برای ساخت ویلا و اضافه بنا بخصوص در کشورمان میتوان فقط سازه سبک ال اس اف ذکر کرد و جدا از به روز بودن این نوع اسکلت پیش ساخته تمام تاییدیه های نظام مهندسی و وزارت مسکن و شهرداری را دارد و با توجه به این که بیشتر نقاط کشور ما در مسیر کمربند زلزله قرار دارد و چون یکی از ویژگی های مهم سازه ال اس اف مقاومت در برابر زلزله تا 8 ریشتر می باشد استفاده از این سازه در این نقاط بسیار مهم می باشد.

از مشخصات فنی اسکلت سازه اتصال تمام مقاطع اسکلت چه در داخل و بیرون در یک ساختمان است و یکپارچگی کل اسکلت و نهو بارگذاری آن به شکلی بوده استراکچر آن ضد زلزله بوده و وزن این سازه نسبت به سازه های سنتی بسیار سبکتر هست به طور کلی نسبت به اسکلت فلزی 40 % و نسبت به اسکلت بتونی 60 % سبکتر هست و دیگر نیازی به استفاده از مصالح بنایی در داخل ساختمان نبوده.

از مشخصات فنی اسکلت سازه اتصال تمام مقاطع اسکلت چه در داخل و بیرون در یک ساختمان است و یکپارچگی کل اسکلت و نهو بارگذاری آن به شکلی بوده استراکچر آن ضد زلزله بوده و وزن این سازه نسبت به سازه های سنتی بسیار سبکتر هست به طور کلی نسبت به اسکلت فلزی 40 % و نسبت به اسکلت بتونی 60 % سبکتر هست و دیگر نیازی به استفاده از مصالح بنایی در داخل ساختمان نبوده.

سازه سبک ال اس اف

ساختار سازه سبک ال اس اف


فناوری اسکلت سازه سبک در صنعت ساختمان سازی به این شکل است که در آن ساختاری اصلی آن از ورق گالوانیزه به روش فرم دهی سرد تولید می شوند جزئیات ساختمان که از نظر ساختاری طراحی شده اند با پشتیبانی رایانه به دستگاه منتقل می شوند و در خطوط ربات ساختار ویژه طراحی می شوند. ساختار اصلی این سازه پیش تولید در محیط کارخانه و روی خطوط ماشین ربات انجام می شود که در آن خطاهای انسانی به حداقل می رسد.
انواع سازه های سبک فولادی بسیار مقرون به صرفه تر از فولاد سنگین و بتن مسلح هستند مونتاژ و جداسازی قطعات محصولات به راحتی قابل انجام است. ماشین آلات ساختمانی مورد نیاز در هنگام ساخت سازه های فلزی سنگین در سازه های فولادی سبک خیلی مورد نیاز نیستند. این عامل مهمی است که هزینه نصب را حتی بیشتر کاهش می دهد.

کاربرد سازه ال اس اف در ساختمان


مصالح ساختمانی از سازه سبک به طور مکرر در ساختمان های کارخانه ، سازه های مربوط به صنعت فولاد ، خانه های پیش ساخته ساخته شده به راحتی ، آشیانه ها ، امکانات ورزشی و مشابه ، انبارها ، کارگاه های کوچک و بزرگ استفاده می شود.
عناصر ساختمانی تولید شده در ماشین آلات فرم رول با ماشین آلات فن آوری پیشرفته به صورت قطعه ای به محل ساخت آورده شده و محصولات مونتاژ می شوند. از آنجا که آنها سیستم های پیش تولید هستند تولید در اندازه های خاص به صورت سفارشی امکان پذیر است
تسکو سازه یکی از شرکت های پیشرو در بخش ساخت و ساز فولاد سبک در ایران به لطف زیرساخت های برتر تکنولوژیکی خود در تولید عناصر ساختمانی به سرعت مصالح طراحی شده را طبق پیش سفارش تولید می کند.


چرا باید سازه سبک را ترجیح دهید؟
نسبت مقاومت و وزن مورد استفاده در تولید مصالح ساختمانی و تکنیک ساخت یکی از مهمترین معیارهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد نسبت قدرت و وزن هنگام تصمیم گیری در مورد موضوعات مهمی مانند تعداد ستون ها و تیرها ، موقعیت یابی درون سازه و تعداد طبقات مورد توجه قرار می گیرد.

