ساخت ویلا در شمال بسیار مناسب برای سرمایه گذاری و تفریحی است و همه افرادی که به شمال سفر می کنند دوست دارند ویلایی در شمال کشور داشته باشند محیطی برای استراحت و آرامش در روزهای تعطیل و زندگی دایم است برای این منظور شما برای این که به خانه رویایی و خاص خود دست بیابید و برای ساخت ویلا در شمال باید تیمی برای نظارت کامل و دقیق بر اجرای آن داشته باشید که قصد دارند پروژه ساخت ویلا در شمال از صفر تا صد طبق سلیقه و نیاز خود انجام شود.

با انتخاب یک پلان معماری برای خانه جدید خود که توسط یک پیمانکار یا معمار شروع کنید، یا برای یافتن نقشه رویاهای خود به صورت آنلاین یا بسیاری از سازندگان پلان معماری زیادی برای انتخاب دارند. این پلان‌های طبقه، اندازه، سبک، کیفیت و ویژگی‌های مورد نظر شما را در خانه جدید تعیین می‌کنند و از اینجا به بعد مبنای پروژه شما خواهند بود.

طراحی و ساخت ویلا مدرن در شمال و گیلان

هزینه ساخت ویلا در شمال

هزینه ساخت ویلا در شمال با توجه به نوع طراحی و سبک معماری برآورد می شود اگر می خواهید ساخت ویلا بر حسب توان مالی خود انجام دهید قبل از طراحی از طراح خود بخواهید بودجه اولیه شما را در ساخت ویلا با توجه به مدل سازی خاص خود و استفاده از مصالح بهینه را انجام دهند.

باید متریال مناسب را شناسایی کرده و پیانکار اجرای کامل آن را به درستی و با هزینه کم انجام دهد. طراحان عموماً طرحی که در ذهنشان وجود دارد پیاده سازی می کنند و برای آن متریال نزدیک به آن انتخاب می کنند.

مصالح مصرفی در ساخت ویلا عامل اصلی تعیین کننده هزینه است اما متغیرهای دیگر شامل طرح معماری ویلا، محل اجرای پروژه، محوطه سازی، متراژ زیر بنای ساخت.

طراح شما باید هزینه های مشخصی را برای هر ویژگی طرح برای شما ارائه دهد و موارد اضافی را که ممکن است مربوط به زمین یا آب و هوای شما باشد توصیه کند. هزینه چرخه عمر را برای هر مورد از مصالح را بررسی کند در بسیاری از موارد  صرفه جویی در هزینه های اضافی در هزینه کلی ساخت بهینه می شود.

هزینه ساخت و ساز بر اساس نرخ هر متر مربع خانه شما است هرچه خانه بزرگتر باشد هزینه ساخت و اتمام ویلا آن بیشتر می شود. اما بیشتر هزینه ها در آشپزخانه و سرویس و حمام، استخر می باشد شما زمانی که فضایی به سالن و اتاق اضافه می کنید هزینه بسیار زیادی رو متحمل نمی شوید چون در آن مکان نیاز به تجهیزات ندارد.

پیمانکاری ساخت ویلا در شمال

از آنجا که ساخت ویلا موضوعی کاملا تخصصی به حساب می آید و قبل از این که پیمانکاری برای ساخت ویلا در شمال انتخاب کنید مستلزم رعایت نکات و یا اصولی است که مستقیمأ روی کیفیت ساخت موثر می باشد باید از تجربه شرکتی که در زمینه ساخت ویلا و همچنین آشنایی با وضعیت اقلیمی منطقه از دانش و آگاهی کافی برخوردارند بهره برده شود. چرا که در غیر این صورت شاهد نتیجه نادرست از نمای کلی ساخت ویلا، هزینه و زمان بیشتری برای اجرای کامل آن میبرد که موجب نارضایتی کارفرما از ساخت ویلا خود می شود.

بنابراین علاوه بر اتلاف وقت و صرف هزینه بسیار جهت بازسازی و رفع اشکالات موجود تجربه ای ناخوشایند را نیز برایتان به همراه خواهد داشت. برهمین اساس توصیه می شود برای اجرای اصول از پیمانکاری مطمین برای ساخت ویلا در شمال کشور انتخاب کنید و در ادامه به آنها خواهیم پرداخت و این دلیل بر افزایش هزینه در ساخت نیست چیزی که بیشتر کارفرما آن را تصور می کنند.

هزینه ساخت ویلا در شمال و گیلان چگونه است ؟

مراحل ساخت ویلا در شمال

ساخت ویلا در شمال شامل مجموعه مراحل متعدد و متفاوتی است که انجام دقیق و صحیح آنها در کسب بهترین نتیجه و ساخت یک ویلای شیک و مجهز بسیار تاثیرگذار خواهد بود. به همین منشور در ادامه این بخش به بررسی اجمالی این مراحل خواهیم پرداخت:

طراحی اولیه ساخت ویلا

نخستین مرحله در پروژه ساخت ویلا، ایده پردازی اولیه تمامی فضاها به همراه جزئیات است در این مرحله از تجربه و تخصص مهندسین معمار و طراحان حرفه ای بهره برده می شود اما نظر و سلیقه کارفرما در این مرحله به دقت مورد توجه قرار گرفته و اعمال خواهد شد.

گودبرداری و آغاز عملیات اجرایی

مرحله بعدی ساخت ویلا آغاز عملیات ساخت و ساز می باشد که شامل مشخص کردن محل قرارگیری بنا توسط گچ و سیمان و گودبرداری است این مرحله تحت نظر مهندسین مربوطه و با استفاده از ماشین آلات و تجهیزات مخصوص گودبرداری صورت می گیرد.

فونداسیون و بتن ریزی اسکلت بندی

بتن ریزی یکی دیگر از مراحل اصلی در پروژه ساخت ویلا است که استفاده از مصالح مرغوب و باکیفیت نقش مهم و تعیین کننده ای در افزایش استحکام و پایداری ساختمان ویلا دارد پس از این مرحله نوبت به اسکلت بندی و سپس دیوارکشی ویلا می رسد که توسط متریال و مصالح متنوع قابل اجرا است.

تیغه چینی دیواره ها 

پس از طی مراحل مربوط به ایده پردازی ویلا در شمال و محاسبات مربوط به نقشه و همچنین اجرای پی و فوندانسیون، نوبت به تیغه چینی یا همان دیوار کشی می رسد. در این مرحله حدفاصل سازه و ستون های ویلا با استفاده از مصالح مختلف که عمومأ بلوک و آجر هستند، پر می ‌شود. این مرحله تحت عنوان سفت کاری نیز معروف است. به این معنی که فضاهای داخلی ویلا مانند سالن، اتاق خواب، سرویس بهداشتی، حمام و… توسط تیغه چینی یا کشیدن دیوار، تقسیم بندی و مشخص می شوند.

پوشش نمای بیرونی ساختمان 

پوشش نمای بیرونی، تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند مقدار بودجه، سلیقه و خواست کارفرما و مهم تر از همه، سبکی که برای ساخت ویلا در شمال در نظر گرفته می شود، متفاوت می باشد. مثلا سبک مدرن، کلاسیک، روستیک، سنتی و نمای ایرانی از جمله متداول ترین سبک های مدل سازی ویلا در شمال هستند و متریال مورد استفاده برای پوشش نمای خارجی ویلا در هریک از این سبک ها، کاملا متناسب با نوع معماری ساختمان و پارامترهای دخیل در این مسئله می باشند.

درب و پنجره 

پس از اتمام سفت‌ کاری و تیغه چینی ویلا، مرحله نازک کاری یا انجام کلیه اقدامات مربوط به نصب فریم و چهارچوب درب و پنجره‌ های ویلا در محل مشخص خود آغاز می شود. در این مرحله ساخت ویلا در شمال از یک کلاف مناسب برای قرارگیری درب و پنجره استفاده خواهد شد. این کلاف می تواند چهارچوب اصلی باشد یا اینکه از پروفیل های فولادی قوطی شکل با عنوان ساب فریم جهت نصب سیستم درب و پنجره بهره برده شود. از نکات مهم در این مرحله، استفاده از ابزارهای مناسب برای جایگیری دقیق و تراز کردن پنجره ها و درب است که به دقت مورد توجه قرار می گیرد تا از هرگونه نقص و خطا پیشگیری شود

سیستم تاسیسات و برق کشی 

اجرای سیستم مربوط به تاسیسات و برق‌ کشی ویلا نیز از مراحل بسیار مهم و تخصصی است که بر اساس نظر مهندس برق و نقشه ای که به همین منظور فراهم گردیده، پیش می رود. به این ترتیب که لوله ‌کشی‌ آب و شوفاژ و سیستم های گرمایشی و سرمایشی لازم برای قسمت های مورد نظر، پیش بینی و اجرا می شود. همچنین سیستم آبیاری قطره ای هوشمند برای محوطه ویلا، سیستم امنیتی و نورپردازی هوشمند، جانمایی پمپ و موتور خانه و مواردی از این قبیل، جزو اقداماتی هستند که برای ساخت ویلا در شمال و سیستم برق و تاسیسات آن، برنامه ریزی و اجرا می شود.

نمای داخلی ساختمان 

مدل سازی فضای داخلی ویلا نیز یکی از قسمت های مهم در پروسه ساخت ویلا در شمال است که توجه به آن از ضرورت و اهمیت بالایی برخوردار می باشد. در این مرحله نیز پارامترهایی موثر و دخیل هستند که باعث شکیل تر شدن فضای داخلی و جذابیت و آرامش بیشتر محیط می شود. مثلا استفاده از سقف های بلند به همراه اجرای چشم نواز نورپردازی یکی از این موارد است. البته در کنار نورپردازی اصولی و مهندسی شده، باید به لزوم استفاده از نورخورشید و تابش آفتاب به محیط نیز دقت داشت. به طوری که با در نظر گرفتن پنجره های بزرگ و قدی این امکان فراهم می شود که در طول روز از روشنایی طبیعی بهره برد و فضای شاد و مملو از انرژی را ایجاد کرد. رنگ آمیزی دیوارها نیز یکی دیگر از اصول حائز اهمیت در ساخت ویلا در شمال به شمار می رود که توجه به آن در خلق محیطی آرام و زیبا برای ساکنین بسیار اثرگذار خواهد بود.

کاشی و سرامیک 

پس از اجرای تاسیسات و سپس عایق کردن سطوحی که به آب بندی و ایزوله سازی رطوبتی نیاز دارند، نوبت به کاشی کاری سطوح مختلف اعم از سرویس ها، حمام، آشپزخانه و… می رسد. همچنین پوشش کف ویلا توسط متریال و مصالح متنوع که طبق نظر کارفرما انتخاب می شود مانند؛ سرامیک، سنگ، لمینت یا پارکت نیز در این مرحله صورت می پذیرد. البته لازم به ذکر است که هزینه نصب هریک از این پوشش ها با یکدیگر متفاوت هستند و در صورتی که قصد داشته باشید در هزینه های خود صرفه جویی کنید، می توانید از سرامیک به جای پارکت و لمینت برای ساخت ویلا در شمال و پوشش کف سالن و اتاق ها استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی ویلا 

اما آخرین مرحله از ساخت ویلا در شمال که از اهمیت بسیار بالایی نیز برخوردار می باشد، دکوراسیون داخلی است که تاثیر عمده ای در جذابیت ویلا و تمایز آن با سایر ویلاها دارد. توجه به برخی جزئیات برای جلوه بخشیدن به فضای ویلا و نمای زیبا و مجلل آن بسیار موثر است. مثلا توجه به نور و شکل سقف برای افزایش کیفیت فضا و همچنین استفاده از شیشه از نکات با اهمیت در دیزاین داخلی ویلا محسوب می شود.

نصب اجزای داخلی ساختمان 

بعد از به پایان رسیدن کف ویلا و انجام کاشی کاری قسمت های مورد نظر، رفته رفته به مراحل پایانی و تکمیلی ساخت ویلا در شمال نزدیک و وارد مرحله نصب اجزای داخلی ساختمان می شویم. از جمله این اجزا می توان به نصب کلید و پریزها، چراغ ها، لوستر، شیرآلات، کابینت های آشپرخانه، توالت ایرانی و فرنگی، نصب روشویی، کمدهای دیواری و نصب شومینه در سالن اشاره کرد.

مدل سازی روف گاردن

روف گاردن یکی از بخش های بسیار زیبا، دنج و آرامش بخش در ویلا است و اصطلاحأ به فضای سبز و مدل سازی های مربوط به آن مانند آبنما و گل کاری بر روی پشت بام ویلا گفته می شود. اصولی که برای اجرای این بخش از ویلا وجود دارد، مشابه مواردی است که برای محوطه سازی در نظر گرفته می شود. البته لزوم آب بندی دقیق و عایق کاری سقف برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به سقف، الزامی است.

ویوی ساحلی یا جنگلی 

با توجه به منطقه ای که برای ساخت ویلا در شمال انتخاب می شود، استفاده از دو نوع چشم انداز امکانپذیر می باشد. در شهرهایی که مساحت زیادی از آنها پوشیده از جنگل است، ویلاهایی با ویوی جنگلی ساخته می شود. این دسته از ویلاها با طبیعت منطقه در تطابق بیشتری هستند. به طوری که برای مشاهده بهتر مناظر اطراف، معمولا فضای سالن به شکلی وسیع و دلباز ساخته می شود و اغلب پنجره ها نیز مرتفع و قدی می باشند. لزوم دیوارکشی در اطراف ویلا و استفاده از متریال مقاوم در برابر نفوذ حشرات، در ساخت ویلای جنگلی حائز اهمیت است. اما ویلاهایی که ویوی آنها ساحلی و رو به دریا است نیز دارای ویژگی های خاص خود و سرشار از آرامش هستند. در ساخت ویلای ساحلی و برای ایجاد دید حداکثری از نمای پیش رو، درب ها و پنجره های بزرگ به کار برده می شوند. رعایت عایق بندی و استفاده از مصالح مقاوم در برابر فرسایش از نکات مهم در ساخت این ویلاها به شمار می رود.

مراحل پایانی

مراحل پایانی ساخت ویلا در شمال نیز شامل تعیین ورودی و خروجی های ویلا کانال کشی، تعبیه سیستم تصفیه و… می باشد. با اتمام مرحله دیوارکشی نیز نوبت به اجرای سقف می رسد که انتخاب متریال و نوع سقف ویلا با توجه به وضعیت جوی منطقه مورد نظر صورت خواهد گرفت.

آخرین بخش از مراحل ساخت ویلا نیز شامل اجرای نمای داخلی و خارجی ویلا به همراه دیزاین و دکوراسیون داخلی بنا و جزئیاتی است که برای تکمیل ساختمان به کار برده می شود. همچنین محوطه سازی نیز از موضوعات با اهمیتی است که با کمک طراح حرفه ای و متخصص انجام می شود.

توجه داشته باشید که برای کسب نتایج دلخواه می بایست کلیه مراحل ساخت ویلا در شمال توسط تیم متخصص گروه تسکو سازه انجام می گیرد.

مدیریت پیمان، طراحی و نظارت ساخت ویلا در شمال

اصول ساخت ویلا در شمال

شرایط اقلیمی یا آب و هوایی یکی از اصول مهم در ساخت ویلا شرایط آب و هوایی یا وضعیت اقلیمی منطقه است. توجه به این مورد تاثیر بسزایی در افزایش عمر مفید ویلا و درنتیجه کاهش هزینه های مربوط به ساخت و یا نگهداری از ساختمان دارد. درواقع با توجه به اینکه مناطق شمالی کشورمان دارای آب و هوایی معتدل و مرطوب هستند می توان گفت از جمله بهترین اقلیم ها برای ویلاسازی شناخته می شوند اما از نقطه نظر معماری و ساخت و ساز لزوم رعایت اصول ساخت ویلا در شمال برای بهبود کیفیت و افزایش بازدهی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

می توان به این شکل گفت در ساخت ویلا یک سری متریال و یا طرح در ساخت ویلا باید انجام گیرد و از یکسری از مصالح نباید استفاده کرد یکی از دلیل اصلی آن رطوبت هوا و بارش شدید باران میباشد که این دقدقه بسیاری از کارفرما ها است.

توجه به جهت و تاثیر آفتاب توجه به جهت تابش نور خورشید در ویلاسازی از نکات یا اصول بسیار مهم محسوب می شود. زیرا به همان اندازه که تابش پرتوهای آفتاب در فصول سرد می تواند گرمابخش محیط باشد و فضای مطبوع و دلچسبی را برای ساکنین فراهم سازد در گرمای تابستان نتیجه ای برعکس داشته و آزاردهنده خواهد بود. لذا با درنظر گرفتن این موضوع می بایست کلیه فضاهای نیازمند نور آفتاب در قسمت جنوبی و سایر بخش ها در سمت شمالی ویلا قرار بگیرند.

مثلا در ساخت ویلا در گیلان بهتر است برای افزایش انرژی محیط در طول روز سالن و پذیرایی در جریان تابش خورشید قرار بگیرند و فضاهایی مانند آشپزخانه و سرویس بهداشتی نیز برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد در زاویه ای خلاف جهت خورشید ساخته شوند.

این موضوع خیلی با دیدی که در ساخت ویلا وجود دارد تداخل دارد آن هم به دلیل آن است که خیلی از کارفرماها دوست دارند ویو جنگل و دریا را داشت باشند و با توجه به افزایش قیمت زمین در تمام مناطق و کم شده قدرت خرید در منطقه و متراژ برای ساخت ویلا خوب در پلان و نمای ساختمان بسیار مهم می باشد. استفاده از جریان باد استفاده از جریان باد در ساخت ویلا یک اصل مهم به شمار می رود زیرا به واسطه وجود رطوبت بالا در این اقلیم می تواند یک امتیاز برای ویلا باشد که راحتی بیشتری را برای ساکنین به همراه دارد. از طرفی بهره گیری از جریان باد و نسیمی که در اثر اختلاف دما میان خشکی و دریا ایجاد می شود یک روش مقرون به صرفه جهت ایجاد سرمایش لازم و کاهش رطوبت ویلا می باشد.

به همین منظور با در نظر گرفتن یک کشیدگی شرقی غربی و باریک تر کردن کلی فضا می توان به حرکت و عبور جریان هوا از داخل ویلا کمک کرد. همچنین با کاهش وزن سازه و کاربرد حداقلی دیوارهای ثابت به همراه بازشوهای متعدد جریان هوا در ویلا بیشتر خواهد شد. استفاده از سازه LSF و یا بتونی در ساخت ویلا در شمال برای کاهش رطوبت هوا تاثیر فوق العاده ای دارد.

فرم نمای ویلا تنوع و آزادی عملی که در ساخت ویلا وجود دارد موجب گردیده که بتوان از حالت ها و فرم های مختلف برای ساخت بخش های مختلف ساختمان بهره برد. به این ترتیب شاهد بهبود فضاهای مختلف ویلا و حداکثر کارایی آنها به طور چشمگیری خواهیم بود. مثلا استفاده از سقف های شیب دار برای سازگاری بیشتر با بارش های مداوم شمال کشور و همچنین کمک به عبور و گردش راحت تر جریان هوا در ویلا با کمک متریال سبک و سازه های کم حجم از جمله اصولی است که در ساخت ویلا در شمال مورد توجه قرار می گیرد.

انتخاب مناسب ترین مصالح امروزه با توجه به رشد علم و پیشرفت دانش در تمام زمینه ها، انواع مصالح ساختمانی جدید با کاربردها و مزایای متعدد تولید و روانه بازار می شود که برای استفاده در اقلیم های گوناگون مناسب هستند. درواقع با توجه به آب و هوای مرطوب و معتدل این منطقه از کشور و لزوم کاهش روند فرسایشی مصالح مورد نیاز برای ساخت ویلا، استفاده از جدیدترین متریال برای ایجاد فضاهای داخلی ویلا بسیار با اهمیت است. به این ترتیب علاوه بر سهولت و دقت در اجرای هریک از مراحل ساخت، عمر مفید ویلا و دوام مصالح به کار رفته در آن نیز افزایش خواهد یافت.

در حال حاضر برای ساخت ویلا در شمال و پیشگیری از ایجاد پوسیدگی در اسکلت ساختمان از سازه های مدرن فولادی یا ال اس اف بهره برده می شود که با توجه به پوشش گالوانیزه سطح پروفیل های آن مقاومت بی نظیری در برابر فرسایش از خود نشان می دهد.

Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید