دکوراسیون داخلی

بسیاری از افراد با شنیدن عبارت دکوراسیون داخلی (Interior decoration)، به یاد کلماتی مانند خلاقیت و استعداد هنری می ‌افتند! باید به شما بگویم که دکوراسیون داخلی، تنها حاصل ذوق و خلاقیت افراد، در نحوه چینش و انتخاب ملزومات درون یک ساختمان نیست بلکه، درجه ای از علم نیز در آن دخالت دارد.

طراحانی که به صورت حرفه ای کار دکوراسیون داخلی را انجام می ‌دهند باید با یک سری از اصول و قواعد طراحی داخلی آشنا باشند و از آن ها پیروی کنند تا بتوانند المان ها را به گونه ای در کنار یکدیگر قرار دهند که به بهترین نتیجه دسترسی داشته باشند. عواملی که در طراحی دکوراسیون داخلی تاثیرگذار هستند عبارت هستند از:

  1. اندازه فضای داخل یک ساختمان
  2. اجزای ثابت درون یک ساختمان مانند دیوارها و جایگاه پنجره ها
  3. میزان نور طبیعی ورودی به ساختمان
  4. نحوه ترکیب کردن رنگ ها و اشکال مختلف برای به وجود آوردن دکوراسیون داخلی
  5. توجه به بافت مختلف اجزای درون ساختمان یا ویلا پیش ساخته

زمانی که بتوان بین عوامل گفته شده در لیست بالا یک تعادل به وجود آورد، می توان به یک دکوراسیون داخلی بسیار حرفه ای دست پیدا کرد؛ طراح دکوراسیون داخلی تلاش می کند تا ضمن برقراری تعادل بین این عوامل، ظاهر داخلی یک ساختمان را نیز بهبود دهد.

یک طراح دکوراسیون داخلی باید بتواند عناصر داخلی یک ساختمان را ارزیابی کند و سپس برخی از آن‌ها را به گونه‌ ای پنهان کند که جلب توجه نکند و برخی دیگر را در معرض دید قرار دهد. حل مشکل اضافه بنا ساختمان هم می تواند با مشورت یک طراح دکوراسیون داخلی قابل رفع باشد.

دکوراسیون داخلی باید به گونه ‌ای انجام شود که بیشترین استفاده از فضا، برای کاربر وجود داشته باشد. آیتم هایی که در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرند نباید فضای داخلی را محدود و مسدود کنند. دکوراسیونی که تنها از جنبه بصری هنرمندانه باشد و هیچ ایده ای برای کاربردی تر کردن فضا نداشته باشد، معمولا به درد نمی خورد. تجهیزات مختلف در دکوراسیون داخلی باید به گونه‌ ای قرار داده شود که حداکثر بهره وری از فضا نیز وجود داشته باشد.

طراحی دکوراسیون

طراحی دکوراسیون

همانطور که دنیا در حال تغییر است و شما انتظار ندارید همه چیز ثابت بماند، دنیای طراحی دکوراسیون در منازل و در هنگام ساخت ویلا نیز با همین سرعت در حال تغییر و تحول است. طراحی دکوراسیون امروز یک کار حرفه ‌ای، علمی و اصولی است که یک فرد به تنهایی از عهده آن بر نمی آید و نیاز است تا از خدمات یک شرکت طراحی دکوراسیون استفاده کند.

معمولا افرادی که مدت زیادی در یک فضا مشغول به کار و یا زندگی هستند، دوست دارند پس از مدتی، دکوراسیون محلی که بیشتر اوقات خود را در آن می گذراند تغییر دهند؛ در این زمان بهتر است که برای طراحی دکوراسیون از مشاوره های افرادی که در این زمینه تخصص دارند استفاده کنند.

شما باید بتوانید ایده های خود را برای افراد متخصص در زمینه طراحی دکوراسیون بیان کنید و سپس توصیه ‌های آن ها را در مورد فضایی که قرار است دکوراسیون آن را تغییر دهید مثل طراحی ویلا دوبلکس بشنوید؛ تا بتوانید به بهترین نتیجه برسید.

طراحان با تجربه این توانایی را دارند که اشکال، الگوها و بافت های متنوع را به گونه ‌ای با هم ترکیب کنند که به یک خروجی ایده آل دست پیدا کنید و از ظاهر یکنواخت و یا نامرتب و شلوغ و درهم برهم خلاص شوید.

یک طراح، فضا را از زوایای مختلف ارزیابی می کند، سپس عناصر را به گونه ای طبقه بندی و مرتب می کند که به بالاترین درجه تعادل و چشم نواز بودن دست پیدا کند.

دکوراسیون داخلی منزل

دکوراسیون داخلی منزل

امروز سبک زندگی افراد به گونه‌ای تغییر کرده که معمولاً کم پیش می آید فردی وقت خالی داشته باشد. زندگی پر مشغله روزمره باعث شده که به تنهایی نتوانیم برای انجام هر کاری وقت بگذاریم! دکوراسیون داخلی منزل و سازه سبک نیز از جمله کارهایی است که ساده ترین و مطمئن ترین راه حل برای داشتن آن، مشاوره با طراحان حرفه ای است که پروژه‌های موفق زیادی در این زمینه انجام داده ‌اند و می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه یک دکوراسیون داخلی منزل شیک را به شما تحویل دهند.

