طراحی و ساخت ویلا در دماوند

طراحی و ساخت ویلا در دماوند و سایر مناطق خوش آب و هوای اطراف طی سال های گذشته با رشد چشمگیری مواجه بوده و بسیاری از ساکنین پایتخت برای استفاده از طبیعت آرامش بخش و هوای پاک این مناطق علاقمند به ساخت ویلا و ایجاد یک پایگاه تفریحی برای گذران اوقات فراغت خود می باشند.

شهر دماوند به واسطه ارتفاع زیاد نسبت به تهران منطقه ای با آب و هوای خنک و کوهستانی به شمار می رود. که دارای طراحی ویلا های لوکس و باغات و طبیعت سرسبز و بسیار دیدنی نیز هست. از همین رو ترجیح بسیاری افراد بر این است که به جای ساخت ویلا در شهرهای شمالی و صرف وقت و هزینه بیشتر در این منطقه زیبا و خوش آب و هوای تهران به ساخت ویلا با بهترین امکانات اقدام نمایند.

با این مقدمه به بررسی مراحل طراحی و ساخت ویلا در دماوند خواهیم پرداخت و تلاش می کنیم تا جای ممکن پاسخگوی پرسش هایی باشیم که ممکن است برای شما مطرح باشند. بنابراین اگر شما نیز تصمیم به ویلاسازی در دماوند دارید ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

قیمت ساخت ویلا در دماوند

هزینه ساخت ویلا شبیه ساختن خانه است. با این حال، به طور طبیعی، هزینه ساخت ویلا کمی گران‌تر خانه‌سازی می باشد چون هم باید فونداسیون اختصاصی اجرا شود اتاق مستر، وید برای تراس و شاه نشینی ، محوطه سازی و دیگر جزییات هزینه ساخت را گرانتر میکند

مهم ترین نکات در ساخت ویلا در دماوند

از آنجا که دماوند منطقه گسترده ای دارد و هزینه ساخت در این منطقه از لواسان کمتر می باشد می توانید یک ویلا با امکانات کامل اما با قیمتی مناسب تر از دیگر مناطق داشته باشید. البته لازم به ذکر است که قیمت ساخت در تمام مناطق یکسان نیست.

  • معمولا هزینه های ویلاسازی در مناطق مختلف این محدوده، مانند گیلاوند، جابان و یا آبسرد با یکدیگر متفاوت می باشند.
  • با توجه به سرد بودن و بارش برف در این مناطق زیاد می باشد باید همه دیواره عایق بندی شود.  
  • اصلی ترین دلیل استقبال داشتن طبیعی و آب و هوای نیمه مرطوب و کوهستانی دانست. 

اما اساسأ در مقایسه با سایر مناطق ویلایی تهران همچون لواسان قیمت زمین و به طور کلی ساخت ویلا تا حدود زیادی مقرون به صرفه بوده و به دلیل برخورداری از شرایط مطلوب آب و هوایی و دوری از آلودگی و شلوغی تهران از مناطق محبوب برای ویلاسازی به شمار می رود.

مراحل طراحی و ساخت ویلا در دماوند

مراحل ساخت ویلا در دماوند و جابان

مراحل ساخت ویلا مسلمأ طراحی جذاب با حداکثر استفاده از فضا برای بهره مندی از مناظر و طبیعت اطراف است. اولین هدف برای آغاز طراحی و ساخت ویلا محسوب می شود. به طوری که محیطی آرام و دلنشین برای استراحت و گذران تعطیلات فراهم گردد. به این وسیله تا حدودی از دغدغه و هیاهوی ذهنی افراد که جزء جدانشدنی زندگی های امروزی است، کاست می شود.

لذا رعایت اصول ساخت و ساز و دقت در اجرای کلیه مراحل مربوطه به پروژه ویلاسازی از جوانب بسیاری حائز اهمیتی است که برای کسب بهترین نتایج باید مورد توجه قرار بگیرد. به این صورت علاوه بر کیفیت بالای ساخت محیطی مملو از آرامش و زیبایی برای ساکنین ایجاد خواهد شد. در ادامه به بررسی کلی مراحل طراحی و ساخت ویلا در دماوند خواهیم پرداخت:

چیدمان ساختمان ویلا و محوطه ویلا

گام مهم در آغاز به کار پروژه ساخت یک ویلا، ارزیابی کامل و دقیق زمین و محل احداث ویلا می باشد. همکاری شما با شرکت های مهندسی که از تجربه و دانش کافی در این زمینه برخوردار هستند به شما کمک می کند که اولین مرحله به شکلی صحیح و مطمئن به انجام برسد. چراکه اهمیت بررسی زمین و موقعیت آن در کلیت ساخت ویلا دارای اهمیت بسیار است.

به این ترتیب محل احداث ویلا از نقطه نظرهای گوناگون و همچنین مناظر اطراف و طرح ریزی برای بیشترین بهره برداری از زمین، مورد بررسی قرار گرفته و متناسب با اطلاعات به دست آمده، اقدامات بعدی برای طراحی و ساخت ویلا در دماوند آغاز می شود که نتیجه آن ایجاد فضایی زیبا و کارآمد برای ساکنین خواهد بود.

طراحی ویلا با هر سبکی

یکی از مراحل جذاب و در عین حال مهم برای هر نوع سازه ای، طراحی و ایجاد یک نقشه ساخت مناسب می باشد که در پروژه های ویلاسازی نیز شامل ارائه ایده های متنوع و طرح ریزی برای نمای داخلی و خارجی ویلا خواهد بود. البته در طراحی ویلا معمولا دست طراح نقشه کش و مهندس معمار برای پیاده سازی انواع ایده های خاص و سبک های متنوع باز می باشد و به همین دلیل اکثر ویلاها با طراحی های منحصر به فرد و جذاب ساخته می شوند.

البته توجه به نظر و خواسته کارفرما یکی از اصول مهم طراحی ویلا و یا هر ساختمان دیگری به حساب می آید و شرکت های مجری و سازنده با درنظر گرفتن سلیقه مالک و تلفیق آن با اصول مهندسی و سبک مورد نظر نقشه نهایی را برای مرحله اجرای پروژه آماده می کنند.

به این صورت که با برگزاری جلسات متعدد با کارفرما و اطلاع از نظرات و در نهایت کسب تایید و رضایت او طراحی و ساخت ویلا در دماوند به اجرا در خواهد آمد.

برنامه زمان بندی اجرا ساخت

با تایید طراحی نهایی و تهیه نقشه ویلا مرحله بعدی یا عملیات اجرایی و ساخت و ساز پروژه، آغاز می گردد. در این مرحله لزوم برنامه ریزی های دقیق و زمان بندی منظم یک ضرورت محسوب می شود چراکه در غیر این صورت بروز برخی مشکلات در ساخت ویلا مانند تاخیر در تحویل ویلا و زیان ها و خسارات ناشی از این بی برنامگی، اجتناب ناپذیر خواهد بود.

نکته مهم بعدی در مراحل اجرایی کار تهیه متریال مورد نیاز و مرغوب است که درجه اهمیت آن بسیار بالا می باشد و در کیفیت نهایی پروژه نقش بسزایی دارد اما مهم ترین اقدامات در مرحله اجرا و ساخت ویلا شامل مواردی است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم داشت:

گود برداری و فنداسیون ساختمان

پس از آماده سازی نقشه، اقدامات اولیه برای ساخت ویلا آغاز می گردد که یکی از بخش های مهم آن گودبرداری از محل ساخت و اجرای پروژه است. این مرحله از طراحی و ساخت ویلا در دماوند با هدف ایجاد پایه های مناسب جهت احداث بنا و ایمنی هرچه بیشتر آن صورت می گیرد و به این شکل تهیه یک فوندانسیون عالی برای ساخت ویلا امکانپذیر خواهد شد.

بتن ریزی و اسکلت بندی ویلا

در اقدام بعدی برای ساخت ویلا، نوبت به بتن ریزی برای پی ساختمان می رسد که جایگاه استقرار اسکلت ویلا به حساب می آید و اجرای آن برای استحکام بخشیدن به سازه و افزایش عمر و مقاومت آن صورت می گیرد. درواقع وظیفه این بخش از ساختمان انتقال و توزیع بارهای وارده از طرف بخش های بالایی می باشد.

معمولا با توجه به تعداد طبقات مورد نظر و بسته به شرایط ساخت ویلا در بتن و فوندانسیون سازه از موارد کمک کننده مانند میلگرد برای بهبود مقاومت سازه بهره برده می شود. پس از بتن ریز اسکلت بندی با انتخاب نوع سازه و استفاده از متریال مربوطه ایجاد می گردد.

دیوار کشی دیواره های ویلا

دیوار کشی مرحله پس از استقرار اسکلت بندی ساختمان ویلا است که براساس نقشه و نوع سازه انجام می گیرد. در این مرحله از طراحی و ساخت ویلا در دماوند لزوم توجه به مبادی ورودی و خروجی سیستم های مختلف و محل قرارگیری تاسیسات بسیار با اهمیت است.

اجرای پوشش سقف ویلا

پس از بالا آمدن دیوارها و ساخت کف، اجرای سقف ویلا مطابق با نقشه و نظر معمار و همچنین طرح مورد نظر کارفرما آغاز می گردد. طراحی سقف نیز در اشکال متنوع قابل اجرا است که هریک دارای قابلیت ها و ویژگی های متفاوتی هستند. اما به طور معمول سقف اکثر ویلاها به دلیل قرار گرفتن در مناطق خوش آب و هوا با بارش های فراوان، به صورت شیبدار طراحی می شود.

البته میزان بارش های دماوند تنها در برخی فصول زیاد است که علت آن، کوهستانی بودن این منطقه می باشد. از همین رو متوسط بارندگی دماوند به طور سالانه چندان قابل توجه نیست. با این حال، امکان اجرای هر نوع سقفی برای طراحی و ساخت ویلا در دماوند وجود دارد.

نمای بیرونی ساختمان ویلا

طراحی نمای بیرونی و دکور داخلی از جمله مراحل پایانی طراحی و ساخت ویلا به شمار می روند که همانند سایر قسمت ها، متناسب با سلیقه کارفرما و سبک درنظر گرفته شده برای ویلا، اعمال و اجرا می شوند. دراین مرحله از انواع مصالح و متریال برای پوشش نمای داخل و خارج ویلا استفاده می شود که بسته به مقدار بودجه مورد نظر و سلیقه صاحب ویلا انتخاب می گردند.

محوطه سازی و طراحی بیرونی ویلا

اما آخرین مرحله از طراحی و ساخت ویلا در دماوند به محوطه سازی و دیزاین فضای بیرونی مربوط می شود. اهمیت طراحی این فضا به اندازه ای است که می توان بخشی از اهداف ساخت ویلا را طراحی و تجهیز محوطه ویلا و استفاده از زیبایی و فضای مفرح آن دانست.

طراحی محوطه ویلا نیز همچون دیگر قسمت ها، طبق خواست و نظر کارفرما صورت می گیرد. به همین دلیل معمولا نوع طراحی و امکاناتی که برای این بخش در نظر گرفته می شود با بودجه و سلیقه مالک ویلا ارتباط مستقیم دارد.

به طور کلی طراحی بیرونی ویلا مستلزم رعایت مولفه هایی است که به ایجاد فضای خاص و زیبا منجر می شود به طوری که ساکنین با حضور در آن احساس آرامش کنند. مثلا توجه به دیزاین استخر و فضای اطراف آن در کنار گلکاری، کاشت درختان و تزئین فضای سبز و همچنین نصب عناصر دکوراتیو و نورپردازی منحصر به فرد از جمله این مولفه ها هستند. البته اجرای یک طراحی مدرن و منحصر به فرد نیازمند بهره گیری از دانش یک تیم حرفه ای در زمینه محوطه سازی ویلا می باشد.

طراحی و ساخت ویلا در جابان و دماوند

نقش یک تیم حرفه ای در ساخت ویلا در دماوند

بدیهی است اهمیت طراحی و ساخت ویلا در دماوند و دیگر مناطق توسط یک تیم حرفه ای و با سابقه بسیار زیاد می باشد. زیرا در غیر این صورت علاوه بر آنکه متحمل هزینه های بسیار سنگین و هنگفتی خواهید شد نتایج نهایی نیز چندان مورد تائید و برخوردار از کیفیت لازم نخواهد بود.

همچنین از دست دادن زمان و تاخیر در بهره برداری از پروژه نیز یکی دیگر از معایب همکاری با افراد غیرحرفه ای و نوپا است که خسارت بزرگ و گاهأ غیر قابل جبرانی را به کارفرما وارد می سازد. بنابراین برای کسب بهترین نتایج در زمینه ساخت و ساز ویلا استفاده از تخصص شرکت هایی باتجربه که توانایی اجرای انواع پروژه های ویلاسازی را در نقاط مختلف کشور داشته باشند بهترین راهکار و پیشنهاد محسوب می شود.

بدیهی است اهمیت طراحی و ساخت ویلا در دماوند و دیگر مناطق توسط یک تیم حرفه ای و با سابقه بسیار زیاد می باشد. زیرا در غیر این صورت علاوه بر آنکه متحمل هزینه های بسیار سنگین و هنگفتی خواهید شد نتایج نهایی نیز چندان مورد تائید و برخوردار از کیفیت لازم نخواهد بود.

همچنین از دست دادن زمان و تاخیر در بهره برداری از پروژه نیز یکی دیگر از معایب همکاری با افراد غیرحرفه ای و نوپا است که خسارت بزرگ و گاهأ غیر قابل جبرانی را به کارفرما وارد می سازد. بنابراین برای کسب بهترین نتایج در زمینه ساخت و ساز ویلا استفاده از تخصص شرکت هایی باتجربه که توانایی اجرای انواع پروژه های ویلاسازی را در نقاط مختلف کشور داشته باشند بهترین راهکار و پیشنهاد محسوب می شود.

Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید