خانه های چوبی نسبت به خانه های ساخته شده از آجر و بتن سنتی جایگزین زیست محیطی و اقتصادی تری هستند. خانه چوبی نه تنها بخشی از طبیعت است بلکه استفاده از خانه چوبی برای محیط زیست نیز مفید است. این خانه‌های چوبی از مواد طبیعی و غیرنفتی ساخته شده‌اند که قابل بازیافت و تجزیه‌پذیر هستند و «اکولوژیک» نیز محسوب می‌شوند. علاوه بر این، خانه های چوبی به انرژی کمتری نیاز دارند، اثرات زیست محیطی کمتری دارند و تاثیر کربن کمتری نسبت به روش های ساختمانی معمولی دارند: چوب CO2 را جذب می کند.

ساخت و مونتاژ خانه چوبی از روی نقشه با استفاده از تنه هایی که ظاهر نهایی خاصی به آن می بخشد. مزیت این سیستم این است که ضخامت چوب به عنوان یک رطوبت گیر داخلی و یک تنظیم کننده عالی دما عمل می کند. از تنه های چوبی استفاده می شود که بهتر روی هم قرار می گیرند. این خانه ها در کارخانه نصب می شوند و در قطعات بسیار بزرگ به مقصد نهایی حمل می شوند. بسته به اندازه نهایی، خانه ها می توانند به صورت تک قسمتی یا چند قسمتی ساخته شوند. دیوارها می توانند از چوب تمام شده یا انواع دیگر ساخته شوند.

مراحل ساخت خانه چوبی چونه است

انواع روش ساخت خانه چوبی

اسکلت چوبی سنگین: این سازه ها تا حدودی پیچیده تر هستند. تیرهای چوبی به یکدیگر چسبانده شده اند تا سطوح شیشه ای بزرگ را در خود جای دهند.

اسکلت چوبی سبک: رایج ترین جایگزین است که در خانه های کانادایی استفاده می شود. تعداد زیادی از اجزای کوچک برای تسهیل ماژول های ساختمانی قابل تعویض و از پیش ساخته شده استفاده می شود.

اگر در حال ساخت یک خانه چوبی هستید، باید مطمئن شوید مراحل ساخت خانه چوبی را به درستی انجام می دهید. در اینجا  نحوه صحیح مراحل ساخت خانه چوبی را توضیح میدهیم. اگر آماده شروع پروژه ساختمانی خود هستید، اینجا مکانی عالی برای شروع است.

  • الوار چوبی خود را انتخاب کنید

در حالی که بیشتر چوب ها ممکن است شبیه به نظر برسند، اما با هم تفاوت هایی دارد هم از نظر نقش چوب و استحکام، قیمت تمام شده.

قبل از شروع ساخت خانه چوبی خود، باید نوع چوبی را که می خواهید استفاده کنید انتخاب کنید. به عنوان یک قاعده، چوب به “درجات” طبقه بندی می شود. الوار درجه بندی شده شماره یک بهترین چیزی است که می توانید بخرید. احتمال انقباض در طول زمان کمتر است و ظاهر یکنواخت تری با گره های کمتر دارد.

این که آیا متریال خود را از یک مدل چوب تهیه می کنید، در مورد درجه چوب موجود بپرسید. به خاطر داشته باشید که کیفیت چوب قیمت بیشتری دارد، شما برای تفاوت هزینه بیشتری پرداخت خواهید کرد. حتما هزینه را بر این اساس در نظر بگیرید مراحل ساخت خانه چوبی در زیر به آن می پردازیم

  • اجرای فونداسیون بتونی

هنگامی که چوب خود را انتخاب کردید، می توانید ساخت خانه خود را شروع کنید. همه چیز با فونداسیون شروع می شود.

مکانی را برای سایت خانه خود انتخاب کرده اید، سپس طراحی پلان خانه خود در زمینی که میخواید بسازید را بررسی کند تا دقیقاً بدانید که گوشه های خانه کجا خواهد بود. در شروع اجرا فونداسیون شما باید بر طبق پلان اجرایی فونداسیون خود را به یک پیمانکار طبق نقشه که در دست دارید اجرا کنید

  • اسکلت خانه چوبی خود را بسازید

با در نظر گرفتن فونداسیون خود، آماده ساخت اسکلت خانه چوبی خود هستید. سه جزء اصلی در ساختار شما وجود دارد.

صفحات چوبی

اولین قطعاتی که نصب می کنید صفحات چوبی هستند. اینها معمولاً قطعاتی از الوارهای تحت فشار هستند و عایق رطوبتی بسیار خوبی هستند که مستقیماً به پایه بتنی شما متصل می شوند. هدف آنها این است که خانه شما را از مسائل مربوط به زمین، مانند پوسیدگی آب و حمله حشرات که می تواند به فونداسیون شما آسیب برساند، عاری نگه دارند.

دیواره اصلی

بعد از اینکه صفحات چوبی در جای خود قرار گرفتند، می توانید شروع به اتصال گل پیچ کنید. در اصل الوارهای عمودی قطعات چوبی هستند که دیوارهای شما را تشکیل می دهند. هنگام قرار دادن درها و پنجره ها باید آنها را در نظر بگیرید.

تیرچه ها

در حالی که دیواره عمودی قرار گرفت، تیرچه ها افقی هستند. ناودانی ها دارای صفحاتی در بالای خود هستند که به شما امکان می دهد تیرچه ها را روی آنها قرار دهید. شما از تیرچه ها برای حمایت از کف و سقف (مورد نیاز در خانه های چند سطحی) و همچنین سقف استفاده خواهید کرد.

ویژگی خانه چوبی چیست ؟

دریافت هوای تازه در خانه زندگی در یک خانه سالم تنها یک انتخاب کوتاه مدت برای صاحب خانه است. تازه، چه در داخل خانه و چه در خارج بر سلامت افراد ساکن در خانه تأثیر می گذارد. مردم با انتخاب هوشمندانه مصالح ساختمانی خانه می توانند بهتر و سالم تر عمل کنند. خانه سالم اصطلاحی است که به مصالح ساختمانی یا خانه بستگی دارد. این ماده بر بدن انسان تأثیر می گذارد

افرادی که در خانه ای سالم زندگی می کنند به معنای روزهای کمتر و بازدید کمتر از پزشک است. خانه ای که از چوب غالب یا کاملاً جامد ساخته شده باشد، خانه ای امن است، یعنی برای محتوای مواد، استفاده از چوب جامد به عنوان مصالح خانه، آلاینده های هوای داخل خانه را کمتر ایجاد می کند. این نسبتاً با چوب های مهندسی شده مانند تخته خرده چوب، تخته سه لا یا ام دی اف که داخل آن فرمالدئید است متفاوت است.

اگر آلاینده ای وجود داشته باشد، چوب این چیزها را از بین می برد. آلودگی هوای منازل این روزها یکی از جدی ترین معضلات مردم است. ساختن خانه از چوب به وضعیت طبیعی زندگی سالم افزوده است. همچنین هوای خنک‌تری برای تنفس در زمستان و هوای تازه در تابستان به عنوان مزیت گرمایش تابشی نسبت به گرمایش هوای اجباری ایجاد می‌کند. مردم از مزایای بسیار چوب به عنوان مبلمان و کفپوش زیبا آگاه هستند. اکنون آنها می توانند مزیت چوب را به عنوان یک ماده خانگی درک کنند. این مواد بادوام، مستحکم و بهداشتی هستند تا خانه ای راحت و جذاب برای زندگی در اختیار شما قرار دهند.

Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید