طراحی ویلا دوبلکس بسیار مورد استقبال قرار دارد چوب فضای کم میگیرد و ویو دیدنی دارد به همین دلیل استفاده از ویلای دو طبقه بسیار رایج شده است بیشتر مشتریان از طراحی ویلا دوبلکس برای ساخت ویلا استفاده میکنند این را هم خاطر نشان کنم در این مدل ویلا ها طراحی برای طراح و سازنده بسیار راحتر و چیدمان اتاق آسان است.

ویلا دوبلکس یک ساختمان مسکونی است که در دو طبقه ساخته شده است. دارای یک اتاق ناهار خوری و یک آشپزخانه واحد است. در طراحی ویلا دوبلکس عموماً آشپزخانه، سالن و اتاق خواب در طبقه پایین قرار دارند و اتاق خواب مستر و فضای راه پله و نشیمن در طبقه فوقانی قرار دارد

هزینه ساخت یک خانه دوبلکس چقدر است؟

بسته به مکان و شهر دقیق ، اگر برای مصالح اصلی اولیه به کار بروید ، هزینه ساخت یک ساختمان دوبلکس ممکن است.

طرح های ویلا دوبلکس کلاسیک، طرح ویلا دوبلکس مدرن ، طراحی خانه های ییلاقی دوبلکس و غیره
به طور معمول برخی از ویژگی ها در خانه های دوبلکس به سبک هندی رایج هستند:
house خانه های عمدتا دوبلکس دارای یک ایوان اتومبیل ، یک اتاق نشیمن ، یک اتاق نقاشی ، یک اتاق غذاخوری و اتاق خواب با حمام متصل ، یک آشپزخانه مدرن ، یک فروشگاه و سرویس بهداشتی در طبقه همکف هستند. و در طبقه اول عمدتا خانه شامل یک اتاق نشیمن ، اتاق خواب با حمام متصل ، یک بالکن است.

پلان ویلا دوبلکس

طرح یک خانه دوبلکس برای یک خانه تک خانوادگی است که در دو طبقه با یک آشپزخانه و ناهار خوری ساخته شده است. طرح شیلنگ دوبلکس ظاهر و احساس ویلا را در منطقه ای کوچک ایجاد می کند.

سبک ها ، اندازه ها و پیکربندی های مختلف را به صورت آنلاین ارائه می دهد. شما می توانید نقشه های خانه دوبلکس ما را با ارتفاعات مدرن که به بهترین وجه متناسب با محیط است ، مرور کنید. در زمان مدرن امروزی ، این نوع خانه ها برای راحتی بیشتر و زندگی شیک در فضای کافی توصیه می شود.

اصول طراحی ویلا دوبلکس

برای یک لحظه تصور کنید که شما به دنیای کارمی رانده شده ارل منتقل شده اید. مطمئناً این ایده ها شما را تشویق به طراحی یک ویلای دوبلکس مدرن می کند. اما اینکه ویلایی که هم دوبلکس است و هم دارای طراحی حرفه ای است یکی از دغدغه های کارفرمایان است.

نکته در اینجا این است که طراحی ویلای دوبلکس باید با دقت زیاد و با در نظر گرفتن تمام جزئیات انجام شود. زیرا پس از ساخت ساختمان ، تغییر سبک طراحی شده بسیار پرهزینه خواهد بود. بنابراین در این زمینه ، کمک گرفتن از مشاوری که تخصص و تجربه ساخت این نوع ساختمان را دارد ، می تواند بسیار مفید باشد. یک ویلای لوکس و استاندارد دوبلکس ، علاوه بر چشم انداز عالی ، باید بیشتر از ویلاهای یک طبقه از نور خورشید حداکثر استفاده را ببرد و فضای داخلی آن را راحت تر تهویه کند. پیشنهاد می کنیم از بهترین مشاوران استودیوی معماری نارک در طراحی و ساخت ویلا دوبلکس استفاده کرده و از نتیجه نهایی لذت ببرید. در ادامه این مقاله با استودیو معماری نارک همراه باشید تا مهمترین نکات در این زمینه را در اختیار شما قرار دهد.

نکات اساسی در طراحی ویلا دوبلکس

طراحی ویلای دوبلکس شامل مجموعه ای از نکات کلی و اساسی است که اکثر مردم با آن آشنایی دارند. به عنوان مثال ، باید بدانید که نوع استفاده از ویلا برای چه مواردی است ، یا چه قسمتهایی از فضای داخلی را می خواهید به یک مکان خصوصی یا عمومی اختصاص دهید. همچنین باید کارهایی را با بودجه ای که کارفرما دارد انجام دهید. اما در این میان ، نکات کوچکی وجود دارد که می تواند کیفیت کار را افزایش داده و فضای ممکن را به مکانی منحصر به فرد و آرامش بخش تبدیل کند. این اقلام کوچک باعث می شود افراد به محض ورود به ویلای دوبلکس احساس دلپذیر و رویایی را تجربه کنند. همچنین به تفاوت شگفت انگیز با سایر ساختمانهای مشابه توجه کنید. با در نظر گرفتن اصول زیر می توانید به طراحی ویلای دوبلکس حرفه ای دست پیدا کنید.

Θ توجه به اندازه های متناسب در فضا
Θ رعایت زیبایی همزمان با سادگی
Θ بر طراحی مسیرهای درست تمرکز کنید
Θ استفاده از دیوارهای شیشه ای در طراحی ویلاهای دوبلکس
Θ مکان مناسب برای پله ها را ایجاد کنید
Θ دارا بودن سایبان های شمالی و جنوبی در طراحی ویلا
Θ انتخاب ارتفاع مناسب برای سقف ویلای دوبلکس

مزایای طراحی ویلا دوبلکس

1. هزینه مقرون به صرفه با توجه به ویژگی های طرح خانه.
2.می تواند یک ویلای مستقل با دسترسی مشترک ، خانه با بالکن بزرگ و پارکینگ ماشین.
3. تمام امکانات رفاهی و ویو دید منظره را داراست
4. تنوع در گزینه های طراحی مطابق با مکان طرح ، جهت ها و نیازهای شما.
5. ارتفاع طراح را می توان مانند ارتفاع مدرن ، ارتفاع معاصر ، سنتی طراحی کرد

شما می توانید به عنوان یک متخصص در طراحی ویلا های دوبلکس و انواع دیگر طرح های ویلا به ما بگویید. با ما می توانید از بین انواع سبک ها و گزینه های طراحی با پیکربندی های خاص برای برآوردن نیازهای خاص خود انتخاب کنید.

ویژگی ساخت ویلا دوبلکس

1. بهینه سازی ابزار و بازدهی از دارایی خود.
2. خانه های دوبلکس محدوده ای برای اشغال دوگانه و چندین راه حل دیگر ارائه می دهند.
3. خانه دوبلکس می تواند به طبقه طبقه مستقل تبدیل شود و چندین خانه را در خود جای دهد
4. طراحی خانه های دوبلکس با حداکثر انعطاف پذیری در طراحی انجام می شود. ما می توانیم به سراغ روش سنتی برویم
5. می تواند به دنبال برخی از ویژگی های مانند پله در لابی ، ارتفاع زیاد طبقات ، بالکن های بزرگ
6. شما می توانید کل خانه را یکبار یا در دو قسمت با توجه به بودجه خود بسازید.

انواع مختلف ویلا های دوبلکس چیست؟

یک ویلا دوبلکس می تواند شامل واحدهای نشیمن طراحی شده در کنار هم یا به صورت دو طبقه باشد. معمولاً آنها در دسته های زیر موجود هستند:

دوبلکس استاندارد: یک خانه دو طبقه است که در آن یک طبقه با پله به طبقه دوم متصل می شود. طبقه پایین شامل اتاق نشیمن و آشپزخانه است در حالی که طبقات بالا شامل اتاق خواب و اتاق بچه ها است.

دوبلکس زمینی: دوبلکس هایی هستند که در طبقه همکف آپارتمان ها ساخته شده اند و طبقات پایین آن رو به باغ است و شامل اتاق خواب ها می شود. طبقه بالا شامل اتاق نشیمن و آشپزخانه است. برای صاحبان خانه هایی که باغ ترجیح می دهند و حیوانات خانگی دارند مناسب است.

سبک طراحی ویلای دوبلکس چگونه است؟

اینکه کدام نوع طراحی مناسب ویلای دوبلکس است می تواند برای بسیاری از افراد سوال باشد. در پاسخ باید گفت که از این طرح می توان در همه سبک های موجود در ساخت ویلا استفاده کرد. اما به طور متوسط ​​، اکثر کارفرمایان ویلاهای دوبلکس را با سبک های کلاسیک و مدرن ترکیب کرده اند. در مورد طراحی ویلای دوبلکس ، مردم فکر می کنند برای ساخت ، باید فضای بیشتری در زمین داشته باشند تا بتوانند یک ویلا دوبلکس طراحی کنند. اما با توجه به تجربه و نظر کارشناسان استودیو معماری نارک ، حتی در مناطق محدود زمین ، می توان طراحی ویلای دوبلکس را اجرا کرد. زیرا طبیعتاً وقتی ویلای دوبلکس در قطعه ای کوچک از زمین ساخته می شود ، فضای بیشتری از مجموعه به دست می آید.

دوبلکس کم ارتفاع: هو دوطرفه است

استفاده شامل بالکن های بزرگ و اتاق زیر شیروانی در طبقه دوم. معمولاً ، در مقایسه با سایر خانه های دوبلکس ، در مساحت کوچکتری ساخته شده است.

چه چیزی بهتر است: دوبلکس یا تخت

در حالی که هر دو نوع ملک دارای مزایا و معایب خاص خود هستند ، یک ملک دوبلکس مسئولیت بیشتری نسبت به یک آپارتمان دارد. این ملک نیاز به نگهداری و نگهداری بیشتری دارد و این به معنی هزینه های بیشتر است. برای آپارتمان ها ، در حالی که تعمیر و نگهداری کمتر و مسئولیت های کمتری خواهد بود ، تجربه به فضای داخل محدود می شود ، زیرا شما مجبورید فضاهای باز را با سایر اعضای جامعه به اشتراک بگذارید. با این وجود ، تصفیه یک ملک آپارتمان آسان تر از فروش یک ملک دوبلکس است.

مشکلات دوبلکس چیست؟

دوبلکس چندین مزیت دارد و در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا باید آن را به عنوان اولین خانه خود انتخاب کنید:

از دوبلکس می توان برای اهداف مختلفی استفاده کرد. در صورت تمایل به ایجاد یک دفتر ، می توانید آن را به سادگی در یک طبقه تنظیم کرده و یک دفتر کار خانگی داشته باشید.

عوامل موثر بر اتاق های دوبلکس

تعداد اتاق های دوبلکس به عوامل مختلفی بستگی دارد.

موقعیت ملک: به طور کلی ، دوبلکس های واقع در شهرهای جهان بینی از نظر اندازه کوچکتر از آنهایی هستند که در حومه شهر واقع شده اند. هر چه اندازه دوبلکس کوچکتر باشد ، تعداد اتاق ها کمتر خواهد بود.

چیدمان دوبلکس: عموماً دوبلکس ها از یک طرح یکنواخت پیروی می کنند که شامل اتاق خواب ، آشپزخانه ، اتاق غذاخوری و اتاق نشیمن در یک طبقه و یک اتاق خواب اصلی در طبقه دیگر است. با این حال ، افراد می توانند چیدمان متفاوتی را انتخاب کنند که در آن تعداد اتاق ها بیشتر است و هر اتاق دارای مساحت کوچکتر است.

مشکلات دوبلکس چیست؟

دیوارهای مشترک در یک دوبلکس ممکن است منجر به انتقال سر و صدا شود. این ممکن است باعث ایجاد مزاحمت برای ساکنان شود ، حتی اگر فقط افرادی که در یک قسمت زندگی می کنند فعال باشند. این همچنین به معنای حفظ حریم خصوصی بسیار کمتر است.

خانه های دوبلکس در هند رایج نیستند. بنابراین ، اگر شما به دنبال یکی هستید ، ممکن است گزینه های زیادی پیدا نکنید.

اگر قصد دارید قسمتی از ملک خود را اجاره دهید ، به دلیل اشتراک فضای موجود ، اشتراک دوطرفه می تواند وضعیت دشواری باشد. این نیز درست است که برای شما اجاره مسکن برای یک خانه دوبلکس دشوار است.

خطرات ناشی از سرمایه گذاری در دوبلکس

دوبلکس اغلب یک سبک زندگی آرزویی است اما اگر به دنبال کسب درآمد از آن هستید ، باید مراقب باشید. مناطق محبوب و اصلی در شهرهای هند عمدتا اشباع شده اند. این بدان معناست که اگر به دنبال ساخت یا سرمایه گذاری در دوبلکس هستید ، ممکن است مجبور باشید به حومه و حومه شهر نگاه کنید. اگر به دنبال کسب اجاره زیبا از آن هستید ، که ممکن است در مناطق حاشیه ای امکان پذیر نباشد ، خطر ایجاد می شود. بنابراین ، به واقعیت توجه داشته باشید.

یکی دیگر از خطرهای رایج ، پرداخت بیش از حد برای دوبلکس است. از آنجا که آپارتمانها همان چیزی هستند که ساکنان شهر به آن عادت کرده اند ، خانه های دوبلکس ، در نگاه اول ، ممکن است تازگی به نظر برسند. با استفاده از شاخص های رسمی املاک و مستغلات و محتوای تحقیقاتی آنلاین ، تقاضا برای چنین خانه هایی را در محل خاص و قیمت های جاری به سرعت کنترل کنید. شما در موقعیت بهتری برای مذاکره و انجام بهترین معامله قرار خواهید گرفت.

آیا یافتن خریدار برای ملک دوبلکس آسان است؟

اکثر خریداران ملک که خانه دوبلکس را انتخاب می کنند ، ترجیح می دهند برای استفاده نهایی در آن سرمایه گذاری کنند. به دلایلی ، اگر مایل به فروش مجدد واحد باشند ، یافتن خریدار مناسب ممکن است دشوار باشد. مکان دقیق ، تقاضا برای چنین خانه هایی ، قیمت و شهر نیز اهمیت دارد. با این حال ، این بدان معنا نیست که فروش یک خانه دوبلکس در بازار ثانویه غیرممکن است. بسیاری از خریداران به دنبال ملک دیگری به جز آپارتمان هستند.

یکی از نگرانی های متداول در مورد خرید دوبلکس ، ضریب ایمنی است. مگر اینکه در یک جامعه محصور باشد ، شما باید برای اطمینان از ایمنی در داخل و اطراف ملک خود تلاش کنید.

آیا ساخت ویلا دوبلکس رایج است؟

واحدهای دوبلکس بیشتر در مکانهایی که بانک زمین قابل توجهی وجود دارد رایج است. در حال حاضر اکثر شهرهای هند به دلیل محدودیت بانک زمین ، جای خود را به بلندمرتبه ها داده اند. شهرهای جنوبی ، به ویژه قابل توجه ، بخش هایی از کرالا ، حیدرآباد و بنگلور ، هنوز دارای خواص دوبلکس هستند. خواص دوبلکس نیز در سایر مناطق کشور غیر معمول نیست.

آیا می توانید دوبلکس را به یک خانه واحد تبدیل کنید؟

قبل از تغییر در ساختار خانه ، برنامه ریزی های زیادی لازم است. طراحی مجدد چیدمان خانه ساده تر است ، اگر فقط شامل برداشتن دیوارهای داخلی باشد. با این حال ، هنگام بازسازی خانه دوبلکس ، تعیین و برنامه ریزی طرح جدید ضروری است. در نظر بگیرید که آیا هر طبقه فضایی برای آشپزخانه ، اتاق نشیمن و حداقل یک حمام دارد. هنگام برداشتن دیوارهای بدون بار ، دریابید که آیا به کارهای لوله کشی و برق نیاز است یا خیر. توصیه می شود قبل از بازسازی خانه خود با یک مهندس سازه یا معمار مشورت کنید.

تفاوت خانه دو طبقه و دوبلکس

یک خانه دوبلکس همیشه یک ساختمان دو طبقه است اما همه ساختمان های دو طبقه ممکن است به صورت دوبلکس طبقه بندی نشوند. در دوبلکس ، طبقات از طریق راه پله به هم متصل می شوند ، در حالی که املاک دو طبقه ممکن است مستقل از یکدیگر باشند و ممکن است به هم متصل نباشند.

یک ویلا ممکن است یک ملک دو طبقه باشد یا نباشد و معمولاً بزرگتر از یک خانه دوبلکس است. هر دو برای مصارف مسکونی استفاده می شوند اما ویلا در مقایسه با دوبلکس به عنوان یک خرید مجلل در نظر گرفته می شود. ویلا عموما اولین انتخاب برای کسانی است که خواهان حفظ حریم خصوصی کامل هستند. در واقع ، مفهوم ویلا به دوران روم برمی گردد ، زمانی که ثروتمندان و افراد مشهور در تابستان به روستا نقل مکان می کردند. امروزه ممکن است ویلاها دارای خانه های مستقل در یک قطعه زمین باشند اما هنوز در یک جامعه محصور هستند. ویلاها برخلاف دوبلکس امکانات رفاهی مانند باشگاه ، باشگاه بدنسازی ، استخر و غیره را نیز ارائه می دهند.

تفاوت دوبلکس و پنت هاوس

برخلاف دوبلکس که یک ملک دو طبقه است ، یک پنت هاوس همیشه در طبقه بالای یک ساختمان یا آپارتمان چند طبقه قرار دارد. این واحدها گران قیمت هستند ، زیرا نمای خوبی را ارائه می دهند و به طور کلی تنها واحد در طراحی طبقه خاص هستند. همه واحدهایی که قرار بود در این طبقه باشند ، در یک واحد ادغام شده اند.

تفاوت خانه دوبلکس و مستقل

اصطلاح “خانه مستقل” به طور متناوب برای اشاره به ویلا ، دوبلکس و موارد مشابه استفاده می شود. یک خانه مستقل ممکن است به تعداد دلخواه دارای طبقه باشد اما یک خانه دوبلکس در اصل دارای دو طبقه است.

 

Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید