ساخت کلبه سوئیسی به ویلاهایی که به شکل A فرم هستن سوئیسی می گویند و به شکل های متنوع و خاصی ساخته می شوند. کلبه سوئیسی به شما کمک می کند تا خانه رویایی خود را بسازید، بدون اینکه نیازی به تعهدات مالی بزرگی داشته باشید که نمی توانید از عهده آن برآیید. کلبه سوئیسی خانه های کیت A-frame کم مصرف و بادوام هستند که می توانند در محل مونتاژ شوند.

در اصل خانه سوئیسی همه چیز در مورد انعطاف پذیری، کارایی و اعتقاد به قدرت طراحی خوب برای کمک به ایجاد خانه هایی است که به طور منحصر به فرد با نیازها و زیبایی شناسی صاحبان آنها سازگار است.

کلبه های مثلثی شکل سبک معماری خاصی دارند که با سقف شیب دار مشخص می شود که از پایه شروع می شود. این نوع خانه به مقدار زیادی مصالح ساختمانی نیاز ندارند، که باعث می شود ساخت آنها مقرون به صرفه و ارزان باشد ساخت آنها آسان است.

هزینه ساخت کلبه سوئیسی

هزینه ساخت کلبه سوئیسی بسته به اندازه و مصالح مصرفی قیمت محاسبه می شود. این قیمت شامل تمام اسکلت، سقف، پنجره ها و درها برای مونتاژ در محل می باشد.

یک عامل مهم در هزینه ساخت جدید شما این است که آیا از طرح که در محل نصب میشود استفاده می کنید یا پیش ساخته خریداری می کنید. این کلبه ها به صورت پیش ساخته و به محل پروژه ارسال می شوند. شما می توانید آنها را خودتان نصب کنید.

در حالی که ساخت کلبه سوئیسی نسبت به پیش ساخته اولیه گرانتر‌تر هستند، بسته به موقعیت مکانی، همچنان باید برای کارهای برقی، فونداسیون، لوله‌کشی و سیستم سپتیک هزینه بپردازید.

قیمت خانه سوئیسی بستگی دارد هزینه ساخت ویلا اغلب با توجه به انتظار کارفرما و میزان بودجه ای که در اختیار دارد، متفاوت می باشد. تصور عده ای بر این است که می توانند با برآورد هزینه ساخت یک خانه، هزینه های لازم برای احداث یک ویلا را نیز تخمین بزنند. اما این هزینه از یک مقدار شروع میگردد 10 میلیون تومان تا میانگین 14 میلیون تومان است البته این مقدار هزینه بیشتر در انتخاب نوع متریال و طراحی که برای ساخت ویلا انجام شده است متفاوت است شاید بتوان گفت بیشتر برای زیبایی و برند بودن ساختمان میباشد و این فقط به انتخاب کارفرما و طراح ویلا است

 

عامل اساسی در تغییر هزینه ساخت کلبه سوئیسی است اسکلت ساختمان می باشد، در حال حاضر از دو روش چوبی و سازه ال اس اف بیشتر استفاده می شود. این در حالی است که به لحاظ کاربری تفاوت این دو سازه، بررسی و مقایسه هزینه مورد نیاز جهت ساخت و تجهیز آنها امکانپذیر نیست. در ضمن میتوان این نکته را نیز اضافه کرد که ساخت و ساز هر یک از این سازه ها، استانداردهای خاص خود را دارد و برای اجرای آن از مصالح خاص خود استفاده میشود که موجب تفاوت در جنبه های مالی و اقتصادی آنها شده است.

داخل ویلا سوئیسی به چه شکلی است؟

به طور کلی از موقعیت زمین گرفته تا نوع طراحی و ساخت بنا، متریال مورد استفاده در عملیات اجرایی، دیزاین داخلی و محوطه سازی و همچنین امکانات جانبی و تفریحی را می توان از جمله فاکتورهایی دانست که در شکل داخلی کلبه تاثیر دارد

نقشه ساخت ویلا سوئیسی

نقشه ساخت کلبه

صفر تا صد ساخت کلبه سوئیسی

  • تعداد طبقات ویلا

یکی از فاکتورهای مهم در تخمین مبالغ مورد نیاز برای ساخت ویلا، متراژ بنا و تعداد طبقات آن می باشد. بدیهی است هرچه ارتفاع یک سازه بلندتر باشد، متریال و امکانات مورد نیاز برای استفاده از آن نیز بیشتر بوده و نقش مستقیم در هزینه ها دارد. به عنوان مثال طراحی ویلای فلت در مقایسه با ویلاهایی با تعداد طبقات بیشتر کمتر هزینه دارد در ویلاهای دوبلکس و تریپلکس هزینه بیشتر دارد و طراحی آن هم متفاوت می باشد و علاوه بر آنکه به ازای هر طبقه، شاهد افزایش هزینه ساخت ویلا هستیم، از صرف مبالغی جهت تهیه آسانسور یا پله ها و مصالح نوع اسکلت و نمای ساختمان هم افزایش قیمت داریم