بعضی اوقات عناصر ساختمانی با استفاده از مواد بازیافتی تولید می شوند. اما پس از بازیافت تغییر شکلهای مختلفی در مواد اولیه ساختمان مشاهده می شود و این مواد غیر قابل استفاده می شوند. از این نظر فولاد در میان مصالح ساختمانی پایدار است.
از دست دادن قدرت و دوام به ویژه هنگامی که پس از بازیافت دوباره استفاده می شود وجود ندارد. تغییر شکل هایی مانند انقباض یا انبساط در اثر عوامل خارجی در ابعاد آن مشاهده نمی شود. کیفیت مواد مطابق با استانداردهای بین المللی است و هیچ محصولی که از کارخانه خارج شود از نظر منطقه ای و ساختاری تفاوتی ندارد.
سازه های ساخته شده از سازه سبک در برابر آتش ایمن هستند ضد آتش است و اجازه گسترش آتش نمی دهد. میزان ضایعات 20٪ در چوب تا 2٪ در فولاد است. مصالح ساختمانی سازه سبک که افزایش ناگهانی قیمت را تجربه نمی کنند محافظت طولانی مدت از سازه را ایجاد می کنند. علاوه بر کاهش هزینه ساخت ، مزایایی را نیز در هزینه های نگهداری فراهم می کند. هیچ مشکلی در اکسیداسیون ایجاد نمی کند که در سالهای بعدی ساختمان دیده شود و همچنین خطر رشد کپک و قارچ را به حداقل می رساند.


خصوصیات ساختار سازه سبک ال اس اف چیست؟
عناصر سازه سبک که گزینه های نامحدودی را با گزینه های تولید متعدد ارائه می دهند. این را می توان مطابق ترتیب در همه موارد ساختاری مانند مونتاژ ، تعداد طبقات ساختمان ، هدف استفاده استفاده کرد.
در حالی که به سفارش تولید می شود برای راه حل های معماری نیز مناسب است.
به دلیل فناوری بکار رفته در تولیدات کارخانه حاوی حاشیه خطا نیست.
از مواد فولادی در ستون ها و تیرها استفاده می شود.
در عایق بندی حرارتی از ساختمانهای بتن آرمه مزیت بیشتری دارد.
در صورت نیاز به عایق صدا ، با نصب موانع صوتی بر روی سازه فلزی ، عایق حرفه ای تهیه می شود.
ساختمان های ساخته شده از فولاد گالوانیزه برای مدت طولانی ایستاده باقی می مانند.
سازه هایی که بیشترین مقاومت را در برابر زلزله دارند سازه های ساخته شده از فولاد سبک هستند.

سازه سبک

کاربرد سازه سبک ال اس اف
سازه ال اس اف کاربرد های بسیار زیادی دارد بیشترین کاربردی که در کشور ما دارد به شرح زیر است :
ویلای دوبلکس
اضافه بنا بر روی ساختمان موجود
ساختمان مسکونی و اداری
سوله نیمه صنعتی و نیم طبقه داخل سوله
ساختمان کم طبقه تا 4 طبقه
شهرک مسکونی و ساختمان اداری
مزایای سازه سبک ال اس اف
این سازه با نرم افزار طراحی میشود و پرتی ندارد
مقاومت در برابر خوردگی
زمان اجرای بالا
ضد زلزله بودن سازه تا 8 ریشتر
اتصال به دیگر سازه های بتونی و فلزی

متریال مورد استفاده در سازه ال اس اف حداقل 60% سبک تر از مصالح در ساختتمان های سنتی می باشد و از این سازه می توان ازتکنولوژی مصالح پیش ساخته استفاده کرد و بیشتر مصالح مصرفی آماده مونتاژ در محل جهت نصب می باشد این هم در زمان و هم در هزینه بهینه باشد و در انجام کار و نصب سیستم های تاسیساتی و برق کشی در داخل دیوار انجام شود به راحتی انجام شود.

5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید