تاریخچه سازه ال اس اف: اولین بار در کشور ایالات متحده از سال ۱۸۵۰ ميلادی در ایالات متحده بر می گردد که با گذشت زمان و استاندارد های بدست آمده از این صنعت به شکل امروزی از آن استفاده می شود. در سال 1946 توسط “موسسه آهن و فولاد آمریکا” AISI اولین کد/تنظیم اندازه سازه در LSF منتشر شد، که “مشخصات طراحی سازه فولادی سبک  را تعیین کرد.

(تاریخچه ال اس اف در کشور ما حدودا از سال 1388 می باشد) با این حال، سازه قابل اجرا برای LSF تنها در دهه 40 در قرن بیستم شروع به برداشتن اولین گام ها کرد. انگیزه بزرگ دیگری در دهه 80 ایجاد شد، زمانی که صنعت چوب از قطع درختان در جنگل‌های قدیمی‌تر منع شد. این امر منجر به کاهش مصرف چوب در ساخت و ساز شد.

سازه ال اس اف از کجا آمده است ؟

بعد از صنعتی شدن ساختمان سازی، lsf به طور حرفه ای مورد توجه قرار گرفت. امروزه کار با سازه سبک نسبت به پانزده سال پیش بسیار آسان تر است. تاریخچه ال اس اف و شروع استفاده از این سازه به بیشتر از یک دهه می رسد و در حال حاضر از این سازه در تمام نقاط کشور از آن استفاده میگردد و امروزه همه برای ساخت ویلا با اطمینان از این سازه استفاده می کنند.

سیستم سازه سبک در حال توسعه و به روز شدن میباشد و تا حد زیادی در ساخت ساز و توسعه یافتن کشورهایی مانند: آمریکا، ژاپن، استرالیا، نیوزیلند، انگلستان، اروپای شمالی و آفریقای جنوبی استفاده می شود. بسیاری از کشورها حتی کشورهایی که صنعت کمی در این زمینه دارند تاریخچه ال اس اف و شروع به استفاده از سازه های فلزی کرده اند. یکی از آنها برزیل بود و امروزه همه کشور های جهان از این سازه استفاده می کنند ما واقعاً معتقدیم که این نوع ساخت و ساز جایگزین خانه آینده خواهد بود.

رشد زیاد این صنعت در ساختمان به دلیل ویژگی های خاص و توانایی هایی که این سازه داراست منجر به برتری آن به دیگر سازه ها شده است این برتری نه در کشور ما بلکه در تمام کشور های دنیا شده است (البته با توجه به تاریخجه ال اس اف و کاربری که این سازه دارد) که امروزه در تمام دنیا از این سازه استفاده میگردد حال نگاه کوتاهی می اندازیم در دیگر کشور های دنیا که از این سازه در ساخت ساز خود استفاده می کنند.

حالا چرا باید از سازه ال اس اف استفاده کنیم

√ سرعت اجرای ساخت بالا و پیش ساخته بودن متریال ها

√ عمر مفید ساختمان با ال اس اف

√ زمان ساخت کوتاه

تمام قطعات در کارخانه پیش ساخته ، نصب سریع در محل، کاهش دوره ساخت و هزینه کار.

√ عایق صوتی و حرارتی

در مقایسه با خانه سنتی، بهره وری انرژی ساختمان بیش از 75 درصد است. از یخبندان زمستانی و رطوبت در تابستان به طور موثر جلوگیری می کند، دمای محیط داخلی را حفظ می کند و در فصل زمستان گرم و در تابستان سرد می شود.

√ مقاوم در برابر زلزله

خانه فولادی سبک می تواند در برابر باد 70 متر بر ثانیه معادل 17 درجه و زلزله 9 درجه مقاومت کند. مواد پرکننده دیوار داخلی پشم سنگ معدنی با چگالی بالا است که تا حدی درجه نسوز است.

تاریخچه ال اس اف در تمام کشور ها

ال اس اف در ایالات متحده آمریکا

این کشور از شروع تاریخچه ال اس اف به دلیل طوفانها و آب هوای خاص خود و گستردگی این کشور، استفاده از این سازه در حال حاضر برای حدود 70 درصد از ساخت جدید در ایالات متحده استفاده میگردد. نه تنها ساخت و ساز ال اس اف کاهش اتلاف هزینه را در بردارد چه در مرحله ساخت و ساز و چه در هزینه های نگهداری بسیار بهینه بوده، اما علاوه بر این حدود ۱۰۰٪ سازه های فولادی بازیافت می شود. در سال ۱۹۹۲ حدود ۵۰۰ خانه را با سازه ال اس اف ساختند، در سال گذشته ۱۰۰٫۰۰۰ خانه های با سازه ال اس اف ساخته شده اند ساخته شده است، و بازار به نظر می رسد مجموعه ای به ادامه برای خانه های فلزی رشد زیادی میکند.

سازه ال اس اف در ژاپن

در کشور ژاپن در سال های ۱۹۵۰ بیشتر به صورت خانوادگی در خانه با هم زندگی میکردند و بعد از جنگ جهانی دوم نیاز به مسکن در این کشور چنان حاد بود که بیش از ۴ میلیون خانه های جدید به طور فوری ساخته شده است. قبل از سال ۱۹۴۰ بسیاری از ساختمان از چوب ساخته شده اند و آتش سوزی در طول جنگ نابود شدند.

به دلیل محدودیت هایی که در کشور ژاپن وجود داشت با استفاده از این محدودیت ها، صنعت فولاد ژاپن شروع به تولید فولاد به عنوان یک جایگزین برای محصولات ساختاری چوبی به خانه های فولادی کرد و با دانشی که در این سالها بدست اورد استفاده از این سیستم در کشور بسیار مرسوم بوده است.

سازه lsf در اروپا

در اروپا، که دارای کشورهای مدرن و صنعتی است که در آن تعدادی از تحولات سطح پایین و آپارتمان با استفاده از ساخت و ساز اسکلت فولاد در طول چند سال گذشته ساخته شده است. این خانه ها فولادی با استفاده از حداقل تعداد مصالح ساختمانی مونتاژ  اجرا شده است.

سازه سبک در انگلستان

با توجه به نیاز به ساخت در این کشور و کمبود نیروی متخصص برای ساخت در شرکت های پیمانکاری در این کشور و افزایش تقاضا برای ساخت و ساز در زمان کمتر و کارآمدی بیشتر استفاده از این صنعت هم در کشور انگلستان بسیار با رشد روبرو بوده است و فولاد یکی از موثرترین راه برای پاسخگویی به این اهداف است که با اسکلت سازه فولادی برطرف می گردد.

Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید