چگونه خانه خود را تزئین کنیم

نقل مکان به یک خانه جدید می تواند یکی از لذت های بزرگ زندگی باشد، اما همچنین می تواند زمان عدم اطمینان باشد، به خصوص در مورد دکوراسیون،  چگونه فضای خود را به بهترین شکل در می آورید در حالی که منعکس کننده حس شخصی شما از سبک است؟ این کار را به خوبی انجام دهید و در نهایت خانه ای راحت و شاد خواهید داشت. این کار را ضعیف انجام دهید و در نهایت با انبوهی از مبلمان، پارچه ها و رنگ های رنگی مواجه خواهید شد که هرگز به یک کل دلپذیر تبدیل نمی شوند. با کمی برنامه ریزی و با پیروی از همان مراحلی که طراحان داخلی حرفه ای استفاده می کنند، شانس موفقیت بسیار بیشتری خواهید داشت

بسیاری این توصیه را شنیده اند که هنگام گرسنگی از خرید مواد غذایی اجتناب کنید ، زیرا منجر به انتخاب های ضعیف می شود. همین امر در مورد فروشگاه های مبلمان نیز صدق می کند با وحشت به خرید نروید، فقط به این دلیل که خانه خالی دارید بله، شما به یک مبل نیاز دارید. اما اگر سکشنال صورتی راه راه را فقط به این دلیل که آن را در فروشگاه دوست دارید انتخاب کنید، بدون اینکه اندازه گیری کنید یا به بقیه اتاق فکر کنید، در آن گیر کرده اید. بقیه اتاق باید اطراف آن مبل ساخته شود، و اگر برای فضا خیلی بزرگ باشد، برای همیشه نامناسب به نظر می رسد.
رستم پور
نویسنده

یک پلان چیدمان ایجاد کنید

هنگامی که اندازه های اتاق خود را اندازه گیری کردید، وقت آن است که از آنها با یک پلان طبقه استفاده کنید که نمای پرنده ای از کل خانه به شما می دهد. الکسا همپتون، رئیس مارک همپتون ، شرکت طراحی داخلی نیویورک که توسط پدرش تأسیس شده است ، می‌گوید: «هر شغلی باید با یک پلان زمین شروع شود .

یکی از گزینه ها این است که یک پلان طبقات را به روش قدیمی، با کاغذ، مداد و خط کش بکشید. با این حال، اکثر طراحان حرفه ای از نرم افزارهای طراحی مانند اتوکد استفاده می کنند . در بین این دو حالت افراطی، برنامه‌هایی قرار دارند که هدفشان ایجاد پلان‌های ساده برای صاحبان خانه است (حتی برخی اندازه‌گیری‌ها را با دوربین تلفن هوشمندتان به‌طور خودکار انجام می‌دهند، اما آن اعداد را دوباره بررسی کنید)

هنگامی که طرح کلی فضا را به دست آوردید، شروع به آزمایش با قرار دادن مبلمان کنید و مطمئن شوید که ردپای هر قطعه متناسب با اندازه طراحی باشد.

اندازه گیری های چیدمان خود را بدانید

تطبیق مقیاس مبلمان با مقیاس یک اتاق بسیار مهم است. یک مبل سکشنال عمیق می تواند به راحتی بر یک اتاق کوچک غلبه کند و صندلی های شیک می توانند در یک اتاق زیر شیروانی کاملاً باز گم شوند. قبل از شروع طراحی، طول و عرض هر اتاقی را که می‌خواهید تزئین کنید، به همراه ارتفاع سقف و عناصری که می‌توانند مانع ایجاد شوند مانند پله‌ها، ستون‌ها، رادیاتورها و سایر موانع اندازه‌گیری کنید. همچنین برای آماده شدن برای پوشش پنجره ها، ایده خوبی است که دهانه های پنجره را به همراه فضای دیوار زیر، بالا و کناره های هر یک اندازه گیری کنید.

اولین اشتباهی که اکثر مردم مرتکب می شوند این است که چیزهایی با اندازه نامناسب می خرند مبل هایی که در اتاق جا نمی شوند، مبل هایی که از درها جا نمی شوند، میزهایی که خیلی کوچک هستند، میزهایی که خیلی بزرگ هستند، ما به شما این را میگوییم اندازه گیری دقیق فضای شما می تواند به جلوگیری از چنین مشکلاتی کمک کند

تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید زندگی کنید

این بخش مشکل است و هیچ پاسخ درست یا غلطی وجود ندارد. اتاق ها می توانند سنتی یا مدرن، رسمی یا آرام و از نظر بصری گرم یا خنک باشند. خانم همپتون گفت: “در حد توان خود، باید سعی کنید تشخیص دهید که دوست دارید در یک فضای معین چگونه زندگی کنید.” “چه کاری انجام خواهی داد؟ چند نفر اونجا زندگی می کنند؟ بچه ها هستن؟ آرزوهایت برای اینکه چگونه دوست داری زندگی کنی چیست؟

به عنوان مثال، دکوراسیون خانه برای کسی که به طور منظم مهمانی های شام بزرگ را برگزار می کند، باید با خانه شخصی که هر شب در رستوران غذا می خورد متفاوت باشد. فردی که قصد دارد میزبان جمع آوری کمک های مالی باشکوه باشد، باید اتاق نشیمن متفاوتی نسبت به فردی داشته باشد که فقط رویای تصادف در مقابل تلویزیون را دارد.

به کتاب ها و مجلات طراحی و همچنین منابع آنلاین مانند HouzzPinterest، Instagram،نگاه کنید تا سبک شخصی خود را انتخاب کنید. « سبکی را که بیشتر به آن علاقه دارید، بیابید و پرونده ای از تصاویر مورد علاقه خود را تهیه کنید»

ما به شما توصیه میکنیم، هنگامی که تصاویری را که دوست دارید دارید، جزئیات را مطالعه کنید. او گفت: “ببینید که در کجا از الگو استفاده می شود در مقابل جاهایی که جامدات استفاده می شود، و در کجا می توان از رنگ با موفقیت استفاده کرد یا خیر.” همچنین به همه چیز از نوع مبلمانی که ممکن است بخواهید گرفته تا استراتژی بالقوه پوشش پنجره کمک کند

برای برداشتن ایده ها در مورد پلان یک گام جلوتر، از نوار نقاش در فضای واقعی استفاده کنید تا جایی که مبلمان روی زمین و روی دیوار قرار می گیرند، مشخص کنید. ما از نوار آبی روی زمین برای بیرون آوردن عناصر مختلف استفاده می کنیم . قالیچه کجا خواهد بود؟ آیا نیاز به برش دارد؟ میز قهوه تا کجا بیرون می آید؟ حتی اگر ما همه چیز را تا یک شانزدهم اینچ در طرح مبلمان داریم، چیزی در مورد تجسم آن در فضا و توانایی راه رفتن در اطراف وجود دارد.

بودجه را توسعه دهید

هیچ راهی برای دور زدن ریاضی وجود ندارد: اگر روی یک صندلی غیرمنتظره گران قیمت ولخرجی کنید، پول کمتری برای بقیه خانه در دسترس خواهید داشت. آقای فورد گفت: “شما می خواهید مطمئن شوید که در مورد نحوه خرج کردن پول خود استراتژیک عمل می کنید.” “یک بودجه به شما یک نقشه راه برای نحوه تقسیم هزینه های چیزها بین اتاق ها می دهد.” او خاطرنشان کرد، اگر میز ناهارخوری بی نظیری پیدا کردید، همچنان می توانید استثنا قائل شوید، اما برای پرداخت هزینه آن باید به این فکر کنید که کجا می توانید کم کنید.

مراحل را برنامه ریزی کنید

به پایان رساندن دیوارهای گچی، اصلاح کف چوبی سخت و رنگ آمیزی سقف ها همه کار نامرتب است. در صورت امکان، بهتر است قبل از جابجایی هر گونه مبلمان یا لوازم جانبی در فضا، این نوع کار را تکمیل کنید. اگر نمی توان از آن اجتناب کرد، مبلمان بزرگ را زیر پارچه های پلاستیکی و لوازم جانبی در جعبه ها با نوار چسب ببندید تا از آنها محافظت شود.

وقتی برای اولین بار کسی وارد خانه شما می شود سالن ورودی شما اولین تصور را ایجاد می کند، بنابراین چیدمان آن را به حساب بیاورید. به طور کل می توان گفت: لحظه‌ای است که کسی وارد خانه شما می‌شود. این می تواند چیزهای زیادی در مورد شخصیت و سلیقه طراحی شما بگوید.

به همین دلیل، کاغذ دیواری که ممکن است برای یک سالن یا اتاق خواب بیش از حد به نظر برسد، ممکن است یک ایده آل باشد. این مکانی است که می توانید یک رنگ یا کاغذ دیواری را برای یک لحظه “وای” انجام دهید که ممکن است در یک اتاق نشیمن بزرگ از آن بترسید.

ایده که دوست دارید خودتان طراحی کنید

با چند ایده کلیدی مبلمان و لوازم جانبی، می توانید ترتیب ورود و خروج روزانه خود را راحت کنید. «معمولاً فضای بزرگی نیست، بنابراین شما با چند ایده خوب کار خود را نظم دهید اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید هنگام ورود به در، همه چیز را رها کنید، یک کنسول با کشو عالی است، زیرا مکان خوبی برای مخفی کردن کلیدها و وسایل هایتان است.” یا در غیاب کشو، یک کاسه ، سینی یا سایر ظروف مجسمه ‌سازی می‌تواند به عنوان وسیله‌ای برای کمک به نظم بخشیدن به کارها باشد.

یک نیمکت، یک یا دو چهارپایه که زیر کنسول قرار می‌گیرند، می‌توانند جایی برای نشستن در حالی که کفش‌ها را بسته‌اند، در حالی که کمترین فضای کف را اشغال می‌کنند، فراهم کند. یکی دیگر ازعناصر مفید، آینه دیواری است. این آخرین فرصت را به شما می دهد تا قبل از اینکه از در بیرون بروید، خود را نگاه کنید.

ورودی و خروجی منزل خود به عنوان اولین فضایی که از بیرون وارد می شوید، باید با چیزهای زیادی دست و پنجه نرم کنید یخ، برف، آب باران، گل و لای و هر چیز دیگری که ما با آن در طبیعت باهاش سرکار داریم. برای جلوگیری از نفوذ این چیزها به بقیه خانه، باید جلوی درب خانه با آنها برخورد کنید. تلاش حتی قبل از عبور از آستانه آغاز می شود. استفاده از یک پادری بیرون از در داشته باشم، تا بتوانیم حتی قبل از ورود به داخل، پاهای خود را پاک کنیم

فقط به نمونه ها به صورت مجزا نگاه نکنید. آنها را به تخته سنجاق کنید یا در سینی بگذارید تا ببینید چقدر با هم کار می کنند. همه سبزها با هم خوب بازی می کنند قرار دادن نمونه ها در کنار هم راهی است برای دیدن اینکه آیا رنگ ها و الگوهای مختلف در هماهنگی یا تنش زندگی می کنند.

رنگ‌های به دلیل ظاهر شدن رنگ‌های مختلف در شرایط نوری مختلف (و ظاهراً بین رنگ‌ فروشی به خانه تغییر می‌کنند) بدنام هستند. این اثر تنها زمانی تقویت می شود که آن را روی چهار دیوار بکشید. به همین دلیل، هرگز ایده خوبی نیست که وقتی برای اولین بار نمونه را در فروشگاه می بینید، به رنگ رنگ متعهد شوید. بزرگترین نمونه ای که می توانید در اتاقی که می خواهید رنگ کنید، نگاه کنید. بهتر است، تکه های نمونه بزرگ را روی دیوارها یا روی تخته هایی که می توان آنها را جابجا کرد نقاشی کنید و آنها را در ساعات مختلف روز مشاهده کنید.

زمانی که رنگ را قبل از رنگ آمیزی کل اتاق آزمایش می کنید، دلیلی برای ترس از رنگ های پررنگ و اشباع وجود ندارد . رنگ‌های مات یا مسطح ظاهری دلپذیر دارند که عیوب دیوار را نیز پنهان می‌کند، اما نگهداری، تمیز کردن و لمس کردن آن دشوار است. که رنگی با پوسته تخم مرغ یا ساتن را ترجیح می‌دهد که کمی براق‌تر باشد و تمیز کردن آن آسان‌تر باشد

قرنیزها، قاب‌ها، درها و سایر تزئینات را می‌توان به همان رنگ اتاق رنگ کرد تا از نظر بصری عقب ‌نشینی کنند، یا یک رنگ متضاد معمولاً سفید مایل به رنگ در اتاقی با دیوارهای رنگی برای ایجاد ویژگی بیشتر. تریم را می توان با درخشندگی متفاوتی نسبت به دیوارها رنگ آمیزی کرد. یک براق نیمه براق در عین دوام بیشتر به قالب‌ها توجه بیشتری می‌کند.

شما همچنین باید تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید با سقف تغییر ایجاد کنید. می‌توانید آن را به رنگ سفید برای حس واضح و یا همان رنگ دیوارها برای احساس خوب رنگ کنید. استفاده از جلای مات یا مسطح ایمن است زیرا به ندرت انگشتان کثیف یا اشیاء لکه‌زای سقف را لمس می‌کنند. اگر سطح کاملاً صاف باشد، می توان آن را با روکش براق به عنوان یک ویژگی طراحی که نور را به داخل فضای نشیمن منعکس می کند، رنگ آمیزی کرد . (اگر سقف شما صاف نیست، این کار را نکنید براق بودن آن فقط عیوب را برجسته می کند.)

برای چیزهای غیرمنتظره، نگاهی فراتر از رنگ را در نظر بگیرید. تولیدکنندگان گزینه‌های زیادی از جمله کاغذ دیواری طرح‌دار، پارچه‌های چمنی، پوشش‌های چوبی و حتی روکش‌های سنگی و آجری را ارائه می‌دهند .

چیدمان مبلمان در فضای خانه

با استفاده از پلان چیدمان و تصاویر الهام ‌بخش خود، قطعات خاصی از مبلمان ، صندلی‌ها و میزها  را انتخاب کنید که فضا را قابل زندگی می‌کنند. بسته به حال و هوای مورد نظر، می توانید به جهات بسیار متفاوتی بروید.

برای یک اتاق سنتی، تمرکز بر روی یک چیدمان متقارن اغلب کمک می کند به عنوان مثال، نصب یک مبل و میز قهوه در مرکز شومینه، با صندلی های راحتی در دو طرف یک فضای بسیار متقارن می تواند زیبا و رسمی باشد. از سوی دیگر، اگر یک مبل سکشنال را انتخاب کنید، احتمالاً فضای کمتر رسمی خواهد بود با چیدمان نامتقارن.

ارتفاع صندلی نیز مهم است مبل ها و صندلی های استراحت در یک اتاق باید دارای صندلی هایی با ارتفاع مشابه باشند تا از نشستن برخی افراد بسیار بالاتر از دیگران جلوگیری شود. به طور کلی، صندلی‌های پایین‌تر احساس راحتی و آرامش را ارائه می‌دهند و صندلی‌های بالاتر رسمی‌تر هستند.

چه فضا معمولی یا رسمی باشد، یک قانون کلی وجود دارد که باید در نظر داشت: تعداد صندلی های غذاخوری باید تقریباً با تعداد فضاهای استراحت مطابقت داشته باشد. این یک حقیقت قدیمی است اگر قصد دارید 12 نفر در یک میز ناهارخوری داشته باشید، باید 12 صندلی در اتاق نشیمن داشته باشید برای سرگرمی قبل و بعد از غذا.

هیچ مبل یا صندلی اتاق نشیمن نباید جزیره ای برای خود باشد. وقتی مردم می نشینند، تقریبا همیشه به مکانی برای قرار دادن نوشیدنی یا کتاب و همچنین نور برای مطالعه نیاز دارند. یک میز قهوه یا میز انتهایی را در دسترس هر صندلی به همراه یک میز یا چراغ کف قرار دهید.

فرش در چیدمان داخلی 

اتاق نشیمن با کف‌های چوبی سخت اما بدون فرش، برهنه به نظر می‌رسد. برای راحتی بصری و واقعی، یک فرش اضافه کنید. سه استراتژی رایج برای انجام این کار وجود دارد:

فرش اتاق پر، فرشی را نصب کنید که تقریباً تمام کف اتاق را بپوشاند و یک حاشیه یا فقط یک یا دو پا در لبه ها باقی بماند. این معمولا در اتاق های کوچکتر بهترین کاریی را دارد.

فرش محل نشیمن . یک اتاق بزرگتر را با استفاده از قالیچه ها به چند قسمت برای نشیمن تقسیم کنید تا هر گروه از مبلمان را به صورت بصری در کنار هم نگه دارید. یا در یک فضای باز، از یک فرش برای نگه داشتن قسمت نشیمن در کنار هم استفاده کنید، در حالی که اجازه دهید ناهارخوری مستقیماً روی کف چوبی قرار گیرد.

فرش های لایه ای . فرش‌های کوچک‌تر را روی یک فرش بزرگ‌تر بچینید تا ضمن تقویت چیدمان اتاق، جذابیت بصری بیشتری ایجاد کنید.

در انتخاب اندازه ها سخاوتمند باشید. یک فرش کوچک زیر میز قهوه که به پای مبل ها و صندلی ها نمی رسد مانند یک قایق گم شده در دریا خواهد بود. فرش باید تا نیمه یا به طور کامل زیر مبلمان در لبه های آن کشیده شود.

با هنر و لوازم جانبی به پایان برسانید

آخرین مرحله برای تکمیل هر اتاق اضافه کردن آثار هنری و لوازم جانبی است، اما هیچ رویکردی برای همه وجود ندارد. در یک فضای مینیمالیستی، ممکن است فقط چند شیء باشد. در یک فضای حداکثری، می تواند شامل نمایش کل مجموعه ها و لایه های اشیاء هنری باشد.

به تصاویر الهام بخش اصلی خود برگردید و نحوه تزئین آن اتاق ها را مطالعه کنید. آیا آنها شمع، جعبه، کاسه و کتاب را با هم مخلوط می کنند یا فقط یک گلدان روی میز وجود دارد؟ آیا یک اثر هنری در بالای مبل یا یک دیوار گالری آزاد وجود دارد ؟

ایده های دکور اتاق خواب

یک اتاق خواب با طراحی صحیح می تواند به عنوان پناهگاه شبانه شما باشد.

از آنجایی که هدف ایجاد فضایی است که احساس آرامش و جذابیت داشته باشد، اتاق خواب احتمالاً جایی برای استفاده از رنگ های تند یا کاغذ دیواری گرافیکی نیست. “من از هر چیزی که احساس تهاجمی داشته باشد اجتناب می کنم.” با وجود اینکه رنگ‌های تند را در دکوراسیون خود دوست دارم، رنگ‌های کم‌ رنگ‌تر را در اتاق خواب‌ها دوست دارم مانند آبی ملایم، سبز و زرد.

آیا دوست دارید در رختخواب تلویزیون تماشا کنید؟ اگر چنین است یک کمد، کابینت یا میز کنسول در نزدیکی پای تخت می خواهید که بتواند تلویزیون را نگه دارد و در عین حال فضای اضافی را نیز فراهم کند (مگر اینکه قصد دارید آن را روی دیوار نصب کنید ).

بسیاری از طراحان همچنین دوست دارند یک صندلی تکی را در گوشه اتاق خواب قرار دهند، نه تنها به عنوان مکانی برای استراحت، بلکه به عنوان یک سکوی فرود برای لباس های پرت شده و لوازم شخصی زمانی که شما عجله دارید.

نور را کنترل کنید

توانایی کنترل نور چه طبیعی و چه مصنوعی مهم است، اگر هنگام خواب به نور خورشید حساس هستید، می خواهید توانایی حذف کامل آن را داشته باشید. بهترین راه برای انجام این کار استفاده از یک سایه رولر سیاه یا یک سایه رومی با آستر خاموشی است. با این حال، نور خورشید معمولاً در لبه های سایه به اتاق نشت می کند. برای مسدود کردن آن، پرده هایی با آستر سیاه اضافه کنید.

در شب، داشتن لایه های روشنایی مفید است. نور بالای سر به شما اجازه می دهد تا کل اتاق را به سرعت روشن کنید، اما ممکن است کار زیادی برای ایجاد حالت مناسب انجام ندهد.

یک جفت لامپ روی میزهای کنار تخت معمولاً درخشش جذاب تری ارائه می دهد. بسیاری از طراحان از چراغ‌های رومیزی و همچنین لامپ‌های دیواری استفاده می‌کنند، چه سیم‌کشی شده یا به پریز برق، در دو طرف تخت. لامپ های رومیزی درخشندگی محیط را فراهم می کنند و لامپ های دیواری نور جهت را برای مطالعه فراهم می کنند. “داشتن هر دو خوب است، اما آنها نباید برای جلب توجه رقابت کنند.” “شما یک چراغ رومیزی فوق العاده ساده و یک دیوارکوب واقعاً تزئینی می خواهید یا برعکس.”

چگونه شب بهتری بخوابیم

خواب برای سلامتی بهتر ضروری است. پس چگونه می توان به خواب موفق تری تبدیل شد؟ یک بالش بردارید و متوجه شوید. دکوراسیون داخلی هم برای خانم خانواده که زمان زیادی را در آن به سر میبرد برای برقراری ارتباط بهتر و حس آرامش نیاز به مکان ایده ال و حس خوب را دارد.

 

 

کابینت ها و کانترها مهم ترین عضو در دکوراسیون داخلی است

تغییر کانترهای آشپزخانه کار کوچکی نیست، اما تغییرات  از مواد ارزان قیمت مانند لمینت به مواد مجلل مانند سنگ مرمر، گرانیت یا کوارتزیت می تواند ظاهر کلی آشپزخانه را به طور قابل توجهی تغییر دهد.

بک اسپلش آشپزخانه یکی دیگر از مناطقی است که فرصت مناسبی دارد. حتی اگر کانترهای موجود را در جای خود رها کنید، می توانید با استفاده از کاشی مورد علاقه ساخته شده از سرامیک، شیشه، فلز یا سیمان ، یک بک اسپلش موجود را اضافه یا جایگزین کنید .

اگر کابینت آشپزخانه و کانتر ورودی ساده و خوش فرم باشند، اغلب می توان آنها را با رنگی جدید برای ظاهری متفاوت رنگ آمیزی کرد. اگر درهای کابینت طرحی دارند که قدیمی به نظر می رسد، گاهی اوقات می توانید لاشه کابینت های موجود را نگه دارید و فقط درها را تعویض کنید .

روی چیزهایی که لمس می کنید تمرکز کنید

به سادگی جایگزین کردن کابینت با سخت افزار جدید می تواند ظاهر آشپزخانه یا حمام را به طور قابل توجهی تغییر دهید. شیرهای آشپزخانه  و حمام نیز جایی برای صرفه جویی نیستند شما هر روز آنها را لمس می کنید، بنابراین مدل هایی را انتخاب کنید که نه تنها ظاهر خوبی دارند، بلکه دارای دسته هایی هستند که هنگام چرخاندن آنها احساس خوبی بهتان میدهد

در حمام هم می توان با تغییر لوازم جانبی نیز کمی شکیلتر شود و با تعوض میله‌های حوله‌ای با کیفیت، قلاب‌های روپوش و نگهدارنده‌های رول توالت همگی می‌توانند با حداقل هزینه ظاهری ارتقا یافته ببخشید. اگر یک پرده دوش کپک زده در اطراف وان وجود دارد، آن را با پرده ای که از جنس دلپذیری مانند کتان یا یک صفحه شیشه ای جایگزین کنید .

از آنجایی که اتاق رختشورخانه بسیار کوچک است و به ندرت از آن استفاده می شود، مکان مناسبی است تا به دکوراتور داخلی شما اجازه دهید با رنگ های تند و پوشش های دیواری اجرا شود. 

نتیجه :

در نهایت، به یاد داشته باشید که تزئین باید سرگرم کننده باشد. با شروع با یک برنامه، و پیروی از همان مراحلی که توسط حرفه ای ها استفاده می شود، استرس را به میزان قابل توجهی نسبت به انجام آن به شکل تصادفی کاهش خواهید داد. و امیدوارم در نهایت ایده نهایی را به دست آورید، خانه رویاهایتان.

 

Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید