کارخانه تولید ال اس اف در کشور ما به یک دهه قبل باز می گردد در حال حاضر تولید ال اس اف در چندین شهر انجام می گیرد استفاده از سازه ال اس اف با تکنولوژی روز دنیا انجام می گیرد و با توجه به این که ال اس اف در کشور ما متقاضیان زیادی دارد ساخت ویلا با این سازه بسیار پر اهمیت و پرطرفدار شده است.

شرکت تسکو سازه فعالیت خود را در ساخت سازه های پیش ساخته ال اس اف آغاز کرده و مجری ساخت سازه های سریع ساخت روند رشد خود را به پیش می برد گروه تسکو سازه با استفاده از متریال های به روز و طراحی مهندسی شده نیاز تمام مشتری ها را به ساخت سازه پیش ساخته بر طرف کرده است در ادامه با معرفی سیستم های ساختمان پیش ساخته و کاربرد های سازه ال اس اف آشنا شوید.

کارخانه تولید سازه ال اس اف lsf

طراحی سازه ال اس اف LSF

طراحی سازه ال اس اف با تکنولوژی feamecad یک راه حل مدرن در طراحی سریع و ساخت با کیفیت بالا تولید و فوق العاده با دقت و سرعت بوده استفاده از ال اس اف تنوع ساخت سازه های مختلف در مقیاس بزرگ و کاربردی در ساخت انبوه سازی و ساختمان مسکونی , تجاری , اداری , کارخانه تولیدی و انبار صنعتی و کمپ های سیار و تجهیز کارگاه و ….. است. با توجه به نیاز روز افزون به ساخت ساختمان های مدرن و با مقاومت بالا و استفاده از مدرن ترین تکنولوژی روز دنیا و متریال های مورد نیاز در این خصوص نیازمند طراحی خاص در این نوع سازه است.

تولید پروفیل سازه ال اس اف lsf

تولید پروفیل سازه ال اس اف در کارخانه FRAMECAD انقلابی در نحوه ساختمان ها پیش ساخته و مدرن به راه انداخته است با تغییر طرح اصلی از ساختمان ها و با استفاده از تکنولوژی  FRAMECAD، RELYANT  فضای قابل استفاده از پنج ساختمان در چهار طبقه ارائه شده هزینه های مواد 30 درصد کاهش می یابد و کاهش زمان ساخت نزدیک به یک سوم شده است.

با توجه به طراحی شرکت تسکو سازه مشاور FRAMECAD بر روی پروژه ها ساختمان در اصل به عنوان نیمی از ساختارهای دور طراحی شده بودند اما فضای قابل استفاده به دلیل قوس محدود بود صدها هزار نفر مشتریان سیستم FRAMECAD در هزینه های ساخت و ساز آن کاهش داده است و به حداقل رسانده مشتریان ما با سرعت و کیفیت کار ما بسیار تحت تاثیر قرار گرفته است.

“تطبیق پذیری از سیستم FRAMECAD در نهایت ما را متقاعد به انتخاب FRAMECAD می گوید  توانایی طراحی ساختار بار نقاشی به نرم افزار کارخانه و آن را تولید قطعات به سرعت ایده آل برای ساخت و ساز در یک محیط سخت بود.

“کارخانه همراه قاب گیری فولاد اتصالات، دستگاه های سقف، آموزش … این یک رویکرد کل راه حل درست بود و کارخانه آسان به راه اندازی شد. ما آن را حمل در و ما آن را به تولید در عرض سه روز راه اندازی با دیزل ژنراتور خود را دارد و پناهگاه این دستگاه می توان حمل حتی به مناطق دور افتاده ترین با زیرساخت های کم و یا هیچ به حمایت از آن این سازگاری با محیط اطراف خود را تکمیل خدمات پشتیبانی اعزامی ما در محیط های مانند شرق میانه و آفریقا است. “

  • تطبیق پذیری از FRAMECAD  سیستم اجازه Relyant به استفاده از طرح های موجود  در حالی که فضای کل پروژه  زمان و هزینه کارآمد می باشد.
  • تیم FRAMECAD طراحی طراحی با راندمان 30٪ فضای بیشتری تولید
  • کلید FRAMECAD به تمامی مراحل پروژه از طراحی تا آموزش

مشخصات تولید سازه ال اس اف :

استفاده از سازه ال اس اف  فولاد سرد نورد شده از دهه 1850 ميلادی آغاز گرديد ولي استفاده از آن تا انتشار اولين ضوابط انجمن امريكايی آهن درسال 1946گسترش زيادی پيدا نكرد اولين استاندارد طراحی بر مبنای تحقيقات انجام يافته در دانشگاه كرنل سال 1939 و با پشتيبانی  AISI تدوين گرديد امروزه بدليل كيفيت مناسب ساخت و سرعت بالا و مقاومت بالا در برابر زلزله از آن در كشورهای انگلستان، امريكا، كانادا، استراليا، ژاپن و… استفاده می كنند.

مراحل سازه ال اس اف دارای سه مرحله اجرایی می باشد :

  • مقاطع متشكل از ورق های فولادی سرد نوردشده برای سازه
  • صفحات تخته گچی به عنوان پوشش رويه درونی
  • لايه عايق حرارتی وصوتی

کاربرد های سازه ال اس اف lsf

كاربرد اين ساختمان ها به عنوان يک سيستم سازه ای مستقل و اكثرا درانبوه سازی ساختمان های دوطبقه ، ساختمان های اداری و تجاری واحدهای صنعتی و سالن های ورزشی يک طبقه است يک سيستم سازه ای باربر ثقلی است كه قابليت تركيب شدن با سيستم سازه ای ديگرمانند ديوارهای بتن مسلح سازه ای را دارد.

دهانه های باربر به روش زیر اجرا می شود :

 سيستم دهانه های مهاربندی با اعضای قطری سيستم ديوار برشی با ورق فولادی نازک سيستم ديوار باربر با پوشش OSB و سيستم ديوار برشي بتن مسلح كه مهاربندی با اعضاء قطری برای ساختمان های تا 2طبقه مسكونی و سيستم باربر جانبی ديوار برشی بتن مسلح تا 4طبقه مسكونی مجاز است.

انتقال حرارتي كم آن را براي استفاده دائم مانند: ساختمان های مسكونی با مشكلاتی روبرو مي سازد ولي عملكردش برای استفاده های منقطع مناسب است عملكرد صوتی ديوارها و سقف های ساخته شده درصورت رعايت تمهيدات پاسخ گوی انتظارات تعيين شده مقررات ملی ساختمان می باشد.

مواد تشكيل دهنده ال اس اف بار حريق ندارند ولی پروفيل های سرد نورد شده مقاومت كمي در برابر حريق دارند و بايستی بخوبی محافظت گردند، كه يكی از دلايل كاربرد گچ به عنوان پوشش داخلی رسيدن به اين هدف است.

از عمده مزايای ال اس اف كاهش جرم ساختمان كاهش هزينه در مصالح ، نيروی انسانی و زمان احداث پروژه هاست بكارگيری اين روش در ساختمان های 4 طبقه كشور بارعايت تمهيدات خاص مقدور مي باشد.

مزايای سازه ال اس اف lsf :

سبكی سازه ال اس اف به دلیل وزن کم و مقاومت بالا اسکلت سازه

سادگی در نصب سازه پیش ساخنه در پيش ساختگی و توليد انبوه در زمان بسیار کوتاه

كيفيت يكنواخت کل اسکلت سازه به دلیل یکپارچگی

مقاومت وسختی بالا در برابر نیروی لرزش زلزله

عدم تاخير ناشی از شرايط جوی در ساخت و نصب سازه  

نصب سريع وآسان با تولید دقیق و مهندسی سازه

دقت بالا در اجرای جزئيات طبق نقشه و پلان معماری ساختمان 

قابليت بازيافت مصالح و بازسازی ساختمان در هر زمان

عدم قابليت اشتعال سازه پیش ساخته ال اس اف  

مقاومت بالا در برابر پوسيدگی وحمله موريانه ها – به دلیل گالوانیزه بوده اسکلت سازه 

عدم وجود افت وخزش در دماهای محيطی و نفوذ رطوبت 

مراحل ساخت خانه های پيش ساخته:

اجراي فونداسيون نواری  ميلگردهای طولی و فونداسيون نواری

اجراي اسكلت   فولاد گالوانيزه سرد نوردشدهLSF

اجراي پوشش سقف   پانل های سيمانی (Fiber cement board)

نصب پانل های پوشش خارجي   فايبرسمنت يا فوم بتن

نصب لايه عايق حرارتی، رطوبتي و صوتي   پشم سنگ، فوم پلی استايرن ضدحريق و پوشش نهايی مطابق روش كلاسيک

نصب پانل های پوشش داخلی   فايبرسمنت، گچ برگ

اجراي عمليات تاسيسات الكترونيكی و مكانيكی   كليه تاسيسات اين سيستم می تواند بصورت عبور از فضای خالی (داكت) قابل دسترسی باشد

نصب درب و پنجره   UPVC، آلومينيومی، چوبی و …

عمليات نازک كاری  كليه اين عمليات مطابق با روش های معمول انجام شده

حرف آخر :

ساخت ویلا و ساختمان با هر کاربری با سیستم سازه ال اس اف با توجه به مدل و ساختار پروژه خود می توان از این سازه استفاده کرد و در بعضی موارد استفاده از این سیستم مناسب نبوده و در بعضی موارد فقط باید از این سیستم برای ساخت اسکلت پروژه خود استفاده کنید و برای مشاوره و آشنایی بیشتر با ما تماس بگیرید.

2/5 - (3 امتیاز)

امکان ارسال نظر وجود ندارد!