  • اسکلت کلبه سوئیسی

بخش مهم و اصلی در ساخت ویلا، مرحله اسکلت بندی و انتخاب نوع سازه است. این بخش را می توان یکی از پرهزینه ترین مراحل در پروژه های ساختمان سازی دانست. در واقع پس از تصمیم گیری درباره تعداد طبقات ویلا، نوبت به اصلی ترین مرحله در عملیات اجرایی می رسد که اسکلت سازه است. توجه داشته باشید که هزینه ساخت اسکلت فلزی به دلیل حجم بالای آهن به کار رفته در آن بیشتر از ساخت اسکلت بتنی خواهد بود. علاوه بر آن، با توجه به رطوبت موجود در هوای مناطق شمالی کشور، بهتر است به جای استفاده از سازه فلزی که نیازمند توجه و هزینه بالایی برای نگهداری از آن می باشد، از اسکلت بتنی استفاده شود که تاثیر قابل ملاحظه ای در کاهش هزینه ساخت ویلا دارد.

ساده ترین توضیحی که برای تمام کسانی که میخواهند بدانند چقدر زمان می برد تا یک ویلا ساخته شود می توان گفت ساخت ویلا میانگین بین 3 الی 8 ماه زمان میبرد البته این هم به عوامل مختلفی بستگی دارد:

  • نوع اسکلتی که برای ساخت انتخاب میکنید
  • طراحی ویلا و نوع خاص نمای ویلا و داخل ساختمان
  • استفاده از متریال نمای ویلا
  • فصل شروع ساخت ویلا
  • تغییرات در پلان و طراحی ویلا

مزایا و معایب کلبه سوئیسی

با این حال ساخت کلبه سوئیسی بدون مزایا و معایب نیستند. مزایای اصلی عبارتند از:

  • کاهش زمان ساخت
  • توانایی اجرای پروژه خودتان
  • مساحت ساختمان کوچک
  • هزینه های ساخت دیوارها و گذاشتن یک پایه یکپارچه مستثنی شده است
  • حداقل بار برف
  • ظاهر اصلی

ساخت کلبه سوئیسی معایب خود را دارند:

  • از دست دادن مساحت قابل استفاده به دلیل شیب دار بودن دیوارها. این با قفسه های ذخیره سازی داخلی در امتداد شیب سقف برطرف می شود.
  • باد شدید، طراحی باید قدرت و جهت بادهای غالب را در نظر بگیرد، با در نظر گرفتن این باید اسکلت مستحکمی برای آن ساخت
  • نور طبیعی ناکافی است، با این حال می توان پنجره پانوراما یا نورگیر را ترتیب داد.
  • تخصیص مکانی برای گرمایش ثابت مستقل دشوار است.
  • پیچیدگی طرح داخلی

در خانه هایی با شیب سقف کمتر از 50 درجه از دست دادن قابل توجه فضای کف قابل توجه است. در جایی که شیب شیب ها بیش از 60 درجه است، فرد می تواند در ارتفاع کامل تنها 1 متر از دیوار بایستد.

سقف بلند به شما امکان می دهد دو سطح مسکونی را در زیر آن تجهیز کنید. این ویژگی طرح برای ساخت مسکن در یک قطعه کوچک مناسب است. طبق چیدمان ها، اغلب طبقه اول برای آشپزخانه، حمام، اتاق نشیمن در نظر گرفته شده است و در طبقه دوم می توانید یک اتاق خواب خصوصی را تجهیز کنید.

استدلال اصلی طرفداران کلبه های مثلثی سرعت ساخت و ساز است، در حالی که مخالفان معتقدند صرفه جویی در مصالح ساختمانی فریبنده است و محوطه تنگ است.

مراحل ساخت کلبه سوئیسی

مهمترین مرحله ای که دربردانده هزینه های متنوع و فراوانی است، مربوط می شود به عملیات اسکلت خانه که خود از بخش ها و مراحل مختلفی تشکیل می گردد و در ادامه به بررسی هر یک از آنها خواهیم پرداخت:

مرحله اسکلت و سفت کاری

این مرحله خود از جزئیات کاری فراوانی تشکیل شده که شامل اجرای سقف، دیوارها، پله ‌ها و کف می باشد. آنچه باعث تغییر در هر یک از این امور می شود، نحوه اجرا و همچنین نوع متریالی است که برای سفت کاری، انتخاب می گردد. اسکلت چوبی و ال اس اف بیشترین کارایی در این خانه ها دارد

البته نظر برخی بر آن است که استفاده از اسکلت مرغوب در ساخت و ساز ویلا، امری بیهوده است و تنها موجب افزایش هزینه می شود. پاسخ ما به این دسته از افراد این است که به دلیل عدم سکونت همیشگی در ویلاها، لزوم استفاده از متریال درجه یک در آنها بسیار با اهمیت می باشد. چرا که عدم رسیدگی و مراقبت دائم از آن در طول سال، موجب بروز صدماتی به بخش های مختلف خواهد شد. ضمن اینکه دور بودن ویلاها مناطق شهری و تامین امنیت، سرمایش و گرمایش آن، عامل دیگری است که ضرورت استفاده از مصالح با کیفیت و مرغوب را تائید می کند.

مرحله نازک کاری

نازک کاری در ساخت پس از ایجاد سازه گام بعدی میباشد. در حقیقت به واسطه ماهیت لوکس ویلا و لزوم در نظر گرفتن امکانات ویژه، این مرحله تا حدود زیادی نسبت به ساختمان های معمولی با هزینه های بیشتری همراه است. از جمله اینکه، طراحی فضاهای داخلی و نوع کف پوش، دیوارپوش، تزئینات سقف، سرویس و حمام، استخر، جکوزی، امکانات آشپزخانه و اتاق های خواب و مواردی از این دست، در سطوحی بالا و لاکچری ارائه می شود. البته این کاملا به نظر کارفرما و میزان بودجه مورد نظر، مرتبط است.

سیستم تاسیساتی خانه

سیستم های تاسیساتی مورد استفاده در ویلاهای لوکس و مدرن امروزی، از گستردگی زیادی برخوردار می باشند. مواردی همچون سیستم گرمایش و سرمایش ویلا که امروزه بیشتر از نوع داکت اسپیلت یا گرمایش از کف هستند و همچنین سیستم مورد نیاز جهت اجرای استخر، سونا و جکوزی از جمله امکانات ضروری و مهمی به شمار می رود که در برآورد هزینه ساخت ویلا نقش مستقیم دارند.

سیستم هوشمند سازی کلبه

یکی از جدیدترین روش ‌های نظارت بر ویلا و مدیریت تاسیسات از راه دور، هوشمند سازی از طریق اتصال به اینترنت است که در هزینه ساخت ویلا به عنوان ضروری ترین و بهترین هزینه نیز شناخته می شود. درواقع به این طریق، علاوه بر آنکه ایمنی و امنیت ویلا به طور مستقیم و توسط مالک، تامین می گردد بی نیاز از صرف هزینه های استخدام نگهبان و ایجاد ساختمان محل اقامت برای او نیز خواهید بود. از طرفی پیش از ورود به ویلا، کلیه خدمات رفاهی اعم از پرکردن استخر، روشن کردن تاسیسات گرمایشی و… از راه دور امکانپذیر خواهد شد.

هزینه های جانبی در ساخت کدام است

علاوه بر هزینه های اصلی و مهم ساخت ویلا که پیش از این مورد اشاره قرار گرفتند، برخی دیگر از هزینه ها در پروسه ساخت ویلا وجود دارند که به نوعی پنهان و مازاد هستند که در ادامه این بخش به معرفی آنها نیز خواهیم پرداخت:

  • هزینه مربوط به آماده سازی زمین، اعم از علف ‌تراشی، مسطح سازی، مخلوط‌ ریزی و دیوارکشی
  • طراحی نقشه لوکس و مهندسی شده و نظارت توسط مهندس ناظر
  • بیمه اجباری ساختمان و کارگران و مصالحی برای ابزار کار استفاده میگردد
  • هزینه های مربوط به خرید انشعابات: برق، آب، گاز برای ملک
  • مجوز ساخت و گرفتن سند زمین
  • درب ورودی به همراه سر درب ویلا

محوطه سازی ویلا

محوطه سازی نیز از دیگر مراحلی است که دارای هزینه های خاص خود بوده و اغلب بسته به خواست و سلیقه کارفرما و متناسب با مقدار بودجه مورد نظر او، قابل تغییر می باشد. طراحی فضای سبز، کاشت گیاهان زینتی و درختان متنوع، طراحی نورپردازی، آلاچیق، آب نما، باربیکیو، جایگذاری مناسب استخر، طراحی روف گاردن، زمین بازی و… تنها بخشی از امکاناتی هستند که برای محوطه سازی ویلا، نیازمند صرف هزینه می باشند.

Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید