هزینه ساخت ویلا مدرن

هزینه ساخت ویلا به عوامل مختلفی بستگی دارد که در هزینه تمام شده ویلا تاثیر می گذارد این که شما در هر نقطه ای قرار دارد با هر هزینه ای می توانید ویلا خود را بسازید ما به شما مراحل ساخت ویلا را توضیح می دهیم. طراحی، ساخت ویلا، محوطه سازی سه مرحله از کار است که ملزم به برآورد دقیق هزینه ساخت تا مراحه پایانی می باشد.

هزینه ساخت ویلا متناسب با خواسته کارفرما به عوامل همچون متراژ زیربنا، موقعیت جغرافیایی پروژه، سبک طراحی ویلا، مصالح مصرفی مورد استفاده متفاوت خواهد بود. بنابراین به محض تصمیم گیری برای طراحی و ساخت ویلا شیک و مجهز، بایستی هزینه ساخت ویلا را در اختیار داشته باشید.

ما بر این باوریم که همه می توانن خانه‌ رویایی خود را داشته باشند که با دقت طراحی شده و از زندگی درون آن احساس آرامش و لذت میکنید و به شکلی که به نیازهای تمام مشتریان که می خواهند خانه ای ایده ال بسازند پاسخ دهد. اگر می‌خواهید خانه‌ای مدرن، طبق معیار های خود آن را بسازید، به ندرت خانه‌ای به سبک سلیقه شما وجود دارد.

میانگین هزینه ساخت ویلا در هر مترمربع

متوسط ​​قیمت ساخت ویلا بدون احتساب هزینه فونداسیون حدود 10 الی 14 میلیون تومان است. با توجه به روند ساخت ویلا از ویلا پیش ساخته و خانه های چوبی گرفته تا خانه های هوشمند مدرن و مجلل است جای تعجب نیست که قیمت ساخت بسیار متغییر باشد. اینکه چقدر برای خانه رویایی خود بپردازید بستگی به سلیقه، موقعیت مکانی و طراحی ویلا، مصالح شما دارد.

خانواده معمولی سه تا چهار نفره می‌تواند به راحتی در خانه‌ای با مساحت 100 متر مربع جا شوند. هزینه ساخت ویلا به این متراژ با متوسط ساخت حدود ده میلیون در هر متر مربع است، در حالی که خانه های لوکس یا سفارشی می توانند بیشتر از اینها برای ساخت ویلا هزینه داشته باشد

قیمت ساخت خانه بیشتر به موقعیت جغرافیایی و مصالح مصرفی آن بستگی دارد. بیشتر مشتریان قیمت ساخت با متریال متوسط را می خواهند البته برای خانه 100 متری قابل مذاکره می باشد می تونیم جدول مصالح مصرفی را اریه دهیم و با نسبت میانگین هزینه برآورد خود را انجام دهند.

قیمت ساخت ویلا مدرن

یک خانواده معمولی سه تا چهار نفره می‌تواند به راحتی در خانه‌ای با مساحت 100 متر مربع جا شوند. هزینه ساخت ویلا به این متراژ با متوسط ساخت حدود ده میلیون در هر متر مربع است، در حالی که خانه های لوکس یا سفارشی می توانند بیشتر از اینها برای ساخت ویلا هزینه داشته باشد.

قیمت ساخت خانه بیشتر به موقعیت جغرافیایی و مصالح مصرفی آن بستگی دارد. بیشتر مشتریان قیمت ساخت با متریال متوسط را می خواهند البته برای خانه 100 متری قابل مذاکره می باشد می تونیم جدول مصالح مصرفی را اریه دهیم و با نسبت میانگین هزینه برآورد خود را انجام دهند.

ما که هستیم؟ چه چیزی ما را متفاوت می کند؟

 شرکت تسکو سازه طبق خواسته شما ویلا شما را طراحی کرده و آن را اجرا میکنند و هزینه ساخت ویلا هم به صورت پیمانی و هم بر حسب متر مربع انجام می دهد و متعهد میگردد شرکت در راستای کار خود استانداردهای طراحی و ساخت را رعایت کرده و یک روند و متد ثابت را در تمام پروژه های خود اعمال کند و روش منحصر به فرد خود را برای ساخت دارد که در این روش تمام سعی بر کاهش هزینه های کارفرما و در نهایت رضایت آن است.

تصور برخی بر آن است که محاسبه قیمت ساخت ویلا برای پروژه ساخت ویلا، مشابه هزینه هایی است که برای ساخت یک ساختمان مسکونی صرف می شود. البته که در موارد بسیاری، این موضوع می تواند درست باشد اما به لحاظ انتظاراتی که از یک ویلا می رود، طراحی و امکاناتی که برای آن درنظر گرفته می شود بیشتر و فراتر از یک ساختمان معمولی بوده و متریال مورد استفاده برای ساخت و اجرا نیز لوکس تر و مرغوب تر می باشد. در اصل، این سطح توقع و انتظار کارفرما است که تعیین کننده هزینه های پرداختی برای ساخت ویلا خواهد بود. به همین منظور در این مقاله قصد داریم به بررسی هزینه ساخت ویلا و عوامل موثر بر آن بپردازیم.

محاسبه قیمت ساخت ویلا 100 متری

محاسبه هزینه ساخت ویلا 100 متری

برای محاسبه هزینه ساخت ویلا 100 متری و بیشتر این نکته وجود دارد که هزینه ساخت برای ویلای 100 متر و بالاتر تفاوت قیمتی ندارد و قابل توجه این است که ساخت ویلا هم می توانید به صورت مدرن و هم به صورت شیبدار اجرا شود، که شرکت در تمام سبک های مد نظر کارفرما پروژه را اجرا می کند.

موضوع دیگر که در اجرا باید مد نظر قرار داد سبک طراحی شده برای پروژه میباشد و این که سبکی که طراحی شده در محل پروژه چقدر قابل اجرا میباشد و امنیت ویلا هم مهم میباشد زمین در شهرک مسکونی است یا زمین غیر شهرکی باید ساخته شود و موضوع مهم تر موقعیت جغرافیایی آن است که در انتخاب مصالح و سبک ساختمان تاثیر دارد.

ما به منظور سهولت تصمیم گیری برای تمام کارفرما های خود چند پکیج ساخت ویلا را ارائه می دهیم تا بر اساس بوجه که در اختیار دارند ویلا خود را تا انتهای ساخت برآورد کرده و از طراحی و شکل کلی ویلا خود اطلاع پیدا کنند.

کم کردن هزینه ساخت ویلا

دیدگاه شما الهام بخش طرحی است که ما طراحی می کنیم. شما تصمیم بگیر این یک همکاری است. از این گذشته، این فقط در مورد طراحی و ساخت ویلا نیست، بلکه در مورد تغییر سبک زندگی است. بسیاری از مشتریان ما خود معمار یا متخصص در ساخت املاک هستند. آن‌ها می‌دانند که چیزی که نیاز دارند کسی است که آن را دریافت کند و اهمیت دهد. وظیفه ما این است که دیدگاه شما را به واقعیت تبدیل کنیم.

شما مسئول هزینه ها هستید: ما روشی برای ماندن در بودجه داریم. دستورالعمل های ما را در مورد نحوه محاسبه هزینه های پشت سرهم برای ساخت خانه (بر اساس پروژه های واقعی توسط معماران متخصص) از ما بخواهید. ما یک روش برای کم کردن در هزینه داریم

مدت زمان ساخت ویلا چقدر است ؟

ارزانترین روش ساخت ویلا

مدت زمان ساخت یک خانه جدید بسته به متراژ پروژه و مکان ساخت می تواند از چند هفته تا چند ماه طول بکشد. کار ساخت و ساز متفاوت است، اما برخی از مراحل ساخت فرآیند استاندارد است. پیمانکار می تواند یک جدول زمانی به شما بدهد که متناسب با خانه‌ای که می‌سازید برنامه ریزی کنید. قبل از شروع، شما باید مجوزها را بگیرید، طرح های معماری را نهایی کنید و هزینه مالی خود را انجام دهید. این ممکن است دو تا سه هفته  یا بیشتر طول بکشد.

فونداسیون و پی ریزی، که شامل پاکسازی زمین و درختان، تسطیح زمین و ریختن فونداسیون است. یک هفته برای این مرحله تقریباً متوسط است. در ساخت اسکلت خانه ویلایی، ساخت سقف معمولاً سه هفته طول می‌کشد، اما آب و هوای بد می‌تواند کارها را به تأخیر بیندازد. تیغه چینی، سیم کشی برق، لوله کشی آب و فاضلاب نیز که حدود دو هفته طول می کشد.