برای این که بتوانید یک دکوراسیون داخلی منزل ایده آل داشته باشید، باید ابتدا سلیقه و ترجیحات خود را با شرکت های ارائه دهنده خدمات دکوراسیون داخلی منزل در جریان بگذارید تا آن ها به شما کمک کنند به یک دکوراسیون شخصی‌ تر و منحصر به فرد تر که دارای جلوه خوبی نیز می باشد دسترسی پیدا کنید.

امروزه معمولا افراد به دنبال دکوراسیون داخلی منزلی هستند که دوستدار محیط زیست است. آن ها دوست دارند طبیعت بیرون از منزل را به گونه ‌ای به درون خانه خود اضافه کنند، مخصوصا افزایش آپارتمان نشینی و عدم دسترسی به طبیعت، حیاط و گل و گیاه سبب شده است که توجه به دکوراسیون داخلی منزلی که طراحی بیوفیلیک دارد افزایش پیدا کند. دلیل رغبت به داشتن خانه چوبی هم یکی از همین مسائل است. این گونه طراحی ها باعث می شود شما به یک محیط بدون استرس و آرامش بخش دسترسی داشته باشید.

دقت کنید که در طراحی دکوراسیون منزل باید شما بتوانید حداکثر استفاده از فضا را داشته باشید؛ استفاده از مبل های حجیم و رنگ های جیغ که هیچ تناسبی با یکدیگر ندارد، فضا را شلوغ، بی قرار و استرس زا می کنند. شما باید بتوانید به اندازه کافی فضای آزاد ایجاد کنید تا اعضای خانواده و یا مهمانان شما بتواند آزادانه در منزل حرکت کنند.

طراحی دکوراسیون داخلی منزل

طراحی دکوراسیون داخلی منزل

بهترین نمونه طراحی دکوراسیون داخلی منزل را می توان مجموعه ای از عناصر و فاکتورهایی دانست که بر اساس یک سری قواعد خاص، برای دکوراسیون داخلی اجرا شده است، به طوری که علاوه بر زیبایی در ترکیب رنگ ها، هماهنگی و تعادل بین عناصر، تردد و استفاده از فضا نیز ساده و راحت می شود. گفتنی است که در طراحی پلان ویلا هم از طراحی دکوراسیون استفاده می شود.

اساسأ طراحی دکوراسیون داخلی را نمی توان منحصر به چیدمان لوازم دانست بلکه هر نوع اقدامی که در راستای خلق فضایی باکیفیت، بهبود سطح زندگی و ایجاد آرامش انجام می شود را دربر می گیرد. در زندگی های امروزی نیز این فرآیند نقش پررنگ و با اهمیتی دارد که تاثیر آن به وضوح در عملکرد روانی و فیزیکی افراد قابل مشاهده می باشد.

البته این اثرگذاری تنها به شرطی قابل دستیابی خواهد بود که اصول مربوطه (دکوراسیون داخلی) به دقت مورد توجه قرار گرفته و رعایت گردند. چرا که در مواردی به دلیل عدم برخورداری از اطلاعات و تخصص لازم در این زمینه، شاهد یک طراحی خسته کننده و فاقد پارامترهای مهمی همچون نورپردازی صحیح، رنگ آمیزی و چیدمان مناسب در طراحی دکوراسیون و ساخت ویلا در شمال می باشیم.

طراحی داخلی یک حرفه چند وجهی است که در آن راه حل های خلاقانه و فنی در یک ساختار برای دستیابی به یک محیط داخلی که مشکلات مشتری را حل می کند و فضا را به استراتژی ها و اهداف تجاری پیوند می دهد، به کار گرفته می شود. این راه حل ها کاربردی هستند و کیفیت زندگی و فرهنگ سرنشینان را افزایش می دهند و از نظر زیبایی جذاب هستند طرح ها در پاسخ و هماهنگ با پوسته ساختمان ایجاد می شوند و موقعیت فیزیکی و بافت اجتماعی پروژه را تأیید می کنند طرح ها باید از الزامات کد و مقررات پیروی کنند و اصول پایداری محیطی را تشویق کنند.

طراحی داخلی (interior design) همچنین می تواند بر انتخاب املاک و مستغلات تأثیر بگذارد که نیازهای سازمان را از طریق معماری و عناصر طراحی برطرف می کند. فرایند طراحی داخلی از یک روش سیستماتیک و هماهنگ از جمله تحقیق تجزیه و تحلیل و ادغام دانش در فرایند خلاق پیروی می کند که به موجب آن نیازها و منابع مشتری برای تولید فضایی داخلی که اهداف پروژه را برآورده می کند ارضا می شود.

هدف از دکوراسیون داخلی چیست

هدف از دکوراسیون داخلی چیست؟

  1. هدف از دکوراسیون داخلی به وجود آوردن یک فضای بهینه، کاربردی، ایمن و زیبا است که افراد بتوانند با آرامش ساعات متمادی را در آن سپری کنند. توجه به دکوراسیون داخلی سبب می شود از فضایی که در آن هستند خسته نشوید و علاوه بر آن حس آرامش بگیرید.
  2. امروزه با گسترش آپارتمان نشینی و کوچک شدن فضای خانه ها همه افراد دوست دارند تا حداکثر استفاده را از فضا بکند و علاوه بر آن از یک دکوراسیون داخلی بی نظیر نیز برخوردار باشند.
  3. توجه به دکوراسیون داخلی در طراحی ویلا نیز بسیار مورد اهمیت قرار گرفته است.
  4. طراحی دکوراسیون داخلی به شما کمک می کند که از همه فضای موجود در منزل یا محل کار خود به درستی استفاده کنید و علاوه بر آن یک فضای منحصر به فرد داشته باشید که توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند.
  5. اهمیت به دکوراسیون داخلی باعث می شود شما بتوانید از جدیدترین و بهترین نوآوری ها در تکنیک های ساختمان، تجهیزات و اثاثیه منزل خود استفاده کنید و هر نوع لوازمی از لوکس گرفته تا کم مصرف و بی اهمیت را به یک عنصر مهم و با ارزش در منزل خود تبدیل کنید.
  6. همچنین اهمیت به دکوراسیون داخلی سبب می شود که اگر قصد فروش منزل خود را داشته باشید بتوانید مشتریان بهتری به دست آورید و در کمترین زمان ممکن و با بیشترین قیمت، املاک خود را معامله کنید.

اصول چیدمان منزل

اصول چیدمان منزل

چیدمان در بحث دکوراسیون همان نظم و ترتیب قرارگیری اثاثیه منزل است که اگر دانش و هنری و یا ذوق چیدمان وسایل را نداشته باشید می تواند کاری خسته کننده و حتی ناامید کننده برایتان باشد. هنگامی که وارد یک خانه جدید و در بعضی موارد بعد از ساخت یک طبقه روی پشت بام وارد این خانه می شوید و قرار است تا این خانه که خالی است را با وسایل در دسترس طراحی و مرتب کنید می تواند شما را مایوس کند. اصولی که می بایست در چیدمان دکوراسیون های داخلی خانه ها و فضاهای خود رعایت کنید می بایست هم کاربردی باشد و هم از نظر هنری اصول استادارد هماهنگی و تعادل را داشته باشد.

  • اولویت عملکرد بر شکل

یکی از عوامل مهم در چیدمان اتاق، داشتن درک و تفکر در مورد چیدمان در استفاده از فضا است. به عنوان مثال، اگر دو مبل را در روبه روی هم قرار دهید و بخواهید تقارن را ایجاد کنید عالی است، اما باید توجه کنید که اولین کاری که پس از نشستن روی مبل انجام می دهید چه کاری است؟ درواقع اگر پس از نشستن بخواهید تلویزیون را روشن کنید و به تماشای برنامه های تلویزیونی بپردازید، قطعا نمی تواند برای شما چیدمانی اصولی باشد. چیدمان به شما می گوید که اولین اقدام بررسی عملکردها برای قرار گیری وسایل و اثاثیه است. دور و نزدیک بودن وسایل که چقدر دسترسی به آنها نیاز است را می بایست در اصل مهم چیدمان در نظر داشته باشید.

  • یک نقطه مرکزی انتخاب کنید

تعین کردن یک نقطه از فضای اتاق بعنوان نقطه مرکزی که قرار است چیدمان دکوراسیون آن را انجام دهید به شما در چیدمان اصولی کمک می کنند. این نقاط مرکزی می تواند پنجره، شومینه، کتابخانه یا هر موردی دیگری باشد. این نقاط مرکزی به شما کمک می کند تا نقطه ای برای شروع چیدمان داشته باشید و از آنجا همانند نقشه ای برای پیاده سازی خلاقیت ها و هنرهای چیدمان در دکوراسیون های داخلی می باشد. این سرنخ ها ادامه دادن کار را برای شما آسان می کنند و در این حالت شما می بایست اثاثیه خود را دور آن بچینید.

چیدمان مبلمان

  • مبلمان را به دیوارها نچسبانید

امروزه در تمامی خانه ها مبلمان و صندلی ها را می بینیم که جزیی از دکوراسیون های داخلی شده اند. مبلمان ها نسبت به سایر اجزای دکوراسیون با فضا هماهنگ می شوند. در هنگام چیدمان مبلمان، لازم است که مبل ها را به دیوارها نچسبانید و فضایی برای گذاشتن فاصله بین مبل و دیوار ایجاد کنید.

اگر فضای اتاق یا محل پیاده سازی دکوراسیون شما بزرگتر بود و شما می توانستید که مبل ها را در وسط قرار دهید این نوع چیدمان دکوراسیون داخلی بسیار عالی خواهد بود.

اگر فضایی که برای پیاده سازی انواع دکوراسیون (Types of decoration) و بهترین نمونه طراحی دکوراسیون داخلی داشتید، می توانید فصله ی دیوارها با مبلمان را روی 30 سانتیمتر قرار دهید که باعث می شود فضای کوچک و محدود شما بزرگتر به چشم بیایید و در اصطلاح دلباز تر باشد.

  • محلی برای صحبت کردن در دکوراسیون داشته باشید

منظورمان این است که در چیدمان دکوراسیون داخلی خود مبلمان یا صندلی ها را بگونه ای قرار دهید که افراد برای صحبت کردن لازم نباشد فریاد بزنند و یا گردن خود را به سمت مخاطب صحبت شان بکشنانند.

نیاز نیست که مبلمان را بصورت مستقیم روبروی هم قرار دهید همین که در فاصله ای نزدیک به هم قرار داشته باشند تا محفل گفتگویی راحت را فراهم کند کافی است.

ممکن است اتاق شما آنقدر بزرگ باشد که بتوانید چندین فضا برای صحبت کردن فراهم کنید که می توانید همین کار را با چندین فضای مجزا اما متقارن به موقعیت یکدیگر ایجاد کنید.

یک ایده برای محل صحبت کردن این است که در صورتی که خانه شما انقدر بزرگ نیست، می توانید ساخت سازه سبک روی پشت بام را انجام داده و از این قسمت برای محلی برای صحبت کردن استفاده کنید.

افق دید در دکوراسیون

  • افق دید را خالی نگه دارید

افق دید در دکوراسیون همان محل های ورود و خروج یا پنجره ها می باشند که می بایست از موراد اضافی بر سر راه آن ها اجتناب کرد. البته منظور ما این نیست که شما از وسایل کمتری استفاده کنید چون هر چقدر که ابزار دکوراسیون شما کمتر باشد قطعا محیطی خسته کننده را فراهم می کند.

  • تعادل، کلیدی برای بهترین نمونه طراحی دکوراسیون داخلی است

مهم ترین اصل کلیدی در دکوراسیون برقراری تعادل در بین اجزای دکوراسیون می باشد. در پارامتر تعادل لازم است که هم اندازه و ارتفاع را مد نظر داتشه باشید و هم محل قرار گیری اثاثیه را در نظر داشته باشید. در مورد تعادل حتما توجه داشته باشید که وسایلی که از نظر اندازه با هم ناهماهنگ هستند را در یک گوشه از فضا بر روی هم انباشته نکنید، چون باعث بر هم زدن تعادل محیط می شود و همین امر در بحث فنگ شویی دکوراسیون موجب راکد ماندن انرژی و در نهایت باعث ایجاد شلختگی می شود.

اشکال هندسی در بحث تعادل چیدمان دکوراسیون خیلی مهم و حیاتی هستند بطوریکه اگر صندلی های شما مستطیلی شکل هستند می توانید از میزهای دایره ای برای چیدمان بهتر برای فراهم کردن تعادل استفاده کنید. بحث تعادل در سازی فلزی سبک نیز کاربرد بسیار بالایی داراد.

تقارن و تعادل زیبایی خاصی در چیدمان ها ایجاد می کند و مفهوم آن هم مثل هم بودن نیست که مثلا شما حتما از لامپ های بلند استفاده کنید بلکه می بایست تقارن کوتاه و بلند را در چیدمان بصری داشته باشید.

  • تغییر دادن چیدمان

گاهی افراد تصورشان آن است که تنها یک مدل چیدمان را می توان برای فضای مورد نظرشان پیاده سازی کرد. درواقع اینطور نیست شما می توانید با تغییر جای مبلمان، فرش، آینه ها، تلویزیون و سایر اجزا چیدمانی جدید تر داشته باشید که تمامی اصول و تعادل را در طراحی آن رعایت کرده باشید.

همه اصول چیدمان دکوراسیون بیان شده پایه و اساسی برای آسان ترین روش ممکن برای طراحی داخلی می باشد، که شما می توانید از آنها بعنوان یک راهنمای چیدمان اصولی استفاده کنید. شما می توانید اصول بیشتر را به موارد بالا اضافه کنید تا دک.راسیون شخصی تری برای خود ایجاد کنید.

زیباترین چیدمان منزل

  • زیباترین چیدمان منزل

قطعا و یقینا زیباترین چیدمان منزل مربوط به مواردی است که طبق اصول با رعایت اصل تعادل و تقارن باشد. شما زیباترین مدهای لباس را هنگامی می بینید که در آنها تعادل بین رنگ ها و مدل ها و اندازه ها دارند. در بحث دکوراسیون نیز زیباترین ها مربوط به چیدمان هایی است که اصل تعادل را رعایت کرده اند و با توجه به فضای محیط در دسترس نسبت به کوچیکی یا بزرگ بودنش و همچنین با در نظر گرفتن معماری ساخت آن چیدمان عالی را پیاده کرده باشند.

نکات مهم در چیدمان دکوراسیون داخلی

  • آینه های قاب دار ارزان قیمت را به درب های کمد خود اضافه کنید.
  • از پرده های ساده استفاده کنید.
  • کابل های تلویزیون را محتاطانه پنهان کنید.
  • از قفسه های زیبا برای تزئین پنجره بدون پرده استفاده کنید.
  • فرش خود را در جای مناسب اتاق و یا مرکز قرار دهید.
  • یخچال خود را با نوار تزئینی بپوشانید.
  • تلویزیون های دیواری را درون قاب قرار دهید.
  • سقف خود را با رنگ دیگری رنگ آمیزی کنید.
  • قاب کلیدهای برق را از طراحی های جدید انتخاب و تعویض کنید.
  • دیوارهای نیمه رنگ شده توهم سقف بلندتری را می دهد.

انواع سبک های دکوراسیون داخلی

انواع سبک های دکوراسیون داخلی منازل

انواع سبک های دکوراسیون داخلی را در زیر نام برده ایم:

  1. سبک ایرانی
  2. سبک مینیمال
  3. سبک کلاسیک
  4. سبک مدرن
  5. سبک روستیک

به طور کلی پیروی از یک سبک خاص برای فضای مورد نظر علاوه بر هماهنگی بهتر فاکتورهای مختلف با یکدیگر، منجر به اجرای بهترین نمونه طراحی دکوراسیون داخلی نیز خواهد شد. از این رو در ادامه این بخش به بررسی مختصر برخی از رایج ترین سبک ها در طراحی داخلی خواهیم پرداخت:

سبک دکوراسیون داخلی ایرانی

سبک دکوراسیون داخلی ایرانی

آنچه در سبک و طراحی ایرانی دکوراسیون ها به چشم می خورد، وجود تقارن و تعادل و دقت در اندازه ها است به طوری که سادگی محیط نیز حفظ شود. در این سبک، نمادهای به خصوصی وجود دارند که طراحی ستون های بلند و ایوان های مرتفع از آن جمله هستند. همچنین نوع تزئینات به کار رفته و استفاده از طیف وسیع رنگی در بخش های مختلف مانند شیشه ها نیز از شاخصه های این سبک به حساب می آیند. ضمن اینکه فرم سنتی همواره با سبک ایرانی دکوراسیون داخلی عجین بوده است.

دکوراسیون داخلی مینیمال

دکوراسیون داخلی مینیمال

مبنای سبک مینیمال یا ساده گرایانه، طرح های بی آلایش و استفاده از اشکال هندسی است که در نهایت سادگی، فضایی خاص و جذاب را به وجود می آورد. درواقع بهترین نمونه طراحی دکوراسیون داخلی از نظر طرفداران این سبک، سادگی است و تا حد امکان سعی می کنند لوازم و تزئینات کمتری در کوچه و کنار دکوراسیون داخلی منزل خود قرار دهند. فضاهای باز و خلوت و همچنین رنگ های تک رنگ تیره یا روشن از شاخصه های این سبک می باشند.

سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی منزل

سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی

این سبک طراحی برخلاف مینیمالیسم، کاملا شلوغ و مملو از تزئینات و لوازمی با جزئیات و ریزه کاری های فراوان است. در سبک کلاسیک معمولا یک نقطه کانونی که می تواند تابلو، پنجره، شومینه و مواردی از این دست باشد، تعیین می گردد و سپس دیگر لوازم اعم از مبلمان، متناسب با آن طراحی و چیده خواهد شد. رنگ های مورد استفاده در سبک طراحی کلاسیک اغلب طلایی، سفالی و قهوه ای هستند ضمن اینکه متریال اصلی برای کف و ستون ها، سنگ مرمر می باشد.

سبک مدرن در دکوراسیون

سبک مدرن در دکوراسیون داخلی

اما بهترین نمونه طراحی دکوراسیون داخلی از نظر علاقمندان به زندگی های امروزی، سبک مدرن (Modern style) است که به رغم سادگی بسیار شیک می باشد. عمده ترین ویژگی این سبک، استفاده از خطوط صاف و منظم و رنگ های ساده می باشد و اصلی ترین متریال به کار رفته در آن استیل و شیشه است. سادگی در کلیه بخش ها و عناصر دکوراسیون به وضوح قابل مشاهده بوده و فضایی روشن ، مرتب، شفاف و صیقلی حاصل انتخاب این سبک برای دیزاین داخلی خواهد بود.

در طراحی دکوراسیون به سبک مدرن معمولا اشکال هندسی زاویه دار نمادی از سرسختی معماری نوین است که همراه با طراحی های مدور و منحنی، سعی در به تصویر کشیدن زیبایی، تحرک و پویایی مدرنتیه دارد. این سبک معمولا برای فضاهای کوچک و آپارتمانی و با هدف استفاده از کلیه فضاهای در دسترس به کار برده می شود.

سبک روستیک در دکوراسیون داخلی

سبک دکوراسیون روستیک

سبک دکوراسیون روستیک، به شیوه ای از دکوراسیون گفته می شود که حال و هوای زندگی روستایی در کشورهای اروپایی را به یاد می آورد. در این دکوراسیون از عناصر ارگانیک و طبیعی استفاده می شود. سبک دکوراسیون روستیک امروزه محبوبیت بسیار بالایی پیدا کرده است زیرا علاوه بر وجود تعادل و همخوانی بین عناصر مختلف، توانسته است یک فضای گرم و دلنشین و ساده و صمیمانه را به وجود بیاورد. المان هایی که در سبک دکوراسیون روستیک مورد استفاده قرار می گیرند می توانند موارد زیر باشند.

  1. چوب
  2. آجر
  3. سنگ
  4. گل و گیاه
  5. آب

سبک دکوراسیون روستیک می‌تواند با انواع مختلف سبک ها نیز ترکیب شود برای مثال سبک های مینیمال و سبک‌های کلاسیک و حتی ویلا چوبی نیز می توانند از اجزای دکوراسیون روستیک استفاده کنند.

چند ایده برای دکوراسیون داخلی

  • اتصال و ارتباط فضاها با دکوراسیون داخلی

مهم ترین اصل در اجرای بهترین نمونه طراحی دکوراسیون داخلی به اتصال فضاهای مختلف با یکدیگر مربوط می شود. منظور از این اتصال، دیوار، درب و پنجره های موجود در فضا است. درواقع وجود این اتصالات، علاوه بر جلوه بصری از نظر فیزیکی نیز بسیار حائز اهمیت بوده و مجرایی بین محیط داخل با فضاهای اطراف و به ویژه بیرون از خانه برای استفاده از انرژی هایی نظیر نور، گرما و حتی صدا به وجود می آورد. به همین دلیل توجه به این موارد برای بهبود فضا، جلوه و زیبایی محیط و همچنین ترکیب نور طبیعی در کنار نور مصنوعی بسیار موثر خواهد بود.

  • هماهنگی اجزا با دکوراسیون داخلی

هماهنگی اجزای مختلف برای ایجاد فضایی دلنشین و بهینه سازی دکوراسیون نیز از دیگر اصولی است که همواره در طراحی داخلی، مد نظر بوده است. بر این اساس، تلاش می شود برای ایجاد نمایی شکیل و زیبا، میان لوازم منزل و اجزای داخلی با رنگ های به کار رفته در آن یک تناسب و هماهنگی وجود داشته باشد.

  • ویژگی در طراحی دکوراسیون داخلی

یک ویژگی شاخص و مهم که در بهترین نمونه طراحی دکوراسیون داخلی نیز همواره دیده می شود، وجود توازن میان اجزا و لوازم منزل و ایجاد منظره ای متعادل در بخش های مختلف است. این اصل از نقطه نظرهای گوناگون مانند الگوی چیدمان، نوع رنگ، بافت اجزا و حتی ارتفاع لوازم مورد توجه بوده و از لحاظ بصری تاثیر قابل ملاحظه ای در طراحی داخلی دکوراسیون منازل دارد.

زیرا تمامی عناصر موجود در یک فضا، دارای وزن می باشند که از آن جمله می توان به وزن بصری بیشتر رنگ های تیره نسبت به رنگ های روشن اشاره کرد. به همین دلیل برای ایجاد تعادل در محیط و جلوگیری از تجمع و افزایش وزن در نقاط مختلف، بهتر است فضای مورد نظر را به بخش های مساوی تقسیم بندی کنید و سپس در هر قسمت به شکل مساوی و متعادل، طراحی و چینش اجزا و لوازم را مورد بررسی قرار بدهید.

رعایت تناسب و مقیاس در دکوراسیون

  • رعایت تناسب و توجه به مقیاس ها

اگر چه تفکیک دو مفهوم تناسب و مقیاس تا حدودی دشوار است اما رعایت آنها در اجرا و ارائه بهترین نمونه طراحی دکوراسیون داخلی بسیار تاثیرگذار می باشد. در واقع مقیاس به وزن بصری میان اجزا و لوازم و تناسب به هماهنگی میان اندازه، کیفیت و حتی تعداد عناصر موجود در فضای داخلی اشاره دارد. مثلا اگر در یک فضایی با سقف بلند از مبلمانی با ارتفاع کوتاه استفاده شود، تناسب محیط از بین رفته و منظره ای نامناسب خلق می گردد. به همین دلیل به شدت بر رعایت این اصل در طراحی دکوراسیون داخلی تاکید می شود.

  • توجه به کنتراست در طراحی دکوراسیون

کنتراست که در مفهوم بیانگر تضاد و جدایی است از دیگر اصول مهم در طراحی دکوراسیون داخلی به شمار می رود که اساسأ در رنگ، بافت، نور و ابعاد مورد توجه می باشد. توجه به کنتراست علاوه بر آنکه در از بین رفتن فضای کسالت بار و یکنواخت خانه بسیار موثر است، موجب ایجاد فضایی پرانرژی و شاد نیز خواهد شد. ساده ترین روشی که می توان به واسطه آن، کنتراست را در منزل ایجاد کرد، به کارگیری رنگ های متضاد در کنار یکدیگر است. همچنین استفاده از سطوحی با بافت متفاوت، اشکال متنوع و حجم های گوناگون نیز برای بهره گیری از کنتراست در فضا، تاثیر عمده ای دارد.

شرکت تسکو سازه با برگیری از سریع ترین روش ساخت ویلا و پایبندی به ایده ها و اصول دکوراسیون داخلی بهترین مکان را برای شما آماده و یا می سازد.

موارد مورد توجه دکوراسیون داخلی

به چه مواردی باید در دکوراسیون داخلی توجه کنیم؟

  1. جنس و متریال لوازم
    جنس لوازم و متریال به کار رفته در طراحی بخش های مختلف خانه معمولا بسته به نوع سبک مورد نظر می تواند متفاوت باشد. مواردی مانند چوب، چرم، ابریشم، پوست، سنگ و… برخی از متداول ترین جنس هایی هستند که معمولا در طراحی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرند. از همین رو طراحان سعی می کنند با ترکیب متریال مختلف و قرار دادن وسایلی با بافت های گوناگون در کنار هم، فضایی متنوع را خلق کرده و حال و هوای خاصی را به محیط ببخشند.
  2. توجه به رنگ درطراحی دکوراسیون
    رنگ، کلیدی ترین و مهم ترین عنصر در اجرای بهترین نمونه طراحی دکوراسیون داخلی به شمار می رود. رنگ ها علاوه بر آنکه دارای معانی مختلفی هستند، بیانگر احساسات و انعکاس دهنده آنها نیز می باشند. این عنصر همچنین نقش مهمی در کوچک یا بزرگ جلوه دادن فضا نیز دارد و از همین رو طراحان داخلی، متناسب با ابعاد محیط و اهدافی که مد نظر دارند از رنگ های مختلف استفاده می کنند و با به کار بردن اصولی آنها، فضایی مطلوب را خلق می نمایند.
  3. تناسب بافت سطوح با محیط اطراف
    نوع بافت سطوح نیز از سری فاکتورهایی است که به فضا عمق داده و در طراحی دکوراسیون داخلی قابل توجه می باشد. به طور کلی می توان توسط لوازم مختلفی نظیر پرده ها، میز، گلدان، رومیزی، شمعدان، مبلمان و… به محیط خود بافت داد. معمولا بافت اجزا صاف، صیقلی و یا زبر هستند که همانند رنگ ها با توجه به فضا، انتخاب و در بهترین نمونه طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می شوند. به طوری که برای بزرگ نشان دادن فضاهای کوچک، بیشتر لوازمی با بافت صیقلی کاربرد دارند. بنابراین ساده تر بودن بافت به ایجاد فضای بزرگ تر کمک زیادی می کند.نوع پوشش دیوار در دکوراسیون
  4. نوع پوشش دیوارها
    انتخاب نوع پوشش دیوارها نیز از دیگر مواردی است که در طراحی دکوراسیون داخلی، نقش مهم و تاثیرگذاری داشته و در انواعی نظیر کاغذ دیواری، رنگ، چوب، پی وی سی و… با شرکت تسکو سازه قابل اجرا می باشد. انتخاب پوشش دیوار در تخصص افرادی است که از آشنایی کافی و لازم برای شناخت بهترین متریال برخوردار هستند که متناسب با محیط شما، بهترین گزینه را برای ایجاد محیطی دلنشین و جذاب در نظر می گیرند.
  5. نورپردازی محیط
    نورپردازی نیز جزء مواردی است که در اجرای بهترین نمونه طراحی دکوراسیون داخلی منازل، زیبایی و جذابیت زیادی را به همراه دارد. در واقع می توان بنیان و پایه اصلی طراحی داخلی دکوراسیون ها را نورپردازی دانست زیرا علاوه بر آنکه فاکتور مهمی در زیبایی محیط به حساب می آید، نقش پررنگی در بهبود کارایی و عملکرد محیط و حتی روحیه افراد نیز دارد.
  6. نوع کف پوش انتخابی
    مورد بعدی در بهترین نمونه طراحی دکوراسیون داخلی که بسیار هم چشمگیر بوده و به محض ورود به یک محیط، خودنمایی می کند کف پوش است. این بخش از طراحی داخلی دکوراسیون ها نیز دارای انواع مختلفی هستند که متناسب با فضای مورد استفاده و سلیقه افراد، در نظر گرفته می شود.نوع چیدمان لوازم و مبلمان
  7. نوع چیدمان لوازم و مبلمان
    انتخاب لوازم نیز معمولا بسته به نوع کاربری و تناسب آن با محیط صورت می گیرد. ضمن اینکه سلیقه افراد در این امر نیز حتمأ دخیل خواهد بود. معمولا در چیدمان بهترین نمونه طراحی دکوراسیون داخلی منازل، تناسب ابعاد به دقت رعایت می شود. به طوری که در محیط های کوچک به هیچ عنوان از لوازم و مبلمان بزرگ استفاده نخواهد شد چراکه موجب می شود فضا کوچک تر به نظر برسد.
  8. المان های دکوری
    علاوه بر نقشی که هر یک از اجزا و عناصر فوق در طراحی دکوراسیون داخلی دارند، استفاده از المان های دکوری نیز در زیبایی محیط بسیار مهم و موثر می باشند. چراکه افزودن این عناصر تنها به جنبه بصری و زیبایی شناختی فضا کمک می کند و موجب جذابیت بیشتر دکوراسیون می شود. به همین دلیل بارزترین عناصر در بهترین نمونه طراحی دکوراسیون داخلی منازل لوازم دکوراتیو می باشد که از آن جمله می توان به گلدان، مجسمه، آینه های دکوراتیو، بوفه، کوسن، ظروف دکوری و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

قلب واقعی در هر خانه ای، آشپزخانه می باشد که لازم است در مورد دکوراسیون آن توجه کامل را قرار دهید چرا که سزاوار توجه است. از روی میز کار آشپزخانه گرفته تا میز غذا خوری هر عنصر آن می بایست درست چیده شود.

برای آنکه بتوانید چیدمان وسایل آشپزخانه را راحت انجام دهید بهتر است یک مثلث را در نظر داشته باشید و روی هر کدام از این راس ها یک بخش کلی را در نظر بگیرید. اگر یک آشپزخانه را سه قسمت کنید قطعا یک بخش مربوط به پخت و پز غذا می شود و یک بخش دیگر به شستشو مربوط می شود و بخش سوم و نهایی به مواد غذایی مربوط می شود. شما با این نقشه کلی می توانید هر نوع سبکی را برای چیدمان دکوراسیون خود انجام دهید که هم منظم و مرتب باشد و هم شیک و عالی باشد.

هزینه طراحی دکوراسیون داخلی

هزینه طراحی دکوراسیون داخلی

هزینه طراحی دکوراسیون داخلی بسته به طرحی که انتخاب می‌کنید و ساختار آن دارای قیمت های متفاوتی است. معمولاً طراحان داخلی دستمزد خود را به دوقسمت ثابت و ساعتی تقسیم می کنند. هر طراح دکوراسیون داخلی مبلغی را به عنوان دستمزد ثابت دریافت می‌کند و در ادامه به ازای هر ساعتی که برای انجام دکوراسیون داخلی مد نظر شما وقت می گذارد نیز می ‌تواند دستمزدهای متغیری از کارفرما طلب کند. علاوه بر دستمزد طراح دکوراسیون داخلی، عوامل دیگری نیز در هزینه طراحی دکوراسیون داخلی تاثیر گذار هستند که عبارت هستند از:

  1. میزان تغییراتی که قرار است در دکوراسیون داخلی به وجود بیاید. آیا این تغییرات تنها شامل تغییر رنگ و دکور هستند؟ و یا اینکه شما به دنبال بازسازی خانه خود هستید؟
  2. اندازه فضایی که قرار است دکوراسیون داخلی در آن اجرا شود نیز در هزینه طراحی دکوراسیون داخلی تاثیر گذار است.
  3. اگر طراح دکوراسیون داخلی خود موظف به تهیه لوازم، مبلمان و تجهیزاتی که برای انجام دکوراسیون مورد نیاز است باشد؛ هزینه ‌ای که باید بپردازید با زمانی که خود شما این وظیفه را برعهده بگیرید متفاوت است.
  4. نوع سبکی که برای دکوراسیون داخلی در نظر گرفته اید که می تواند از نوع های مختلف روستیک، مدرن، کلاسیک و یا غیر باشد همگی در هزینه طراحی دکوراسیون داخلی تاثیر گذار هستند.

برای آگاهی از هزینه دقیق طراحی دکوراسیون داخلی فضای مدنظر خود به شما توصیه می کنیم با کارشناسان ما در تسکو سازه ارتباط برقرار کنید تا رقابتی ترین و منصفانه ترین قیمت ها را پیش روی شما بگذارند.

تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی منزل

تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی منزل

انتخاب یک رنگ ایده آل برای فضای داخلی یک کار مهم است، زیرا ظاهر کل خانه به همین عنصر بستگی دارد. در اینجا چند ایده رنگ وجود دارد که می توانید برای قسمت های مختلف خانه خود در نظر بگیرید.

دکوراسیون قرمز

دکور قرمز

این رنگ برای مناطقی که نیاز به هیجان، گرما و ظرافت دارد ایده آل است. قرمز نشان دهنده انرژی و اشتیاق است. بنابراین در مناطق خواب کمتر ترجیح داده می شود. این رنگ برای فضای نشیمن یا فضایی که در آن با خانواده وقت می گذرانید عالی است. اگر منزل متعلق به یک زوج جوان است، رنگ قرمز در برخی از قسمت های اتاق نشیمن ایده خوبی است.

دکوراسیون سفید

دکور سفید

رنگ سفید رنگ آرامش، پاکی و پاکی است. با هر ترکیب رنگی زیبا به نظر می رسد. برای اینکه اتاقتان روشن و جادار به نظر برسد می توانید از رنگ سفید در سقف استفاده کنید.

دکوراسیون صورتی

دکوراسیون صورتی

این رنگ نشان دهنده شادی و شادی است و در هر اتاق یا منطقه ای قابل استفاده است. این باعث می شود اتاق بزرگتر و روشن تر به نظر برسد، زیرا نور را منعکس می کند. صورتی اغلب در اتاق‌های کودکان استفاده می‌شود، اما می‌توانید سایه‌های روشن‌تری را برای اتاق خواب اصلی یا لابی انتخاب کنید. همچنین می توانید از آن در ترکیب با رنگ های خنثی دیگر مانند خاکستری استفاده کنید.

دکوراسیون آبی

دکور آبی

این یک رنگ عالی برای اتاق خواب است. سایه روشن تری را انتخاب کنید تا حس آرامش و آرامش را به منطقه اضافه کنید. اگر می‌خواهید از رنگ‌بندی دوگانه برای خانه‌تان استفاده کنید، رنگ آسمان و آب است و با سایه‌های روشن دیگر هماهنگی دارد.

رنگ‌های پاستلی روشن در فضای داخلی بهتر عمل می‌کنند. اگر می خواهید فضاها را از هم جدا کنید، از رنگ های تیره و متضاد استفاده کنید. به عنوان مثال، یک کتابخانه می تواند با رنگ تیره باشد، با لامپ ها و لامپ های فوکوس برای مطالعه روشن شود.

دکوراسیون داخلی با تسکو سازه

0 تا 100 دکوراسیون داخلی با تسکو سازه

مطمئنا زمانی که به ایده های مختلف دکوراسیون داخلی فکر می کنید ممکن است لیست بی‌پایانی از تصمیمات مختلف را برای خود متصور شوید اما، شما باید بتوانید لزوم انجام کارهای مختلف برای دکوراسیون داخلی را ارزیابی کنید که این کار به تخصص بسیار زیادی نیاز دارد؛ و با توجه به پیشرفت هایی که در زمینه دکوراسیون داخلی انجام شده و قواعد و قوانین زیادی که در این زمینه وجود دارد شاید نتوانید به تنهایی از عهده آن بر بیاید.

مشاوره با طراحان دکوراسیون داخلی تسکو سازه، به شما این امکان را می دهد که طی یک برنامه عملیاتی که کاملاً تحقق پذیر است، روال های مختلف دکوراسیون داخلی را انجام دهید. مشاوره با طراحان دکوراسیون داخلی تسکو سازه به شما کمک می کند که به مزایای زیر دسترسی داشته باشید:

  1. صرفه جویی در هزینه
  2. صرفه جویی در زمان
  3. برخورداری از بالاترین کیفیت محصولات
  4. داشتن دکوراسیون داخلی مطابق با آخرین متدهای روز دنیا
  5. داشتن یک دکوراسیون داخلی بی عیب و نقص
  6. دسترسی به یک دکوراسیون منحصر به فرد و شخصی شده
  7. برخورداری از یک دکوراسیون داخلی بهینه در هنگام ساخت سازه با ال اس اف

طراحان دکوراسیون داخلی تسکو سازه به شما کمک می کنند که هر رویایی که برای خانه خود دارید را به واقعیت تبدیل کنید! برای داشتن یک مشاوره حرفه ای و رایگان تنها کافی است که با ما تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید