ساخت یک طبقه بر روی پشت بام که امکان ساخت دوباره ساختمان وجود ندارد امکان پذیر می باشد اما نه با هر نوع سازه ای انجام نمی شود باید از سازه کم وزنی و مورد تایید شهرداری و نظام مهندسی هستش صورت بگیرد بنابرین ما برای شما روشی که بسیار سریع و سبک هست برای انجام این کار به شما معرفی می کنیم. 

حتما قبل از آشنایی با این سازه سبک با چندتا از پیمانکار که در ارتباط هستید صحبت کرده باشید و به شما روش سنتی را پیشنهاد داده باشند اما برای انجام  این کار بهترین روشی که هم سبک باشد و مقاومت بالایی را دارد سازه ال اس اف می باشد شاید باورتون نشه در این مدل از سازه به دیوار چینی و آجر و بنایی وجود ندارد و با سرعت بسیار بالایی یک طبقه ساخته می شود.

البته در این سیستم شما دیگر نیازی به ستون و بارگذاری به اسکلت قدیم نیست فقط باید پلان معماری یا همان نقشه اتاق هایتان را داشته باشید سازه را بر اساس همان طرح ساخته می شود در مورد نمای ساختمان هم نگران نباشید می توانید نمایی همانند نمای قدیمی اجرا کنید.   

ساخت سازه سبک روی پشت بام با ال اس اف

ساخت سازه سبک روی پشت بام

اضافه بنا بر روی ساختمان موجود با سازه ال اس اف: برای ساخت یک طبقه بر روی پشت بام بهترین روش استفاده از اسکلت سازه lsf می باشد استفاده از این سازه برای ساخت پشت بام بسیار مناسب می باشد و تمام آیین نامه و استاندارد ها را دارد حالا چرا ما به شما استفاده از این سازه را پیشنهاد می کنیم چند دلیل وجود دارد که باید از این سازه استفاده کنید.

  • اسکلت سازه بر روی پشت بام _ اتصال سازه به اسکلت قدیمی
  • حمل سریع و آسان_ به راحتی قابل انتقال به روی پشت بام
  • تولید و نصب سریع اسکلت سازه _ سرعت در اجرای ساخت
  • ضد زلزله بودن اسکلت سازه _ مقاومت اسکلت تا 8 ریشتر 

بر همین اساس اولین گام برای ساخت خانه بر روی پشت بام خود نیاز به دریافت مجوز اضافه طبقه از شهرداری‌ها است که در سال‌های اخیر شهرداری‌ سخت گیری بیشتری برای صدور مجوز اضافه طبقه داشته‌اند. اما در این بین تبصره هایی وجود دارد که درخواست کنندگان را با کمک گرفتن از آن ها می‌توانند درخواست خود را ارائه دهند.

هزینه ساخت طبقه دوم شیروانی

هزینه ساخت یک طبقه به صورت شیروانی فرق چندانی با ساخت یک ویلا ندارد فقط بعضی از ایتم ها برای ساخت یک طبقه از آن کم می شود و با توجه به این که شما چه مصالحی استفاده می کنید برای برآورد هزینه‌های ساخت هر طبقه نیاز به یک سری نکات در ساخت آن دارید اولین نکته این که شما میتوانید همان نمایی که دارید را برای طبقه دوم خود اجرا کنید فقط در انتخاب مصالح داخلی باید سبک ترین و مقاوم ترین را استفاده کنید 

برای تخمین دقیق‌تر هزینه ساخت طبقه دوم  شیروانی به عوامل متراژ کار، طبقه چندم ساختمان، مصالح مصرفی در ساخت یک واحد بر روی پشت بام  تاثیر بگذارد و برای این که قیمت به روز بگیرید مشخصات ساختمان خود را به کارشناس تسکو سازه ارایه دهید و براورد قیمت هر متر متر مربع و مشخصات فنی را از ما دریافت کنید.

اضافه اشکوب بر روی پشت بام

برای اضافه اشکوب بر روی پشت بام ساختمان بهترین روش ساخت استفاده از سازه سبک پیش ساخته ال اس اف می باشد با توجه به ویژگی هایی که این سازه در ساخت ساختمان های کلنگی و قدیمی دارد مانند: سبکی اسکلت و مقاوم بالا بودن آن بهترین روش در اضافه اشکوب بر روی پشت بام که مجوز لازم برای اضافه طبقه داده می شود است چون در زمان کم و کمترین باری که به ساختمان وارد میکند و شهرداری فقط به این نوع سازه مجوز را میدهد. حال با ویژگی این سازه آشنا می شویم :


اضافه اشکوب بر روی پشت بام باید ویژگی هایی داشته باشد که شما از ساخت با اسکلت قدیمی انجام ندهد و با سازه های کم وزن و سبک این کار را انجام دهد البته بعضی از ساختمان های قدیمی اسکلت ندارند باید از این سازه استفاده کنید

۱-  سرعت اجرای بسیار بالا – تولید در کارخانه و نصب سریع ساختمان

۲-  یکنواختی نمای بیرونی – هم نمایی با نمای قدیمی ساختمان

۳-  سبکی و در نتیجه کاهش نیروی زلزله وارد بر سازه – وزن اسکلت 35 کیلوگرم در هر متر مربع

۴-  کیفیت بالای اتصالا به بتون – اتصال به سقف موجود و هم خوانی با اسکلت سازه قدیمی

۵-  برخوردار از استانداردهای جهانی مصرف انرژی – عایق یودن دیواره بیرون

۶-  حمل و نقل آسان – حمل به پشت بام در سریع ترین زمان

۷-  بدون استفاده از مصالح گچ و سیمان – بدون تخریب و کثیف کاری ساختمان

۸-  دادن مجوز رسمی از شهرداری برای سازه ال اس اف – داشتن استاندارد های نظام مهندسی

۹- سهولت اجرای تاسیسات برقی و مکانیکی – استفاده از متریال پیش ساخته

اضافه بنا جاجرود

هزینه ساخت یک طبقه اضافه روی ساختمان

هزینه ساخت یک طبقه اضافه روی ساختمان چگونه محاسبه می شود ؟ با توجه به این که اضافه بنا فقط با سازه پیش ساخته ال اس اف صورت میگیرد و داری استاندارد از شهرداری و نظام مهندسی و وزارت مسکن و شهر سازی می باشد قیمت این سازه هم نسبت به دیگر سازه کمتر بوده و با توجه به ویژگی های این سازه می توان گفت 98% از کسانی که اضافه بنا انجام میدهند با این سازه میباشد.

مجوز ساخت یک طبقه روی پشت بام

برای ساخت اضافه طبقه باید از شهرداری مجوز ساخت دریافت کنید و یا به صورت غیر مجاز ساختمان خود را بسازید در آن صورت هم ملک شما به ماده 100 ارجاع داده میشود و خلافی آن را باید پرداخت کنید.

شورای اسلامی شهر و اضافه اشکوب

در ابتدا شورای اسلامی شهر تهران ساخت اضافه اشکوب را در تمام مناطق تهران ممنوع اعلام کرده بود اما مصوبه آن ها توسط هیات عمومی دیوان عدالت اداری لغو گردید متن این بخشنامه با عنوان بخشنامه صدور پروانه اضافه اشکوب و ممنوعیت صدور آن به شرح زیر است:

پیرو بخشنامه شماره ۱۷۲۰۸۳/۸۷/۸۰ مورخ ۳۱/۶/۸۷ در خصوص ابلاغ مصوبه یکصد و هجدهمین جلسه رسمی علنی فوق العاده از سومین دوره شورای محترم اسلامی شهر تهران

مبنی بر ممنوعیت صدور پروانه اضافه اشکوب، با توجه به لغو مصوبه یاد شده از سوی هیات عمومی دیوان عدالت اداری که مراتب طی نامه شماره ۳۶۰۸۳/۳/۳۱۷ مورخ ۱۰/۹/۸۸ از سوی اداره کل حقوقی به اداره کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه اعلام  شده است، مناطق می‌توانند ضمن تشکیل کمیسیونی متشکل از معاون شهرسازی و معماری، رئیس صدور پروانه، رئیس نظارت فنی، رئیس طرح تفصیلی و نماینده حوزه معاونت شهرسازی و معماری با توجه به اختیارات قانونی و ضوابط مشخص شده  نسبت به صدور مجوز اضافه اشکوب اقدام نمایند.

ارایشگاه شهرک غرب

جریمه تخلفات اضافه بنا

در دهه‌های گذشته شهرداری‌ها به راحتی مجوز ساخت طبقه اضافی را به درخواست کنندگان می‌دادند اما بعد از تخریب تعدادی از این خانه‌ها به دلیل رعایت نشدن مسائل سازه‌ای و همچنین ساخت و ساز ناایمن، شورای شهر تهران تصمیم گرفت صدور مجوز برای چنین ساخت و سازهایی را قطع کند و فقط به تعداد محدودی از درخواست کنندگان آن هم با شرایطی خاص مجوز ساخت دهد. این تبصره ها عبارت بود از:

در صورتی که تعداد طبقات ساخته شده در ساختمان کمتر از تعداد طبقاتی باشد که در جواز (پروانه) ساخت قید شده است صدور اجازه تکمیل طبقات ساختمان بر اساس پروانه صادره و محاسبات فنی آن منوط به تحقق شرایط ذیل است:

الف – در صدور پروانه اولیه ضوابط شهرسازی و معماری و طرح‌های تفصیلی رعایت شده باشد.

‌ب – محاسبات فنی ساختمان و اجرای آن مطابق با آخرین ویرایش آیین‌نامه‌های طراحی و مقررات ملی ساختمان و آیین‌نامه زلزله (۱۸۰۰) در زمان درخواست تکمیل ساختمان باشد.

‌ج – تطابق با آخرین ویرایش آیین‌نامه‌های مذکور مندرج در بند “ب” صدرالذکر توسط مهندسین ذیصلاح حقیقی یا حقوقی (محاسب) دارای اجازه معتبر به‌ صورت رسمی تأیید شود.

اضافه-بنا-شیراز

مراحل اجرای اضافه طبقه با سازه ال اس اف

مرحله اول – طراحی

اولین مرحله طراحی اسکلت سازه طراحی اسکلت سازه می باشد که لازمه آن داشتن پلان معماری طبق درخواست کارفرما با توجه به ویلایی بودن (فلت،دوبلکس،تریبلکس) و تعداد طبقات ساخت تهیه و سپس طرح معماری تهیه شده با نرم افزارهای framcad اسکلت سازه ال اس اف شامل تمامی دیتایل ها و محاسبات که شامل :

مقاومت باد ، برف

مقاومت در برابر زلزله و بارهای مختلف (زنده ، مرده)

رعایت فواصل ستون های باربر از هم

ضخامت ورق و نوع ستون ها و تیر ها

بیمارستان شهید بهشتی کاشان

طراحی اسکلت سازه با نرم افزار مخصوص صورت میگیرد که با تمام نیروها محاسبه ومطابق با استاندارد ها طراحی می شود و در طراحی اسکلت سازه مسیر انتقال تمامی تاسیسات مکانیکال (آب گرم وسرد ) و برق نیز مشخص و در زمان تولید با دستگاههای مشخص پانچ و سوراخ می گردد. و تمام سوراخ های اتصال بر فونداسیون و پانچ محل اتصال سازه ها به هم مشخص می گردد تا در مرحله نصب در محل پروژه سرعت کار بالا برود.

مرحله دوم – فونداسیون :

اصلی ترین مرحله ساخت ویلا، اجرای فونداسیون ویلا می باشد که در سازه های پیش ساخته ال اس اف به دو صورت نواری یا گسترده اجرا می شود و نقشه فونداسیون به طراحی پلان اولیه و بعد به طراحی اسکلت سازه بستگی دارد.

شهرک-ویلایی-فشم

اسکلت طراحی شده بر طبق پلان معماری بوده و مطابق با همون بباید فونداسیون ریخته شود در واقع در هر جایی که دیوار وجود دارد باید پی داشته باشد و دیوار بر روی آن قرار میگیرد و به فونداسیون متصل میگردد.

نوع آرماتوری که در فونداسیون بافته میشود بسته به تعداد طبقات و باری که بر روی آن محاسبه می شود اجرا میگردد. ابعاد بتون هم به همین نهو محاسبه میشود بیشتر طبقاتی که در سازه ال اس اف استفاده میشود سازه دو طبقه بوده و تا ارتفاع 80 سانتی متر کرسی از سطح زمین بالا می آید و این در نقاط مختلف آب و هوایی و منطقه ساخت ویلا متفاوت است.

مرحله سوم – اسكلت ساختمان

الف ) دیوار :

در سازه پیش ساخته ال اس اف دیوار ها بر حسب اندازه دقیق که داده شده و بازشو ها و تمام اندازه درب و پنجره در آن محاسبه شده و اصلی ترین قسمت سازه می باشند چون بار جانبی و بار ثقلی را دیوارها تحمل می کنند. دیوارها در سازه ال اس اف به صورت توخالی هستند و می توان این فاصله خالی را با عایق  پر کرد.

سازه ال اس اف در کرج

دیواره در سازه هایی که سبک هستند به دو مدل دیوار باربر و دیوار غیر باربر است و این در وزن اسکلت سازه تاثیر بسزایی دارد چون دیوار باربر بار طبقات و سقف را تحمل میکند و تعداد استاد ها و بادبند ها در آن دیوار متفاوت بوده و دیوار غیر باربر برای جداسازی فضا و پارتیشن بندی استفاده کرد.

ب ) سقف :

سیستم سقف سازه ال اس اف به دو شکل وجود دارد سقف صاف و شیبدار که دو حالت آن در سازه ال اس اف قابل اجرا میباشد و شما می تواند هر دو آن را اجرا نمایید و در سقف شیبدار دیگر لازم به هیچ گونه زیر سازی نبوده و فقط اقدام به نصب پوشش سقفی می نمایید.

در حالت سقف صاف هم بعد از نصب سازه خرپا تخت بر روی آن عرشه فولادی  و فوم بتون مسلح اجرا کنید و این باری که بر روی آن وارد شده محاسبه می گردد و قابل اجرا می باشد و هیچ گونه لغزشی در آن وجود ندارد.

مرحله چهارم – پوشش های خارجی وداخلی

عایق بندی دیواره

در ساختمان های پیش ساخته برای عایق کردن دیواره از عایق های بسیار زیادی می توان استفاده کرد آن هم به دلیل نوع دانسیته حرارتی که دارد اما بیشتر در این نوع سازه از عایق پشم سنگ تخت با دانسیته 80 استفاده میگردد هم عایق خوبی هست و هم از نظر هزینه به صرفه است و در صرفه جویی انرژی نیز نقش به سزایی دارد.

نمای بیرونی ساختمان

نمای بیرونی ساختمان بدون حد و مرز میباشد شاید خیلی از مشتریان تصور بر این دارند که باید از سمنت برد و یا نمای پیش ساخته باید استفاده شود. در صورتی که نمای ترکیبی و هر نمای دیگری قابل اجرا می باشد، پانل فايبر سمنت نسل جديدی از مصالح ساختمانی است كه طی دو دهه اخير كاربرد گسترده‌ای دارد و در سطوح خارجی ساختمان مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين نمای پیش ساخته بر روي سازه LSF نصب شده و نقش ديوار را در تمامي كاربردها بر عهده خواهند داشت.

نمای بیرون سازه LSF به دو صورت میباشد:

نمای ترکیبی که به صورت های مختلف صورت میگیرد ( سنگ ، اجر نما ، ترموود، نمای شسته )

نمای پیش ساخته ( فایبر سمنت برد ساده و طرح چوب ، سایدینگ ، چوبی )

پروژه-ویلای-دوبلکس-طالقان

ویژگی فایبر سمنت برد :

•        مقاوم در برابر رطوبت، حريق، ضربه، حشرات و مواد شيميايي

•        فاقد آزبست يا هرگونه مواد زيان‌آور

•        عدم ايجاد آلودگي‌هاي زيست محيطی

•        نصب راحت ، مقاوم در برابر آب و هوا ، پایداری و دوام بالا

دیواره های داخلی

پوشش دیواره و سقف داخلی بیشتر از پنل های گچی استفاده میشود و درون آن از عایق جهت دیواره های داخلی از پلی استایرن به ضخامت های مختلف  استفاده می گردد .

•پانل گچی                           (Gypsum Board)

•پانل سیمانی یا سمنت بورد   (Cement Board)

•پانلهای Wooden Panel)                       MDF)

در سازه های پیش ساخته اکثرا از پنل های گچی برای پوشش سقف و دیواره استفاده میکنند هم به دلیل عایق بودن و هم سرعت و سبکی ساختمان از آن استفاده میشود.

مرحله پنجم – تاسيسات الكتريكی و مكانيكی

تاسیسات مکانیکی

لوله کشی  تاسیساتی با استفاده از لوله سوپر پایپ و پی وی سی  فشرده می باشد که از پانچ هایی که در سازه ال اس اف شده انجام می گیرد که بسته به بوجه کارفرما از سیستم پکیج یا بخاری یا سیستم گرمایش مرکزی استفاده می گردد .

تاسیسات الکتریکی

تاسيسات برقي شامل : سيم كشي  روشنایی ،  پریز برق ، تابلو برق ، تلفن كه در اين نوع ساختمان ها به راحتي ميسر مي باشد. شیده میشوند در سیستم برق کشی و تاسیسات فرقی با ساختمان ها سنتی نمیکنند فقط سحولت در کشیدن آن است

مرحله ششم _ درب و پنجره

درب ها : استفاده از درب ضد سرقت برای درب ورود _ استفاده ار درب HDF برای درب اتاق ها _ درب ضد آب برای سرویس ها (چوبی ، فلزی  ، آلومينيوم ،MDF، HDF ،UPVC )

پنجره : استفاده از انواع پنجره دوجداره در ساخت ویلا ( UPVC،  آلومینیوم )

ارایشگاه شهرک غرب

5/5 - (1 امتیاز)

امکان ارسال نظر وجود ندارد!