 کارهای تکمیل داخلی زمانی است که داخل خانه شما شروع به یک خانه شدن می کند، که حدود یک ماه ممکن است به طول انجامد. درهفته پایانی پیمانکاران اقدام به نصب کف، رنگ آمیزی و اتمام کار لوله کشی و برق می کنند.

البته برخی از این مراحل ممکن است با هم تداخل داشته باشند و تاخیرهای تقریباً اجتناب ناپذیر می تواند کار بیش از حد انتظار به طول انجامد که می تواند هرعامل اعم از تحویل دیرهنگام مصالح گرفته تا شرایط آب و هوایی کار را به طولانی تر کند.

عوامل تاثیرگذار در محاسبه قیمت ساخت ویلا

مسلمأ عوامل و فاکتورهای بسیاری در محاسبه قیمت ساخت ویلا برای ساخت یک ویلا موثر هستند. اما پیش از آغاز مراحل ساخت ویلا و صرف هزینه های لازم، بد نیست موارد مهمی مانند موقعیت و نوع کاربری زمین، شیب آن، میزان خاک برداری از محل و حتی راه ها و مسیرهای دسترسی به ویلا نیز به دقت مورد ارزیابی واقع گردد.

البته عوامل جانبی دیگری نیز هستند که تاثیر آنها بر روند اجرای پروژه به طور غیر مستقیم بوده و در هزینه های ساخت ویلا نیز نقش دارند. مثلا اقلیم منطقه و شرایط جوی در زمان آغاز عملیات ساختمانی ویلا ازجمله نکاتی است که پیش از شروع باید مورد توجه قرار بگیرد. زیرا در صورتی که زمین محل احداث پروژه در منطقه ای سردسیر و کوهستانی واقع شده باشد، احتمالا با آغاز بارندگی ها، شاهد کند شدن روند پیشرفت کار و در نتیحه افزایش هزینه ها برای اجرای پروژه خواهیم بود. از طرفی، ضرورت استفاده از مصالح متناسب با این مناطق مانند بتن های زودگیر، ضدیخ مخصوص بتن و یا چسب هایی که گیرایی بتن و سیمان را بیشتر می کنند نیز از دیگر مولفه های موثر بر افزایش قیمت ساخت ویلا خواهد بود.
در ادامه این بخش سایر عوامل تاثیرگذار که در هزینه های اجرایی ویلا حائز اهمیت هستند را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

انتخاب پیمانکار و ساخت ویلا

هزینه پیمانکاری ساخت ویلا

انتخاب یک شرکت مهندسی و پیمانکاری و معماران با تجربه برای پیشبرد پروژه نیز از جمله مراحلی است که در بردارنده هزینه های جداگانه ای می باشد. بدون شک بهره مندی از خدمات و تجربیات یک تیم حرفه ای و کارآزموده، نتایج عالی و مورد انتظار کارفرما که اجرای باکیفیت تر با جزئیات دقیق تر است را در پایان کار به دنبال خواهد داشت. به این ترتیب اختلاف حساب 10 تا 15 درصدی هزینه ای که به همین منظور پرداخت می کنید، به نوعی می تواند سرمایه گذاری برای آینده و داشتن یک ویلای لوکس باشد.

ساخت خانه ویلایی

تعداد طبقات در ساخت ویلا
علاوه بر متراژ بنا که روی هزینه ساخت ویلا نقش مستقیم دارد، ارتفاع و تعداد طبقاتی که برای طراحی ویلا مد نظر دارید نیز دارای جایگاه ویژه ای در مجموعه عوامل موثر بر هزینه های اجرایی ساخت ویلا می باشد. بنابراین بدیهی است که طراحی و ساخت ویلا دوبلکس در مقایسه یا یک ویلای سه طبقه یا تریبلکس، مقرون به صرفه تر باشد.

نوع سازه و اسکلت بندی ویلا
یکی دیگر از عواملی که نقش عمده و قابل توجهی در محاسبات مالی مربوط به ساخت ویلا دارد، نوع اسکلت بندی و سازه ای است که برای ویلا در نظر گرفته می شود. مثلا هزینه هایی که بابت ساخت اسکلت های بتنی، فلزی و یا ال اس اف پرداخت می شود با یکدیگر متفاوت هستند. البته به طور معمول در کشور ما از سازه های فلزی و بتنی بیشتر استفاده می شود که هردوی آنها از جنبه مقاومت در برابر تنش هایی مانند زلزله، هیچ برتری خاصی نسبت به هم ندارند اما هریک از امتیازات و نقطه ضعف هایی نیز برخوردار می باشند.

نوع سازه و اسکلت بندی ویلا
ساخت و نصب اسکلت ویلا بتونی

با این حال از نظر اقتصادی می توان سازه های بتنی را در مقایسه با سازه های فلزی، مناسب تر دانست. به طوری که هزینه تمام شده آن نزدیک به 25 درصد کمتر بوده و از همین جهت، دارای محبوبیت بیشتری نیز هست. البته در اجرای این نوع سازه نیز، فاکتورهایی نظیر نوع طراحی، ابعاد و نوع محاسبات سازه و همچنین فاصله ستون ها و تیر در هزینه های نهایی پروژه، تاثیرگذار هستند. از همین رو اجرای مناسب سازه و محاسبات دقیق آن و توجه به سبک سازی و قرارگیری اجزا در بهترین حالت، باعث کاهش هزینه ساخت ویلا می شود.

سیستم های تاسیساتی در ساخت ویلا
همانطور که می دانید مدیریت هزینه های ساخت یک ویلا، دربردارنده مجموعه ای بسیار گسترده از عوامل و شرایطی است که یکی از مهم ترین آنها، سیستم تاسیسات ویلا می باشد. درصورت توجه به استفاده بهینه از این سیستم، علاوه بر کاهش چشمگیر هزینه های خود، می توانید از مزایای آن در ویلا نیز بهره مند شوید. مثلا اگرچه گرمایی که از طریق سیستم گرمایش از کف به محیط منتقل می شود، مطلوب تر و بهتر است اما برای کاهش هزینه های عملیاتی خود در ویلا، این امکان وجود دارد که از گرمای شومینه و بخاری نیز استفاده کنید.

سبک طراحی ویلا
سبک طراحی از جمله بدیهی ترین عواملی است که در هزینه ساخت ویلا نقش مهم و پررنگی دارد. به عنوان مثال در ویلاهایی که از سبک کلاسیک برای نما و طراحی قسمت های مختلف استفاده می شود، به دلیل نوع متریال و زحمت زیاد برای اجرای ریزه کاری ها، هزینه و مبالغ بیشتری در مقایسه با اجرای سبک های ساده و مدرن می طلبد. البته این بدان معنی نخواهد بود که صرفأ سبک های امروزی، مناسب قیمت تر هستند. چراکه پیچیدگی برخی از طراحی ها و احجام در سبک های لوکس و مدرن و استفاده از متریال خاص موجب بالاتر رفتن هزینه ساخت و ساز ویلا می شود.

سبک طراحی ویلا

اجرای سقف ویلا
نوع طراحی و اجرای سقف نیز همانند سایر بخش های اجرایی ویلا، مشمول پرداخت هزینه های مخصوص به خود خواهد بود. معمولا برای اجرای سقف ویلا از روش‌هایی مانند عرشه فولادی و تیرچه کرومیت استفاده می شود که هرکدام هزینه های مشخصی دارند.

سقف اکثر ویلاها در مناطق پربارش مانند شمال، به صورت شیبدار طراحی می شود. اما متریال به کار رفته برای ساخت آن، متنوع بوده که هریک شرایط قیمتی ویژه ای دارند. توصیه ما به افرادی که قصد طراحی و ساخت ویلا در مناطق کوهستانی و سرد دارند، استفاده همزمان از سقف شیبدار و بتنی برای ایزوله سازی بهتر بنا است. به این ترتیب از نفود رطوبت و سرما در بارندگی های شدید به داخل ویلا جلوگیری می شود. البته اجرای چنین ایده ای طبعأ منجر به افزایش هزینه ساخت ویلا خواهد شد.

نوع مصالح و متریال به کار رفته در ویلا
نوع مصالح و استفاده از متریال مرغوب برای سفت کاری و اجرای باکیفیت بخش های مختلف ویلا مانند سقف، دیوارها، پله ها و کف بسیار با اهمیت است. به طوری که ضمن دوام و پایداری مناسب، عایق مناسبی برای صوت و دما نیز باشد. رعایت این اصول اگرچه انتخابی و برطبق نظر و خواسته کارفرما تعیین می گردد اما یکی از ملزومات مهم در هرنوع ساخت و سازی به حساب می آید. این درحالی است که عده ای تصور می کنند که انتخاب متریال مرغوب کاری بیهوده و پر هزینه است.

نوع مصالح و متریال به کار رفته در ویلا

مصالح مورد نیاز ساخت ویلا

اگرچه انتخاب مصالح باکیفیت در هزینه ساخت ویلا تاثیر عمده و قابل توجهی دارد، اما استفاده از مواد اولیه درجه یک برای ساخت ویلا مسئله ای ضروری و با اهمیت است. به این دلیل که لوکس بودن این ویلاها در وهله اول به دلیل نوع مصالح، اتصالات و یرآق آلاتی است که در آن به کار برده می شود و از همین رو فضای زیبا و متفاوتی نسبت به ساختمان های مسکونی برای ساکنین ایجاد می گردد. از طرفی فاصله ویلاها از محدوده شهری و لزوم استفاده از مصالح باکیفیت، با یکدیگر رابطه مستقیم دارند. چراکه در صورت بروز برخی مشکلات در سیستم تاسیسات ویلا، احتمال آسیب و وارد آمدن خسارت به بنا کمتر می شود.

دکوراسیون داخلی و محوطه سازی ویلا
توجه به تزئینات داخلی و محوطه سازی ویلا از مراحل ضروری و مهمی است که معمولا در مراحل پایانی ساخت یک ویلا مورد توجه قرار گرفته و برنامه ریزی های گسترده ای برای اجرای هرچه بهتر آن ارائه می گردد. هزینه هایی که برای دکوراسیون داخل ویلا صرف می شود؛ عمومأ شامل طراحی سقف کاذب، طراحی کابینت و کانتر، نورپردازی ها، طراحی دیوار و استفاده از پوستر و کاغذ دیواری های خاص و درکل رعایت هارمونی رنگ در بخش های مختلف ویلا است.
طراحی فضای بیرونی ویلا نیز عملیات خاصی جهت زینت بخشیدن به گیاهان و جانمایی المان های کاربردی و زیبایی بخش در گوشه و کنار محوطه ویلا می باشد. طراحی فضای سبز و گل آرایی حیاط ویلا و همچنین درنظر گرفتن محوطه ای به عنوان پارکینگ، جانمایی امکاناتی مانند آلاچیق، باربیکیو و آبنما تنها قسمتی از خدماتی است که در رابطه با محوطه ویلا ارائه می گردد که با اجرای هریک، درصدی به هزینه ساخت ویلا اضافه خواهد شد.

طراحی و ساخت استخرهای سرپوشیده و روباز، ساخت تراس و نرده کشی فلزی یا فنس اطراف ویلا و یا حتی سنگ چینی نیز از جمله مواردی هستند که می تواند به هزینه‌ های شما بیافزاید.

حرف آخر :

ساختن خانه می تواند یک تلاش هیجان انگیز باشد. با این حال یک سوال مهم وجود دارد، این همه هزینه چقدر است؟ به توجه به رویدادهای اخیر، هزینه ساخت یک خانه در چند سال اخیر به طرز چشمگیری تغییر کرده است.
با این حال مدل ساخت تنها متغیری نیست که بر هزینه کلی تأثیر می گذارد. در واقع همه چیز از محل ساخت و سبک خانه گرفته تا مصالح مصرفی استفاده شده و بازه زمانی مورد نظر می تواند هزینه ساخت شما را به میزان قابل توجهی تغییر دهد.
وقتی نوبت به ساختن خانه می رسد و البته بودجه مناسبی برای آن در نظر گرفته می شود، بهتر است به خوبی تحقیق و اطلاع داشته باشید. با در نظر گرفتن این موضوع، درک اینکه چرا هزینه های ساخت مسکن در حال افزایش است، دشوار نیست. هزینه‌های ساختمان و چارچوب‌های زمانی پروژه تأثیر گذاشته است در حالی که مکان نقش زیادی در تعیین هزینه کلی ساخت دارد، تفاوت های دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

برای اطلاع از هزینه دقیق ساخت ویلا در وهله نخست می بایست فضاها و به طور کلی خواسته های خود را مشخص کرده و در اختیار پیمانکار یا شرکت معماری طرف قرارداد خود، قرار دهید. دراین صورت آنها به شکل دقیق و کامل می توانند هزینه های طراحی و ساخت یک ویلای کامل و مجهز را طبق نیاز شما برآورد کرده و به اطلاعتان برسانند. به این ترتیب شما نیز می توانید طبق بودجه ای که در اختیار دارید، امکانات بیشتری را برای ویلای خود درنظر گرفته و یا برخی را نیز حذف نمائید.

Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید