سیستم قاب فولادی سبک

سیستم قاب فولادی سبک یک سیستم مدرن ساخت ویلا پیش ساخته سبک است که در کارخانه اسکلت آن تولید می شود و با این روش تسریع و بهینه سازی در روند ساخت ویلا میشود

برای درک بهتر این مفهوم، با روند ساخت سیستم قاب فولادی سبک آشنا می شویم. در واقع سیستم  اسکلت فولادی سبک (LSF) یا همان طور که گفته می شود سیستم ساختمانی فولادی سبک روشی هست در آن از اسکلت فوق سبک و مقاوم (ال اس اف ) استفاده می شود.

به همین ترتیب، ما امیدواریم که ساختمان های مدرن نیز به این ترتیب متحول شوند. نمی توان تصور کرد که همان روش های ساختمانی که برای مثال در ده ها قبل مورد استفاده می شد، امروزه نیز معتبر باشد. نوآوری هایی وجود داشته که بر بخش ساخت و ساز نیز تأثیر گذاشته و به طور قاطع هم شیوه تولید و هم شیوه کار را تغییر داده است.

طراحی سازه فولادی سبک

سیستم اسکلت فولادی سبک مانند تمام سیستم های ساخت و ساز خشک به طور کلی جزء لاینفک فناوری های آف سایت است و می تواند در انواع روش ها و انواع ساخت و ساز اعمال شود.

اگر دوست دارید در این زمینه بیشتر بدانید، مقاله “تغییر ساخت و ساز: تکنیک های مدرن ساختمان، اسکلت فولادی سبک و ساخت و ساز خشک” را مطالعه کنید.

همه شرکت ها در حال حاضر از سیستم های ساختمانی فولادی استفاده نمی کنند به ویژه سیستم قاب فولادی سبک آن هم به دلیل مزایا و معایبی ال اس اف است. در این مورد توضیح داده ایم اما باید قبول کنیم همه نوع سازه را نمی توان از این سیستم استفاده کرد.

مزایای سازه فولادی سبک lsf

دیوارهای باربر ساخته شده با اسکلت قاب فولادی سبک با گذشت زمان خراب نمی شوند. انواع دیگر دیوارهای باربر مانند قاب چوبی در معرض رطوبت پتانسیل پوسیدگی دارند. در مورد دیوارهای باربر ساخته شده از اسکلت فولادی سبک، تعمیر و نگهداری کمتری مورد نیاز است، زیرا در مقابل عناصر به دلیل گالوانیزه شدن اجزای مورد استفاده مقاومت می کنند.

سبک وزن

دیوارهای باربر ساخته شده از فولاد بسیار سبک تر از دیوارهای باربری هستند که با استفاده از ناودانی های بتنی یا چوبی ساخته می شوند و نصب و نگهداری آنها را آسان تر می کند.

طراحی انعطاف پذیر

از آنجایی که دیوارهای باربر ساخته شده از فولاد سبک و بادوام هستند، می توان آنها را برای هر پروژه ساخت و ساز طراحی کرد. قاب های فولادی سبک را می توان به صورت سفارشی مطابق با مشخصات شما ساخت و به آنها اجازه می دهد در طیف گسترده ای از پروژه ها استفاده شوند.

سرعت ساخت

دیوارهای باربر ساخته شده از اسکلت فلزی را می توان به سرعت نصب کرد، مزیتی که پروژه های ساختمانی باربر را مقرون به صرفه تر می کند. دیوارهای باربر فولادی را نیز می توان با استفاده از جرثقیل مونتاژ کرد، که نصب دیوارهای باربر را آسان می کند، حتی اگر در مکان های نامناسب یا دسترسی به آنها سخت باشد.

راه حل سازگار با محیط زیست

دیوارهای باربر ساخته شده از قاب فولادی گیج سبک سازگار با محیط زیست و کربن خنثی هستند. آنها می توانند صد سال یا بیشتر بدون خراب شدن دوام بیاورند، بنابراین نیازی به تعویض مانند دیوارهای باربر ساخته شده از بتون یا چوب ندارند. این دیوارهای باربر پایدار هستند و به محیط زیست آسیب نمی رسانند.

Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید