سازه ال اس اف در کرج

مراحل نصب سازه ال اس اف lsf با توجه به مدل ساختمان طراحی و نصب می گردد. اسکلت سازه فولادی سبک (LSF) به عنوان یک سیستم اقتصادی و مقاوم در برابر زلزله پیشنهاد شده است گرایش کارفرما ها برای استفاده از این سیستم به دلیل یک فرآیند کامل مدرن بوده است و ما تیم تخصصی برای مراحل اجرای سازه ال اس اف ارسال می کنیم یکی از سیستم هایی که در برابر بار جانبی در سازه های فولادی مقاومت می کند استفاده از بادبندها است. طراحی و اجرای اتصالات برای این مهاربندها توسط متخصصان این زمینه در نظر گرفته شده است.

قاب فولادی سبک با استفاده از اعضای فولادی دیواره نازک برای اولین بار به عنوان یک عضو غیر سازه ای استفاده شد این سیستم در ابتدا در فضاهای داخلی ساختمانها استفاده می شد اما به تدریج به عنوان یک عضو باربر در سازه های ساختمان مورد استفاده قرار گرفت. برای حمایت از پایداری جانبی LSF روشهای مختلفی مانند سیستم های دیوار برشی و دهانه های مهاربندی شده با اتصالات فولادی مورب استفاده می شود.

به تازگی تحقیقات در مورد LSF در سراسر جهان برای بررسی عملکرد سازه پروفیل های مختلف شکل یا ارزیابی قدرت لرزه ای انجام شده است سازه های فولادی (CFS) جایگزینی سبک و ارزان برای تکنیک های ساختمانی سنتی به ویژه برای ساختمانهای مسکونی کم ارتفاع یک یا دو طبقه ارائه می دهند.

 

نصب سازه ال اس اف lsf

ساخت و ساز با استفاده از سازه ال اس اف شکل در چند سال گذشته در تمام کشورهای دنیا بسیار موفق بوده است ساختار آن با سازه های چوبی متفاوت است اگرچه دیوارهای CFS جدید نیستند و برای چندین دهه به عنوان پارتیشن های غیر سازه ای مورد استفاده قرار گرفته اند اما کاربرد آنها به عنوان اجزای اصلی سازه باربر نسبتاً جدید است.

در نتیجه دستورالعمل هایی که به طراحی لرزه ای سازه های CFS می پردازند هنوز به طور کامل توسعه نیافته اند و طراحی این سیستم ها هنوز به طور مفصل در استانداردهای ساختمان پوشش داده نشده است.

مراحل نصب اسکلت سازه

سهم بازار سیستم های سازه ال اس اف (LSF) طی دهه های گذشته عمدتاً در ساختمانهای مسکونی کم ارتفاع به دلیل مزایای آن مانند داشتن وزن کم و استحکام مکانیکی بالا افزایش یافته است. کاهش اختلال در محل و سرعت ساخت پتانسیل زیادی برای بازیافت و استفاده مجدد انعطاف پذیری معماری بالا برای اهداف مقاوم سازی پیش ساخته آسان امکان ساخت مدولار ؛ اقتصاد در حمل و نقل و جابجایی ؛ کیفیت برتر با کنترل تولید خارج از سایت و پایداری عالی شکل در صورت وجود رطوبت و مقاومت در برابر آسیب حشرات.

با این حال با توجه به هدایت حرارتی بالای فولاد و سبکی این نوع سازه اگر به خوبی طراحی و اجرا نشود ممکن است اشکالاتی نیز داشته باشد بنابراین به منظور به حداقل رساندن پل های حرارتی باید به پوشش ساختمان LSF توجه ویژه ای شود.

علاوه بر این با توجه به کاهش معمولی جرم حرارتی چندین استراتژی را می توان برای افزایش اینرسی حرارتی در نتیجه کاهش نوسانات دمای داخلی افزایش راحتی سرنشینان و افزایش بهره وری انرژی به کار گرفت

توسعه پایدار و بهره وری انرژی دو مورد از دغدغه های مهم بشر امروزی هستند بنابراین تقاضا برای کاهش مصرف انرژی و استفاده از مواد سازگار با محیط زیست در حال افزایش است در حقیقت  امروزه هیچ تردیدی در رابطه بین سوزاندن سوخت های فسیلی و در نتیجه انتشار دی اکسید کربن با تغییرات آب و هوایی به عنوان مثال گرم شدن کره زمین و حوادث شدید آب و هوایی وجود ندارد.

ساختمانها در مقایسه با سایر بخشهای فعالیت پتانسیل عظیمی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای  دارند بنابراین استفاده از منابع تجدیدپذیر انرژی و کاهش مصرف انرژی دو اولویت اصلی هستند که اینها چالش های اصلی قرن بیست و یکم برای کشورهای در حال ظهور و توسعه یافته است.

چندین جایگزین برای سازه های بتنی مسلح سنتی و ساختمانهای دیوار آجری پدید آمده است از جمله ساختمانهای سبک فولادی (LSF) با توجه به مزایای آن (اقتصادی ، کاربردی ، محیطی و غیره)  سهم بازار سیستم ساخت و ساز LSF به طور قابل توجهی افزایش یافت عمدتا در ساختمانهای مسکونی کم ارتفاع و این نوع ساخت و ساز را جذاب تر و محبوب تر کرد.

ایین نامه و ضوابط سازه ال اس اف

برخی از این مزایا به شرح زیر است:

سازگاری بالای معماری کاهش وزن ؛ مقرون به صرفه بودن ؛ نسبتاً محکم نسبت به وزن ؛ نعوظ سریع در محل ؛ پایداری عالی شکل در صورت رطوبت ؛ آسان برای پیش ساخته ؛ و پتانسیل زیادی برای بازیافت و استفاده مجدد افزایش پایداری ساختمان.

در مورد پایداری انجام چرخه عمر ساختمان برای تعیین مقدار انرژی تجسم یافته و عملیاتی ضروری است. برای افزایش برچسب پایداری کاهش هر دو نوع انرژی ضروری است این فصل بر انرژی عملیاتی مربوط به بهبود رفتار حرارتی در عناصر یا اجزای LSF و بهره وری انرژی ساختمانهای LSF تمرکز دارد.

برخی از مزایای سیستم ساخت LSF ذکر شده است با این حال اگر در مرحله طراحی به درستی مورد بررسی قرار نگیرد سیستم ساخت LSF ممکن است دارای اشکالاتی باشد که می تواند رفتار حرارتی و بهره وری انرژی آن را جریمه کند.

مروری بر سیستم ساخت LSF

این بخش شرح مختصری از سیستم ساختمانی فولادی سبک با اسکلت سازه (LSF) ارائه می دهد ابتدا مروری بر مصالح اصلی مورد استفاده در این سیستم ساختمانی (مقاطع فولادی با ساختار سرد ، صفحات غلاف و مصالح عایق) ارائه شده است با طبقه بندی معمولی اجزای سازنده LSF در مورد اینکه محل عایق حرارتی در داخل این اجزا شرح داده شده است ادامه می یابد و با یک مرور اجمالی از فرایندهای تولید و روشهای اسکلت سازه به پایان می رسد.

ساختار اصلی سازه lsf

سیستم ساخت و ساز LSF معمولاً از سه نوع اصلی مواد زیر استفاده می کند:

_ اسکلت سازه پیش ساخته ال اس اف ( سیستم نیوزاندی _ کانادایی )

_ پانل های روکش دار (به عنوان مثال تخته های گچی گچ و OSB – تخته های رشته ای)

_ عایق دیواره (به عنوان مثال پلی استایرن منبسط برای ETICS _ سیستم پوشش عایق حرارتی خارجی و پشم معدنی مورد استفاده در دیوارها و اسلب) همچنین برخی مواد اضافی تکمیلی مانند پیچ ​​های خود سوراخ برای اتصال و چسبندگی  سفت شدن هوا و غشاهای ضد آب و البته لایه پوشش نهایی.

روش های اتصال سازه ال اس اف

چندین روش برای اتصال و چسباندن عناصر ساختمانی (به عنوان مثال دو پروفیل فولادی یا پانل به سازه LSF) وجود دارد که این موضوع برای سرعت نصب و مقاومت مکانیکی سازه مونتاژ بسیار مهم است. استفاده از پیچ های خود حفاری با توجه به مزایای آن به عنوان مثال اتصال قوی تر و دوام بیشتر در مقایسه با استفاده از میخ ، معمولی ترین روش اتصال است.

پیچ های خود حفاری معمولاً از فولاد کربنی حرارتی یا فولاد ضد زنگ ساخته می شوند چندین نوع نخ برای پیچ های تشکیل دهنده نخ وجود دارد از جمله برای اتصال ورق های نازک به ورق های نازک و برای اتصال به پایه های فولادی با ضخامت بیشتر (بیشتر از 2 میلی متر یا بیشتر از 4 میلی متر)

عایق حرارتی مورد استفاده در سازه ال اس اف

همانطور که قبلاً ذکر شد پشم معدنی اغلب بین مقاطع فولادی به عنوان عایق حرارتی و صوتی استفاده می شود علاوه بر این این ماده عایق غیرقابل احتراق است و باعث افزایش مقاومت در برابر آتش به اجزای LSF می شود استفاده از پلی استایرن منبسط (EPS) یا پلی استایرن اکسترود شده (XPS) نیز در ETICS بسیار معمول است زیرا مناسب است که پل های حرارتی را با استفاده از قاب های فولادی کاهش دهد زیرا برخلاف عایق پشم معدنی

طبقه بندی عایق ساختمان LSF

معمولاً بسته به موقعیت مواد عایق حرارتی عناصر ساختمانی LSF به عنوان ساختار قاب سرد ، ترکیبی و گرم طبقه بندی می شوند همانطور که در شکل 3 نشان داده شده است. هنگامی که تمام عایق های حرارتی بین ستون های فولادی (عایق بت) قرار می گیرند به آن “ساختار قاب سرد” می گویند زیرا از بین رفتن حرارت بیشتر در پل حرارتی فولاد وجود دارد و در نتیجه دمای فولاد کاهش می یابد و منجر به افزایش خطر تراکم بینابینی می شود که می تواند به ویژه در آب و هوای سردتر مناسب باشد.

معمول ترین نوع ساخت LSF نوع ترکیبی است که در آن علاوه بر عایق بت یک لایه پیوسته عایق حرارتی معمولاً در قسمت بیرونی (ETICS) وجود دارد. در مواردی که تمام عایق های حرارتی در خارج از قاب فولادی قرار می گیرند قاب فولادی گرمتر است  و بنابراین  “ساختار قاب گرم” نامیده می شود.

با توجه به ویژگی های رفتار رطوبت سنجی حرارتی بهترین گزینه ساخت قاب گرم است با توجه به عایق حرارتی مداوم و متعاقباً مقدار انتقال حرارتی کمتر که باعث کاهش خطر تراکم بینابینی می شود. با این حال در این گزینه دیوارها ضخیم تر هستند و بنابراین سطح خالص کف می تواند کاهش یابد.

نقش عایق حرارتی در سازه LSF

این بخش شامل شرح مختصری از رفتار حرارتی عناصر LSF است طراحی عناصر پوششی ساختمان LSF (مانند دیوارها ، کف و سقف) با مقادیر مقاومت حرارتی بالا ، حتی با استفاده از ضخامت کمتر در عین صرفه جویی در مناطق ساختمانی خالص آسان است این هدف با استفاده از مواد عایق حرارتی محقق می شود. با توجه به ویژگی های ساخت به منظور کاهش پل های حرارتی (منشاء آنها از ناودانی فولادی) و افزایش اینرسی حرارتی (در صورت نیاز) باید به مرحله طراحی توجه ویژه ای شود. در ادامه به این دو موضوع کلیدی پرداخته می شود.

Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید